about:config?

Hier vind je nieuws over updates met betrekking tot de website. Ook kun je hier suggesties plaatsen.
Gesloten
aaldert
Berichten: 60
Lid geworden op: 1 augustus 2010, 18:18
    Windows 7 Firefox

about:config?

Bericht door aaldert »

Ik heb zelf hier een probleem gehad die via about:config opgelost is,mijn dank daarvoor.Nu is mijn idee of het niet mogelijk is een topic te maken over about:config met de mogelijkheden van aanpassingen en dergelijke hiermee en welke wel zo uit te voeren zijn voor de leek en welke voor de professional zeg maar .Misschien staat het hier al ergens,maar heb het niet gevonden,als het wel zo is,dan sorry voor dit bericht.Groetjes aaldert
Gebruikersavatar
nirwana
Beheerder
Berichten: 11528
Lid geworden op: 19 september 2003, 5:09
    Windows 7 Firefox
Contacteer:

Re: about:config?

Bericht door nirwana »

Aaldert,

Waarschijnlijk bedoel je http://www.mozbrowser.nl/wiki/index.php ... 058;config in onze wiki.

Overigens staat daar geen uitgebreide uitleg over welke instellingen precies wat doen. Dat zou namelijk uitnodigen om ermee te gaan experimenteren. Dat kan echter meer kapot maken dan je lief is. Daarom komt about:config ook standaard met een waarschuwing die je moet bevestigen met een "I'll be careful, I promise !" (of de Nederlandstalige equivalent).

Dan ben ik er meer voor dat ervaren forum-gebruikers af en toe eens een trucje via about:config hier op het forum uitleggen dan dat we in de wiki een uitgebreide lijst plaatsen met allerhande about:config tips & trucs.

Maar misschien komt het daar ooit nog wel van, hoor. Dat ligt een beetje aan wat dit onderwerp nog meer voor reacties oproept.
Met vriendelijke groet,

Martijn
[ Mede-oprichter + webmaster MozBrowser | beheerder Startpagina's over freeware, GIMP, Mozilla en OpenOffice.org / LibreOffice, Ubuntu
aaldert
Berichten: 60
Lid geworden op: 1 augustus 2010, 18:18
    Windows 7 Firefox

Re: about:config?

Bericht door aaldert »

Bedankt,heb die Wiki in ieder geval in mijn Fastdial staan en ga eens kijken,kan er vast wel wat leren.Ik had gedacht aan kleine onschuldige aanpassingen,zoals Firefox versnellen en afsluiten van tabbladen onthouden zulk soort dingen die verder geen slechte invloed hebben op de werking van Firefox
Gebruikersavatar
nirwana
Beheerder
Berichten: 11528
Lid geworden op: 19 september 2003, 5:09
    Windows 7 Firefox
Contacteer:

Re: about:config?

Bericht door nirwana »

Firefox versnellen is een relatief begrip. In de basis zou Firefox al snel moeten werken. Dan kun je daar allerlei dingen aan proberen te tweaken en dat kan een positief effect hebben. Het is echter niet gezegd dat dat voor iedereen geldt. Anders hadden de Firefox-ontwikkelaars hun instellingen wel anders ingesteld als het voor iedereen positief zou uitpakken.

Ook kan het zijn dat instellingen die voor versie 3.6 goed werkten in versie een minder positieve uitwerking hebben.
Met vriendelijke groet,

Martijn
[ Mede-oprichter + webmaster MozBrowser | beheerder Startpagina's over freeware, GIMP, Mozilla en OpenOffice.org / LibreOffice, Ubuntu
aaldert
Berichten: 60
Lid geworden op: 1 augustus 2010, 18:18
    Windows XP Firefox

Re: about:config?

Bericht door aaldert »

deze mag ook wel een slotje op van mij.Weet genoeg,bedankt(zag dat er nog geen slotje op zat)
Gesloten