Template toevoegen aan Kompozer

Nvu, Kompozer en Bluegriffon zijn open source (WYSIWYG) programma's waarmee je een website kunt maken en onderhouden (vergelijkbaar met FrontPage / Dreamweaver).
Plaats reactie
Miekmol
Berichten: 74
Lid geworden op: 15 november 2010, 21:18
    Windows 7 Internet Explorer 8

Template toevoegen aan Kompozer

Bericht door Miekmol »

Hallo,

Ik ga maar weer eens een nieuwe website maken met Kompozer......
Deze keer voor een gehandicapte kennis.
Nu kun je op internet veel Web-Templates vinden die erg mooi zijn en gratis te downloaden.

Mijn vraag: Kan ik zo'n Template ook in Kompozer gebruiken?
Zou makkelijk zijn, hoef je de website alleen maar in te vullen.

met vriendelijke groet,
Mieke
Gebruikersavatar
nirwana
Beheerder
Berichten: 11528
Lid geworden op: 19 september 2003, 5:09
    Ubuntu Mozilla
Contacteer:

Re: Template toevoegen aan Kompozer

Bericht door nirwana »

Mieke,

De meeste van die templates voldoen aan de webstandaarden (HTML + CSS), dus wat dat betreft zie ik geen reden waarom het niet met Kompozer zou werken. Kompozer heeft nog wel eens wat moeite met websites die XHTML en Javascript gebruiken. Dat wordt veroorzaakt door een foutje in de huidige Kompozer.

Het beste wat je kunt doen is een sjabloon dat jij mooi vindt in Kompozer openen, er een woordje in aanpassen en dan dat opslaan. Vervolgens kun je de bewerkte pagina in een webbrowser openen. Daarin zou dan jouw aanpassing zichtbaar moeten zijn en de rest zou er nog steeds goed uit moeten zien. Als dat het geval is dan weet je dat je een website met dat sjabloon ook met Komposer kunt onderhouden.
Met vriendelijke groet,

Martijn
[ Mede-oprichter + webmaster MozBrowser | beheerder Startpagina's over freeware, GIMP, Mozilla en OpenOffice.org / LibreOffice, Ubuntu
Miekmol
Berichten: 74
Lid geworden op: 15 november 2010, 21:18
    Windows 7 Internet Explorer 8

Re: Template toevoegen aan Kompozer

Bericht door Miekmol »

Hoi Martijn en Frederik,

Heel hartelijk dank voor jullie antwoorden!
Ik ben al druk bezig met experimenteren.... het werkt!

Ik krijg wel steeds een melding: Om de beveiliging van uw computer te verbeteren heeft IE deze webpagina beperkt in het uitvoeren van scripts en activeX-besturingselementen etc. etc....
Betekent dit dat ik met deze website beter niet door kan gaan?

Ook staat er op deze website een vakje waar je je emailadres kunt invullen om de nieuwsbrief te ontvangen.
Klik ik dan op subscribe dan krijg ik een foute pagina en moet alles afsluiten.
Weet iemand hoe ik dit in zijn geheel kan verwijderen?
Ik kan nl. het woordje subscribe niet koppelen aan een emailadres.

groet Mieke
Miekmol
Berichten: 74
Lid geworden op: 15 november 2010, 21:18
    Windows 7 Internet Explorer 8

Re: Template toevoegen aan Kompozer

Bericht door Miekmol »

Oh ja... nog een vraag

Kan ik de reclame onderaan de website van Copyright 2048 website templates Free Css templates verwijderen?
Werkt de website dan nog wel?
Gebruikersavatar
nirwana
Beheerder
Berichten: 11528
Lid geworden op: 19 september 2003, 5:09
    Windows 7 Firefox
Contacteer:

Re: Template toevoegen aan Kompozer

Bericht door nirwana »

Miekmol schreef:Ik krijg wel steeds een melding: Om de beveiliging van uw computer te verbeteren heeft IE deze webpagina beperkt in het uitvoeren van scripts en activeX-besturingselementen etc. etc....
Betekent dit dat ik met deze website beter niet door kan gaan?
Daar moet je in dit geval niets van aantrekken. Internet Explorer heeft een nogal vreemd idee van beveiliging. Soms hebben ze te weinig beveiliging en soms draven ze daarin wat te ver door. Daarom gebruiken de meeste mensen hier op het forum ook Mozilla Firefox om verlost te zijn van het juk van Microsoft.
Miekmol schreef:Ook staat er op deze website een vakje waar je je emailadres kunt invullen om de nieuwsbrief te ontvangen.
Klik ik dan op subscribe dan krijg ik een foute pagina en moet alles afsluiten.
Weet iemand hoe ik dit in zijn geheel kan verwijderen?
Ik kan nl. het woordje subscribe niet koppelen aan een emailadres.
Kun je het web-adres hier plaatsen waar je dit sjabloon vandaan hebt gehaald ? Kijk anders even in de geschiedenis (history) van jouw Internet Explorer.
Als je dat niet meer kunt achterhalen, plak hier dan maar de complete code van de webpagina. Dan kunnen we die bekijken om te zien hoe je dat weg kunt krijgen.
Met vriendelijke groet,

Martijn
[ Mede-oprichter + webmaster MozBrowser | beheerder Startpagina's over freeware, GIMP, Mozilla en OpenOffice.org / LibreOffice, Ubuntu
Gebruikersavatar
nirwana
Beheerder
Berichten: 11528
Lid geworden op: 19 september 2003, 5:09
    Windows 7 Firefox
Contacteer:

Re: Template toevoegen aan Kompozer

Bericht door nirwana »

Miekmol schreef:Kan ik de reclame onderaan de website van Copyright 2048 website templates Free Css templates verwijderen?
Werkt de website dan nog wel?
Het ligt er een beetje aan of je dit gedeelte mag verwijderen. Het is namelijk best denkbaar dat aangezien jij het werk van iemand anders gebruikt dat daar bepaalde voorwaarden aan verbonden zijn. Zo kan de maker van het sjabloon aangeven dat je het mag gebruiken zolang je de link naar zijn/haar website er maar in laat staan. Als dat het geval is en je verwijdert die link alsnog dan houd je je daarmee niet aan deze voorwaarden. Let daarom in elk geval altijd op de voorwaarden die gekoppeld zijn aan iets wat je ergens downloadt.
Met vriendelijke groet,

Martijn
[ Mede-oprichter + webmaster MozBrowser | beheerder Startpagina's over freeware, GIMP, Mozilla en OpenOffice.org / LibreOffice, Ubuntu
Gebruikersavatar
nirwana
Beheerder
Berichten: 11528
Lid geworden op: 19 september 2003, 5:09
    Windows 7 Firefox
Contacteer:

Re: Template toevoegen aan Kompozer

Bericht door nirwana »

Mieke,

Gezien de Copyright-regel onderaan neem ik aan dat je een van deze sjablonen hebt gedownload.
Daar zie ik geen beperkingen staan, dus neem ik aan dat je de Copyright-regel ook mag aanpassen.
Met vriendelijke groet,

Martijn
[ Mede-oprichter + webmaster MozBrowser | beheerder Startpagina's over freeware, GIMP, Mozilla en OpenOffice.org / LibreOffice, Ubuntu
Miekmol
Berichten: 74
Lid geworden op: 15 november 2010, 21:18
    Windows 7 Internet Explorer 8

Re: Template toevoegen aan Kompozer

Bericht door Miekmol »

Hoi Martijn,

Hier is het webadres: http://www.templatemo.com/preview/templ ... reen_black

Verder staat de website nu zo op internet, C:\Users\Toshiba\Documents\Big Willy for Friends\index.html ik zal wel weer iets verkeerd doen, maar krijg het nog niet zo snel veranderd.

Mijn Engels is niet zo sterk om alle voorwaarden etc. goed te begrijpen, dus weet ik niet of ik de link onderaan mag verwijderen.
Ik zie juist je bericht binnen komen... klopt dus inderdaad!

met vriendelijke groet,

Mieke
Miekmol
Berichten: 74
Lid geworden op: 15 november 2010, 21:18
    Windows 7 Internet Explorer 8

Re: Template toevoegen aan Kompozer

Bericht door Miekmol »

Hoi Martijn,

Ik heb enorme problemen met het menu, de knoppen die ik koppel.
Dit staat er in de broncode:

Code: Selecteer alles

<div id="templatemo_menu">
<ul>
  <li><a href="#" class="current">Dankwoord</a></li>
  <li><a href="http://www.templatemo.com" target="_parent">CD</a></li>
  <li><a target="_top" href="optredens.html">Optredens</a></li>
  <li><a href="http://www.koflash.com" target="_blank">Foto</a></li>
  <li><a href="#">Contact</a></li>
  <li><a href="#">Links</a></li>
</ul>
</div>
Als ik de knoppen koppel, dan worden ze niet juist weergegeven, soms opent er een template-site, soms http://www.koflash.com
Twee laatste knoppen, dus contact en links gaan helemaal niet open.
Ook kan ik niet van bijv. de laatste knop naar de eerste knop, er gebeurt dan niks.
Ik heb al minstens 5 keer alle pagina's verwijderd en weer nieuwe gemaakt, maar alles gaat steeds open onder de pagina links.

Ik begrijp er niets meer van.
Betekent dit dat ik deze website-sjabloon niet kan gebruiken, of moet er iets in de broncode verandert worden?
Dan is er nog een probleem... de eerste knop geeft een donkergroene kleur, net zoals je op de link kunt zien die ik je gisteren gegeven heb, waarvan ik deze sjabloon gedownload heb. Ga ik nu naar de knop die er naast zit dan wordt deze ook donkerder groen maar de eerste knop blijft donkergroen, welke knop ik ook aanklik.

Ook heb ik al geprobeerd om alle knoppen uit het menu te verwijderen en er nieuwe neer te zetten. Ik kan dan in de knoppen met geen mogelijkheid tekst typen.

Het is werkelijk een zooitje.

Weet jij nog raad?

groetjes Mieke
Gebruikersavatar
nirwana
Beheerder
Berichten: 11528
Lid geworden op: 19 september 2003, 5:09
    Windows 7 Firefox
Contacteer:

Re: Template toevoegen aan Kompozer

Bericht door nirwana »

Mieke,

Ik heb zojuist het sjabloon gedownload en in Kompozer geopend. Eerlijk gezegd begrijp ik de moeilijkheid met het menu niet direct.

In het menu kun je met de rechtermuisknop op een link klikken en dan kiezen voor Koppeling-eigenschappen.... Als je dat doet dan krijg je een venster waarin je een link naar een andere pagina kunt opnemen. Ook zie je dan waar een link naartoe verwijst. Zo zie je dat de Gallery-link naar koflash.com verwijst en de Templates-link verwijst naar templatemo.com.

Ik zou zeker de huidige knoppen laten staan en alleen de tekst en de onderliggende link aanpassen.
Je kunt met dit sjabloon enkele pagina's maken voor wat je nodig denkt te hebben. De link naar de pagina waarop je op dat moment bent kun je aanduiden met een CSS-klasse van current. Daardoor komt er zo'n groen vlakje om een link heen te staan.
Met vriendelijke groet,

Martijn
[ Mede-oprichter + webmaster MozBrowser | beheerder Startpagina's over freeware, GIMP, Mozilla en OpenOffice.org / LibreOffice, Ubuntu
Miekmol
Berichten: 74
Lid geworden op: 15 november 2010, 21:18
    Windows 7 Internet Explorer 8

Re: Template toevoegen aan Kompozer

Bericht door Miekmol »

Hoi Martijn,

Bedankt voor de uitleg.
Ik denk dat het in het sjabloon zit. Gisteravond heel de menubalk in orde gemaakt, het werkte allemaal, de pagina,s werden goed geopend. Kijk ik vanmorgen en hoppa, de pagina's gingen niet meer open omdat er weer op 2 pagina's de verkeerde link aanhing.

Vandaag heb ik alle knoppen verwijderd uit de menubalk en heb 5 nieuwe knoppen gemaakt met Adobe Illastrator.
Nu werkt het wel.

Ik heb nog wel een hinderlijk probleem.
De menubalk onder vertoont soms/vaak als ik op bekijken klik een of twee zwarte dunne horizontale lijntjes.
Scrol ik weer naar boven en naar beneden dan zijn ze weg. Doe ik dit nog een keer dan zijn ze er weer.

Als laatste heb ik nog een vraag.
Ik heb een fotopagina aangemaakt waar nog niks opstaat.
Ik zou graag een aantal kleine foto's willen laten zien, zeg een stuk of 25.
Ik kan deze in een tabel zetten.
Nu zou het leuk zijn maar weet niet of dit mogelijk is.... om de foto te kunnen aanklikken en dat ze dan een heel stuk groter te zien zijn.

Heb je een oplossing of idee hoe ik dit moet doen?
Is er misschien ergens een stukje cursus waar dit in beschreven wordt?
Of is het mooier om een slideshow te maken en zo ja, hoe moet ik dit dan doen?

alvast hartelijk dank.

groetjes Mieke
Plaats reactie