Afbeelding preview

Nvu, Kompozer en Bluegriffon zijn open source (WYSIWYG) programma's waarmee je een website kunt maken en onderhouden (vergelijkbaar met FrontPage / Dreamweaver).
Gebruikersavatar
nirwana
Beheerder
Berichten: 11528
Lid geworden op: 19 september 2003, 5:09
    Windows 7 Firefox
Contacteer:

Re: Afbeelding preview

Bericht door nirwana »

robby123 schreef:Verder vroeg ik me nog af of het mogelijk is om het zonder thumbs te doen. Ik kopieer nu de afbeeldingen en verklein die voor de preview (thumb) regel. Het zou handiger zijn om de grote afbeeldingen kleiner te presenteren in de preview regel. Dan hoeven de afbeeldingen niet bewerkt te worden en hoeft er minder te worden ingelezen...
Is het anders een idee om een slideshow-script te gebruiken zonder dat je daar thumbnails voor nodig hebt ? Bijvoorbeeld jQuery Cycle Lite.
Met vriendelijke groet,

Martijn
[ Mede-oprichter + webmaster MozBrowser | beheerder Startpagina's over freeware, GIMP, Mozilla en OpenOffice.org / LibreOffice, Ubuntu
Robby
Berichten: 253
Lid geworden op: 30 april 2004, 10:58
    Windows 7 Firefox

Re: Afbeelding preview

Bericht door Robby »

Geniaal... dat werkt inderdaad! Zelfs het probleem met de verdwijnende teksten in IE is daarmee opgelost. Een nieuw probleem wordt er echter ook mee geïntroduceerd.

height: 100%;

Werkt niet meer. Ik los het tijdelijk maar even op door

height: 2000px;

Niet echt netjes, maar het werkt wel.

Voor het aanpassen van de afbeeldingen ga ik een keer goed zitten. Bedankt!!!
Robby
Berichten: 253
Lid geworden op: 30 april 2004, 10:58
    Windows 7 Firefox

Re: Afbeelding preview

Bericht door Robby »

Ik vind de previews wel leuk... Ik kan de thumbs wel maken. Maar ik dacht, het gemak dient de mens.
Gebruikersavatar
nirwana
Beheerder
Berichten: 11528
Lid geworden op: 19 september 2003, 5:09
    Windows 7 Firefox
Contacteer:

Re: Afbeelding preview

Bericht door nirwana »

robby123 schreef:Ik vind de previews wel leuk... Ik kan de thumbs wel maken. Maar ik dacht, het gemak dient de mens.
Als gemak de mens dient, dan moet je je toch echt eens verdiepen in ImageMagick Mogirfy.
Met de juiste instellingen genereer je van een reeks afbeeldingen zo andere formaten. En als je in een andere map nog een andere reeks afbeeldingen wilt genereren dan kan dat ook. Zo kun je bijvoorbeeld met 1 commando van de afbeeldingen thumbnails maken en met een ander commando genereer je de afbeeldingen die in het midden moeten komen te staan.

Die beide commando's kun je in 1 batch-bestand plaatsen. Dan zet je de afbeeldingen in map A en na het aanroepen van het batch-bestand krijg je de previews in map B en de afbeeldingen in map C. Op die manier gebeurt er niets met de originele foto's, maar heb je wel de foto's op het juiste formaat voor de website. Moet je alleen nog even de bijbehorende HTML-code voor de slideshow zelf erbij maken.
Met vriendelijke groet,

Martijn
[ Mede-oprichter + webmaster MozBrowser | beheerder Startpagina's over freeware, GIMP, Mozilla en OpenOffice.org / LibreOffice, Ubuntu
Robby
Berichten: 253
Lid geworden op: 30 april 2004, 10:58
    Windows 7 Firefox

Re: Afbeelding preview

Bericht door Robby »

Ik ga de rest van de website afmaken en dan kan ik me vervolgens eens verdiepen in de plaatjes...

Nogmaals bedankt !
Gebruikersavatar
nirwana
Beheerder
Berichten: 11528
Lid geworden op: 19 september 2003, 5:09
    Windows 7 Firefox
Contacteer:

Re: Afbeelding preview

Bericht door nirwana »

Je geeft hier maar een gil zodra je de website echt online hebt staan.
Met vriendelijke groet,

Martijn
[ Mede-oprichter + webmaster MozBrowser | beheerder Startpagina's over freeware, GIMP, Mozilla en OpenOffice.org / LibreOffice, Ubuntu
Plaats reactie