webmail notifier firefox

Met extensies en thema's kun je Mozilla-software vrijwel eindeloos uitbreiden. Kun je anderen een bepaalde extensie/thema aanbevelen? Of heb je vragen over of problemen met een bepaalde extensie/thema dan kun je die hier plaatsen.
Plaats reactie
tverm
Berichten: 5
Lid geworden op: 14 maart 2011, 16:34
    Windows 7 Firefox

webmail notifier firefox

Bericht door tverm »

In firefox heb ik de webmail notifier geïnstalleerd en hiervoor een POP3-account aangemaakt.
Als ik op het bekende envelopje klik zie ik de volgende mededeling:
Geen nieuwe berichten (geen heldere tekst) en in rood:
POP3: niet gecontroleerd.
Ik weet zeker dat er post in de mailbox zit.
Hoe los ik dit op?
Gebruikersavatar
nirwana
Beheerder
Berichten: 11528
Lid geworden op: 19 september 2003, 5:09
    Windows 7 Firefox
Contacteer:

Re: webmail notifier firefox

Bericht door nirwana »

En wat gebeurt er als je met de rechtermuisknop op het envelopje klikt en kiest voor Nu controleren ?
Met vriendelijke groet,

Martijn
[ Mede-oprichter + webmaster MozBrowser | beheerder Startpagina's over freeware, GIMP, Mozilla en OpenOffice.org / LibreOffice, Ubuntu
Gebruikersavatar
the old man
Berichten: 318
Lid geworden op: 2 maart 2005, 19:11
    Windows Vista Firefox

Re: webmail notifier firefox

Bericht door the old man »

Goede middag allen,

Ook bij mij werd alleen maar G-mail opgehaald en ook keurig vermeld.
De vakjes van pop3 bleven grijs en de melding was, pop3 niet gecontroleerd of iets dergelijks.
Vervolgens heb ik bij het vak "Server" achter de servernaam het volgende ingevuld :110 (poort) zie screenprint.

Dit direct achter de servernaam van kpnplanet.
Bij koppeling heb ik de url ingevuld van de inlogpagina van de webmail van kpn.
De mail wordt nu gecontroleerd en het inlog venster wordt meteen geopend.
Je moet dan nog wel je naam en wachtwoord invullen.

Afbeelding

Het lukt me niet om de webmail in één keer te openen maar dat heeft met veiligheid te maken van webmail neem ik aan.

Ik neem aan dat het zo ook voor andere providers zal werken.

Succes.


Groet,

the old man.
"Er is meer tussen Hemel en Aarde, dan waarvan wij in al onze wijsheid dromen." :roll:
tverm
Berichten: 5
Lid geworden op: 14 maart 2011, 16:34
    Windows 7 Firefox

Re: webmail notifier firefox

Bericht door tverm »

Met het vermelden van het poortnummer achter de servernaam is de melding "Pop3: niet gecontroleerd" verdwenen.
Hoewel er post in de mailbox van mijn provider zit, wordt gemeld dat er geen nieuwe berichten zijn.
Als ik ook het adres achter de koppeling invul kom ik , zoals gezegd, direct in de inlogpagina waar ik opnieuw gebruikersnaam en wachtwoord moet invullen.
Dit vind ik een beetje krom: waarom heb ik in de webmail notifier dit ook al moeten invullen?
Ik gebruik ook het programma Mailwasher dat mij direct de inhoud van de mailbox laat zien.
Al met al zie ik het nut van de webmail notifier niet in.
Gebruikersavatar
the old man
Berichten: 318
Lid geworden op: 2 maart 2005, 19:11
    Windows Vista Firefox

Re: webmail notifier firefox

Bericht door the old man »

Goeden avond,

Tja, het is maar net wat je verwacht van een extensie, de éne extensie doet wat meer dan de ander.
Ook ik moet na de melding en de opening van bepaalde webmails opnieuw naam en wachtwoord ingeven.
Qua veiligheid lijkt me dat niet zo vreemd maar dat is aan ieder om te beoordelen.

Groet,

the old man.
"Er is meer tussen Hemel en Aarde, dan waarvan wij in al onze wijsheid dromen." :roll:
Gebruikersavatar
nirwana
Beheerder
Berichten: 11528
Lid geworden op: 19 september 2003, 5:09
    Ubuntu Mozilla
Contacteer:

Re: webmail notifier firefox

Bericht door nirwana »

Een beetje webmail-programma kun je toch ook zo instellen dat die jouw gegevens onthoudt zodat je niet elke keer opnieuw hoeft in te loggen ?
Althans, als ik naar Gmail ga dan word ik daar direct ingelogd. Puur omdat ik in de browser nog ergens een cookie heb staan die zegt dat ik die ene persoon ben en dat ik daar een vorige keer ook ben ingelogd en toen al mijn gebruikersnaam + wachtwoord heb opgegeven.
Met vriendelijke groet,

Martijn
[ Mede-oprichter + webmaster MozBrowser | beheerder Startpagina's over freeware, GIMP, Mozilla en OpenOffice.org / LibreOffice, Ubuntu
Gebruikersavatar
the old man
Berichten: 318
Lid geworden op: 2 maart 2005, 19:11
    Windows Vista Firefox

Re: webmail notifier firefox

Bericht door the old man »

Goede morgen,

Dat klopt, als er een bericht binnenkomt in G-mail dan wordt bij aanklikken van de account in Webmail direct G-mail geopend. maar ik log daar nooit uit misschien heeft dat er mee te maken. (ik klik G-mail weg met het rode kruisje).
Maar als het bericht in webmail van KPN staat wordt alleen de inlogpagina weergegeven. Het maakt niet uit hoe ik de vorige keer afgesloten heb). Ik heb nog geen instelling gevonden (in webmail notifier) die webmail van KPN direct opent.

Ook niet als ik url van de geopende account opgeef, inderdaad is dat vreemd omdat je alle gegevens al ingevoerd moet hebben.
Misschien hebben anderen dat wel op e.o.a manier opgelost, dan hoor ik dat graag.

Groet,

the old man.
"Er is meer tussen Hemel en Aarde, dan waarvan wij in al onze wijsheid dromen." :roll:
Gebruikersavatar
nirwana
Beheerder
Berichten: 11528
Lid geworden op: 19 september 2003, 5:09
    Windows 7 Firefox
Contacteer:

Re: webmail notifier firefox

Bericht door nirwana »

Met "een beetje webmail-programma" doelde ik ook op Gmail en consorten. Ik neem aan dat je bij Hotmail ook wel ingelogd kunt blijven. Maar de webmail van KPN vindt dat waarschijnlijk nog een stapje te ver gaan.

De webmail-clients die de providers bieden zijn ook vooral bedoeld "voor erbij", bijvoorbeeld handig als je op vakantie bent. Dit terwijl Gmail en Hotmail het juist van een gebruiksvriendelijke interface moeten hebben.
Met vriendelijke groet,

Martijn
[ Mede-oprichter + webmaster MozBrowser | beheerder Startpagina's over freeware, GIMP, Mozilla en OpenOffice.org / LibreOffice, Ubuntu
Gebruikersavatar
nirwana
Beheerder
Berichten: 11528
Lid geworden op: 19 september 2003, 5:09
    Windows 7 Firefox
Contacteer:

Re: webmail notifier firefox

Bericht door nirwana »

Je kunt er natuurlijk wel voor kiezen om je KPN-mailbox te laten uitlezen door Gmail. Dan komen die berichten ook in je Gmail-mailbox terecht en heb je de webmail van KPN minder snel nodig. 't Is maar een ideetje...
Met vriendelijke groet,

Martijn
[ Mede-oprichter + webmaster MozBrowser | beheerder Startpagina's over freeware, GIMP, Mozilla en OpenOffice.org / LibreOffice, Ubuntu
Gebruikersavatar
the old man
Berichten: 318
Lid geworden op: 2 maart 2005, 19:11
    Windows Vista Firefox

Re: webmail notifier firefox

Bericht door the old man »

Goede morgen,

Nirwana, bedankt voor je antwoord ik had nog niet aan die mogelijkheid gedacht maar ga het zeker uitproberen.

Groet,

the old man.
"Er is meer tussen Hemel en Aarde, dan waarvan wij in al onze wijsheid dromen." :roll:
Plaats reactie