Unieke link IDs?

Nvu, Kompozer en Bluegriffon zijn open source (WYSIWYG) programma's waarmee je een website kunt maken en onderhouden (vergelijkbaar met FrontPage / Dreamweaver).
Plaats reactie
sangho
Berichten: 4
Lid geworden op: 16 maart 2011, 9:27
    Macintosh Chrome

Unieke link IDs?

Bericht door sangho »

Allereerst: hallo allemaal! Goed om te zien dat er een actief forum is.

Ik heb wat rondgekeken en een search gedaan, maar kan geen topic vinden vwb mijn vraag. Vandaar deze post.

Ik heb op 1 pagina verschillende links naar hetzelfde doel (bijv. contact.html). Ik wil in Google Analytics zien welke links gebruikt worden en wil daarom een unieke link ID maken. Dus:

- de link in mijn rechterkolom krijgt dan een ID 'contact rechts'
- de link in de footer krijgt een ID 'contact footer',
- etc.

Vraag is: hoe?

In 'koppeling-eigenschappen>geavanceerd bewerken' kan ik HTML-attributen aanmaken. Ik zie daar ook staan: 'id'. Is dit de juiste manier om mijn links die naar dezelfde pagina verwijzen uniek te maken?

Ik hoop dat dit een beetje duidelijk is... Dank alvast!
Gebruikersavatar
nirwana
Beheerder
Berichten: 11528
Lid geworden op: 19 september 2003, 5:09
    Ubuntu Mozilla
Contacteer:

Re: Unieke link IDs?

Bericht door nirwana »

Volgens mij hoef je dit helemaal niet via attributen te doen. Als je nu verwijst naar contact.html, dan kun je toch vanuit de ene link verwijzen naar contact.html?id=rechts en vanuit de andere link naar contact.html?id=footer ?

Verder kun je gebruik maken van de parameters die Google Analytics daarvoor in gebruik heeft, zoals utm_source, utm_medium en utm_campaign. Ook heeft Google hiervoor een hulpmiddel gemaakt waarmee je dergelijke koppelingen eenvoudig kunt genereren: http://www.google.com/support/analytics ... swer=55578
Met vriendelijke groet,

Martijn
[ Mede-oprichter + webmaster MozBrowser | beheerder Startpagina's over freeware, GIMP, Mozilla en OpenOffice.org / LibreOffice, Ubuntu
sangho
Berichten: 4
Lid geworden op: 16 maart 2011, 9:27
    Macintosh Chrome

Re: Unieke link IDs?

Bericht door sangho »

:oops: haha, zo simpel is het dus... thanks!
Plaats reactie