Advertentie in de krant

"Mozilla is goed, u bent snel weer beter." Maar hoe bereiken we zoveel mogelijk mensen met deze boodschap?
Dit forum is voor het coördineren van de promotie van Mozilla-software.
Plaats reactie

In welke krant moet er een advertentie komen?

Algemeen Dagblad
2
6%
Volkskrant
4
11%
NRC Handelsblad
2
6%
Telegraaf
14
40%
Een andere krant
5
14%
Er moet helemaal geen advertentie komen.
8
23%
 
Totaal aantal stemmen: 35

Gebruikersavatar
Ronald-Jan
Berichten: 417
Lid geworden op: 24 november 2004, 16:16
    unknown unknown

Advertentie in de krant

Bericht door Ronald-Jan »

Firefox Ad in the Frankfurter Allgemeine Zeitung

Posted by f4ukp on Wed, 12/01/2004 - 16:02 :: Spreading Firefox

I have just received an e-mail informing me that the first ad for Firefox in a german newspaper will be published tomorrow December 2nd in the FAZ Zeitung on page 21 in the finance part. The ad can be seen online at the german http://www.firefox-kommt.de home page. http://www.firefox-kommt.de/?q=node/40 Finally we started the project after the NY Times Ad project but it will be out before :)
De Duitser hebben inmiddels ook een advertentie van Firefox in een Duitse krant gezet: Frankfurter Allgemeine Zeitung
Bron: Spreadfirefox.com

Moeten wij ook niet zo'n project opzetten? Een advertentie plaatsen in een Nederlandse krant, waar ook alle namen van de donateurs op staan...

Als de Duitsers een advertentie hebben betaald, kunnen wij toch niet achterblijven.

Ik zal bij een aantal kranten informeren hoeveel een advertentie kost en of er korting is voor een non-profit organisatie. Zo kregen de Amerikanen wel flinke korting op de advertentie. :wink:
Administrateur Steun Firefox
Gebruikersavatar
ByteWarrior
Berichten: 3825
Lid geworden op: 15 oktober 2003, 14:56
Locatie: Tielt-Winge, België
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door ByteWarrior »

Kost veel geld voor wat het eigenlijk is. En ben je Vlaanderen niet even vergeten (De Standaard, De Morgen, het Nieuwsblad, Laatste Nieuws, GVA, ...)?
frits
Berichten: 202
Lid geworden op: 22 september 2003, 9:29
    unknown unknown

Bericht door frits »

Uiteindelijk denk ik mond-tot-mondreclame nog het meeste opsmijt. Het duurt wat langer, maar het is wel het meest effectief en het is, in verhouding, goedkoop. Een advertentie in een dagblad is reteduur en levert mogelijk eenmalig veel nieuwe gebruikers op, maar beter is om structureel te werken aan het 'winnen van zieltjes'. Dat kost tijd...
Gebruikersavatar
Ronald-Jan
Berichten: 417
Lid geworden op: 24 november 2004, 16:16
    unknown unknown

Bericht door Ronald-Jan »

Kost veel geld ja, maar we kunnen ook bedrijven om geld vragen....
Dan komen de namen van de bedrijven ook op de advertentie (dat staat wel stoer)...

De Vlaamse bladen ben ik niet vergeten, maar ik denk dat de doelgroep in Nederland toch groter is (gezien het aantal inwoners)

Bovendien: Als in Amerika en in Duitsland zo´n advertentie in de krant komt, zal het toch wel belangrijk zijn. Je ziet wat voor aandacht er aan een advertentie wordt besteed.

Dus: Kom op mensen! Spread Firefox! Of zijn we daar als Nederlanders te nuchter voor :?:
Administrateur Steun Firefox
frits
Berichten: 202
Lid geworden op: 22 september 2003, 9:29
    unknown unknown

Bericht door frits »

Bovendien voer ik als argument aan om geen advertentie te plaatsen in een van de dagbladen (of dat nu in Nederland of in België is) dat de aandacht zich wel erg richt op Firefox, en dat terwijl Mozilla nog vele andere goede programma's maakt. In die zin vind ik de campagnes van Mozilla te eenzijdig en is een programma als Thunderbird ver onderbelicht. Onterecht, mijns inziens.
Gebruikersavatar
Ronald-Jan
Berichten: 417
Lid geworden op: 24 november 2004, 16:16
    unknown unknown

Bericht door Ronald-Jan »

Tuurlijk zijn er nog andere goede programma´s van Mozilla.
Maar Firefox is de afgelopen tijd veel in de media geweest...

Van Thunderbird is de 1.0 versie nog niet verschenen, waardoor het programma eigenlijk nog steeds in de béta-fase zit.
We zullen vast ook wel een site speadthunderbird.com krijgen als versie 1.0 uit is.

De aandacht van de media gaat momenteel uit naar Firefox. Dit is onze kans om Firefox bekend te maken...
Administrateur Steun Firefox
frits
Berichten: 202
Lid geworden op: 22 september 2003, 9:29
    unknown unknown

Bericht door frits »

Als er al een spreadthunderbird.com komt, dan zeker niet namens de Mozilla Foundation. De domeinnaam is geregistreerd door John Serris en die heeft niet zoveel/niets met de Mozilla Foundation te maken. Het zegt mij nogmaals dat Thunderbird voor de Mozilla Foundation lang niet die betekenis heeft die Firefox kennelijk wel heeft. Voor mij zijn het allemaal argumenten om niet te pleiten voor een Firefox-advertentie in een Nederlandstalig dagblad, maar ik ben natuurlijk naar een klein radartje in het geheel...
Anne
Berichten: 459
Lid geworden op: 22 september 2004, 11:24
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door Anne »

spreadthunderbird.com is gedoneerd aan de Mozilla Foundation. Ik was erbij op IRC toen dat gebeurde. (Nadat Daniel Glazman het had gesuggereerd op z'n weblog heeft degene achter Phone Phunk dat ding geregistreerd en doorgegeven.

Dat zegt nog niet dat de Mozilla Foundation er iets mee gaat doen, waarschijnlijk niet omdat er gewoon te weinig mensen voor zijn. Mochten er wel mensen zijn kunnen die beter meehelpen met l10n van Thunderbird dan daarmee IMHO.

Anyway, in de Telegraaf zou wel mooi zijn. Niet omdat het nu zo'n goede krant is, maar omdat hij goed gelezen wordt.
weblog | werkt mee aan mozilla.org, Mozilla Europe, developer.mozilla.org en een beetje aan addons.mozilla.org
Gebruikersavatar
nirwana
Beheerder
Berichten: 11528
Lid geworden op: 19 september 2003, 5:09
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door nirwana »

Anne schreef:Dat zegt nog niet dat de Mozilla Foundation er iets mee gaat doen, waarschijnlijk niet omdat er gewoon te weinig mensen voor zijn. Mochten er wel mensen zijn kunnen die beter meehelpen met l10n van Thunderbird dan daarmee IMHO.
Ik denk dat SpreadFirefox.com ook een soort van SpreadMozilla gaat worden. Nog weer zo'n communitysite opzetten voor een ander Mozilla-programma lijkt me iets teveel van het goede. Dan kun je straks beter SpreadThunderbird.com laten redirecten naar een speciaal Thunderbird-gedeelte op SpreadFirefox.com.
Met vriendelijke groet,

Martijn
[ Mede-oprichter + webmaster MozBrowser | beheerder Startpagina's over freeware, GIMP, Mozilla en OpenOffice.org / LibreOffice, Ubuntu
Anne
Berichten: 459
Lid geworden op: 22 september 2004, 11:24
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door Anne »

Nee, SFX is puur voor Firefox. STD redirect nu trouwens naar de Thunderbird proudctpagina op mozilla.org.

Firefox is browser waar ze marketing dingen e.d. mee doen, dat schijnen ze niet met de andere producten te gaan doen. Dat ligt natuurlijk ook aan de mensen die achter Firefox zitten etc.
weblog | werkt mee aan mozilla.org, Mozilla Europe, developer.mozilla.org en een beetje aan addons.mozilla.org
Gebruikersavatar
vulture
Berichten: 3981
Lid geworden op: 20 november 2004, 17:58
Locatie: Zoo (aasgier)
    unknown unknown
Contacteer:

de krant

Bericht door vulture »

Weten jullie waar de krant eindigt? In de kattenbak, of om de vis in te pakken. Dit soort advertenties zet geen zoden aan de dijk. Wat je zou kunnen doen is een persbericht opstellen, aangevuld met bv ondersteuners, en dit aan de landelijke Computermagazines te sturen. Of eventueel zelf een intervieuw af te geven. Een artikel in een computerblad bereikt de doelgroep beter. En het is natuurlijk kostenloos. Nou ja het is maar een ideetje.

p.s al die computerbladen hebben lezersreacties. We kunnen allemaal ingezonden brieven gaan emailen.
MAC OSX 10.48 en Ubuntu 6.10
Ferdi's World en Ferdi's Photo's
frits
Berichten: 202
Lid geworden op: 22 september 2003, 9:29
    unknown unknown

Bericht door frits »

Voor de goede orde: er ligt een persbericht klaar en op het moment dat de Nederlandstalige versie van Firefox 1.0 online komt/staat zal dat bericht verstuurd worden aan een groot aantal mediavertegenwoordigers in Nederland en België. Dit persbericht komt via Martijn Ras/Tim Maks van den Broek.
Gebruikersavatar
nirwana
Beheerder
Berichten: 11528
Lid geworden op: 19 september 2003, 5:09
    unknown unknown
Contacteer:

Re: de krant

Bericht door nirwana »

aasgier schreef:Wat je zou kunnen doen is een persbericht opstellen, aangevuld met bv ondersteuners, en dit aan de landelijke Computermagazines te sturen. Of eventueel zelf een interview af te geven.
Gisteren ontving ik een Nederlands Dagblad waarin MozBrowser met naam en compleet met screenshot vermeld wordt (artikel over de nieuwe 'browser-oorlog'). Dat is allicht een begin...
Met vriendelijke groet,

Martijn
[ Mede-oprichter + webmaster MozBrowser | beheerder Startpagina's over freeware, GIMP, Mozilla en OpenOffice.org / LibreOffice, Ubuntu
Gebruikersavatar
vulture
Berichten: 3981
Lid geworden op: 20 november 2004, 17:58
Locatie: Zoo (aasgier)
    unknown unknown
Contacteer:

welk dagblad

Bericht door vulture »

Quote Gisteren ontving ik een Nederlands Dagblad waarin MozBrowser met naam en compleet met screenshot vermeld wordt (artikel over de nieuwe 'browser-oorlog'). Quote

Nu heb je me nieuwsgierig gemaakt. Welk Nederlands Dagblad? En wanneer kunnen we dit artikel lezen.
MAC OSX 10.48 en Ubuntu 6.10
Ferdi's World en Ferdi's Photo's
Gebruikersavatar
Gert-Paul
Berichten: 2358
Lid geworden op: 4 maart 2004, 17:48
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door Gert-Paul »

Ik ben ook wel benieuwd welk Nederlands Dagblad het was of was het Het Nederlands Dagblad (ook een krant)?
Als we zulk soort publiciteit krijgen is het natuurlijk nog beter, omdat het gewoon beter werkt dan een advertentie.

Het is idd waar dat een advertentie maar eenmalig is en snel in de prullenbak geland. Het voordeel is dat we mensen die bijvoorbeeld nooit computerbladen lezen zo ook in aanraking kunnen komen met Firefox (uitgezonderd artikelen in de krant) en dat het enorm veel publiciteit oplevert. Op veel Amerikaanse/Duitse nieuwssites heb ik er wel wat over gelezen. Om deze combinatie van effecten is het misschien wel de moeite waard, hoewel het natuurlijk de vraag is wat het effect van de advertentie zelf is.
Plaats reactie