Betaalopdracht in ING blijft continue "laden"

Iedereen kan hier terecht met vragen over allerhande open source software die niet in de andere fora past.
Plaats reactie
Vorsje
Berichten: 7
Lid geworden op: 9 april 2011, 10:43
    Windows XP Firefox

Betaalopdracht in ING blijft continue "laden"

Bericht door Vorsje »

Ik werk met Mozilla Firefox 4. Inloggen op MijnIng is geen probleem. Nadat ik evenwel een betaalopdracht aanmaak en vervolgens op verzenden klik, blijft deze opdracht continue "laden" en wordt dus uiteindelijk niet verzonden.
Probleem is van het ene op het andere moment ontstaan. Ik heb Firefox verwijderd en opnieuw geïnstalleerd, maar probleem blijft voortduren. Ook in de veilige modus blijft het probleem. Ik weet me nu echt geen raad meer,
vandaar mijn vraag of er iemand is die hiervoor een oplossing weet.
Met dank en groet,
Vorsje.
Gebruikersavatar
nirwana
Beheerder
Berichten: 11528
Lid geworden op: 19 september 2003, 5:09
    Windows 7 Firefox
Contacteer:

Re: Betaalopdracht in ING blijft continue "laden".

Bericht door nirwana »

Firefox verwijderen en opnieuw installeren biedt doorgaans niet de oplossing. In beide gevallen zal namelijk hetzelfde gebruikersprofiel worden gebruikt.

Wel zou ik verwachten dat het gebruik van de veilige modus in elk geval de extensies uitschakelt en dat het dan onder normale omstandigheden zou moeten werken.

Gebruik je nog bepaalde beveiligingssoftware (virusscanner, firewall) die roet in het eten kan gooien ?

Verder kom ik nog dit bericht tegen: https://support.mozilla.com/nl/questions/796006
Met vriendelijke groet,

Martijn
[ Mede-oprichter + webmaster MozBrowser | beheerder Startpagina's over freeware, GIMP, Mozilla en OpenOffice.org / LibreOffice, Ubuntu
Vorsje
Berichten: 7
Lid geworden op: 9 april 2011, 10:43
    Windows XP Firefox

Re: Betaalopdracht in ING blijft continue "laden".

Bericht door Vorsje »

Allereerst ekskuus voor mijn eerdere mededeling dat e.e.a. niet zou werken in de veilige modus.
Want dat is bij nader inzien wel het geval. De extensies zijn blijkbaar dus uitgeschakeld.
Hoe kom ik er nu achter om welke extensie het gaat, want dat zou de oplossing m.i. nabij kunnen brengen.
Ik gebruik de AVG anti-virus Edition 2011, alsook Windows Firewall, beiden al lange tijd, ook voordat
het geschetste probleem zich voordeed.
Gebruikersavatar
nirwana
Beheerder
Berichten: 11528
Lid geworden op: 19 september 2003, 5:09
    Windows 7 Firefox
Contacteer:

Re: Betaalopdracht in ING blijft continue "laden".

Bericht door nirwana »

Goed, dan richten we ons op de extensies. Daar zijn grofweg 2 methodes voor die je afhankelijk van het aantal actieve extensies kunt gebruiken. Beiden hebben te maken met de extensies die in je gebruikersprofiel geïnstalleerd zijn. In Firefox kun je meerdere gebruikersprofielen hebben. Je start Firefox steeds met 1 van deze profielen. Bij normaal gebruik start Firefox altijd op met het profiel dat als standaard is ingesteld.

Methode 1: extensies uitschakelen
Via het Add-ons menu kun je extensies uitschakelen.
Dit kan een optie zijn als je niet zoveel extensies gebruikt. Dan kun je extensies 1 voor 1 uitschakelen, Firefox opnieuw starten om te zien of daarmee het probleem verholpen is.

Tip: Als je about:support intikt in de locatiebalk van Firefox (gevolgd door Enter) dan krijg je ook een lijst met geïnstalleerde extensies. Die kun je kopiëren en hier op het forum plaatsen. Dan kunnen we eens kijken welke extensies dit zijn en in hoeverre er iets tussen zit waarvan we denken dat het kwaad zou kunnen.

Methode 2: beginnen met een nieuw profiel
Ook kun je met een schone lei beginnen. Maak dan voor de zekerheid wel eerst een backup van profiel met MozBackup

Vervolgens kun je via de methode die bij "Nieuw profiel" hierboven wordt uitgelegd een nieuw Firefox-profiel aanmaken. Als je Firefox daar vervolgens mee opstart dan zou daarmee jouw probleem verholpen moeten zijn. De extensies die je dan mist kun je vervolgens weer installeren via de addons-website van Mozilla. Voordeel van deze methode is dat je helemaal opnieuw begint. Zeg maar een grote voorjaarsschoonmaak. Doorgaans heeft dat daarom mijn voorkeur.

Het nadeel kan echter ook zijn dat je helemaal opnieuw begint, afhankelijk van wat je zoal in de loop der jaren in je Firefox-profiel hebt verzameld. Maar gelukkig bestaat ook daar een oplossing voor.

Als je in je oude bijvoorbeeld nog bladwijzers of instellingen had dan kun je die via de backup van MozBackup weer terugzetten. Met MozBackup kun je namelijk een profiel zowel backuppen als ook weer terugzetten (restoren). Het voordeel van MozBackup is dat je een profiel ook gedeeltelijk kunt terugzetten. Dan zet je bijvoorbeeld de extensies niet terug, maar wel de instellingen en de bladwijzers.
Met vriendelijke groet,

Martijn
[ Mede-oprichter + webmaster MozBrowser | beheerder Startpagina's over freeware, GIMP, Mozilla en OpenOffice.org / LibreOffice, Ubuntu
Vorsje
Berichten: 7
Lid geworden op: 9 april 2011, 10:43
    Windows XP Firefox

Re: Betaalopdracht in ING blijft continue "laden"

Bericht door Vorsje »

Naam


Versie


Ingeschakeld


ID
Hier een overzicht van de geinstalleerde extensies:

Drag & Drop.io2.0.1falsedropio@dropioBabylon1.1.3trueffxtlbr@babylon.comFoxyProxy Standard2.22.5truefoxyproxy@eric.h.jungRead It Later2.1.1falseisreaditlater@ideashower.comWoordenboek Nederlands3.0.1truenl-NL@dictionaries.addons.mozilla.orgPersonas1.6.2falsepersonas@christopher.beardLastPass1.73.0truesupport@lastpass.comFlagfox4.1.1true{1018e4d6-728f-4b20-ad56-37578a4de76b}Microsoft .NET Framework Assistant1.2.1false{20a82645-c095-46ed-80e3-08825760534b}myBabylon Toolbar1.5.42.0false{34ea1c70-42cc-42c5-aa29-ec58b95a343e}ChatZilla0.9.86.1true{59c81df5-4b7a-477b-912d-4e0fdf64e5f2}Firefox Showcase0.9.5.6true{89506680-e3f4-484c-a2c0-ed711d481eda}Add N Edit Cookies0.2.1.3false{bb6bc1bb-f824-4702-90cd-35e2fb24f25c}IncrediMail MediaBar 2 Community Toolbar3.3.3.2true{d40b90b4-d3b1-4d6b-a5d7-dc041c1b76c0}Magentic Toolbar3.0false{D5D33A26-F043-4808-B335-6B10630E04F8}Adobe DLM (powered by getPlus(R))1,6,2,48false{E2883E8F-472F-4fb0-9522-AC9BF37916A7}Ask Toolbar for Firefox2.1.0.5false{E9A1DEE0-C623-4439-8932-001E7D17607D}AVG Security Toolbar6.011.025.001falseavg@igearedmyBabylon English Community Toolbar3.3.3.2false{b2e293ee-fd7e-4c71-a714-5f4750d8d7b7}Conduit Engine3.3.3.2trueengine@conduit.comdutch.ilsc.org Community Toolbar3.3.3.2true{37295164-6894-4f93-ad7d-b7de830dbb96}SweetIM Toolbar for Firefox1.2.0.2false{EEE6C361-6118-11DC-9C72-001320C79847}AVG Safe Search10.0.0.1209false{1E73965B-8B48-48be-9C8D-68B920ABC1C4}TACO with Abine3.61falseoptout@dubfire.netAdblock Plus Filter Uploader2.1trueuploader@adblockfilters.mozdev.org
Gebruikersavatar
nirwana
Beheerder
Berichten: 11528
Lid geworden op: 19 september 2003, 5:09
    Linux Firefox
Contacteer:

Re: Betaalopdracht in ING blijft continue "laden"

Bericht door nirwana »

Ik heb ze maar eens op een rijtje gezet:

Hier een overzicht van de geïnstalleerde extensies:

Adblock Plus Filter Uploader 2.1
AVG Security Toolbar 6.011.025.001
Babylon 1.1.3
ChatZilla 0.9.86.1
Conduit Engine 3.3.3.2
Community Toolbar 3.3.3.2
Firefox Showcase 0.9.5.6
Flagfox 4.1.1
FoxyProxy Standard 2.22.5
LastPass 1.73.0
IncrediMail MediaBar 2 Community Toolbar 3.3.3.2
Woordenboek Nederlands 3.0.1

Uitgeschakeld:
Add N Edit Cookies 0.2.1.3
Adobe DLM (powered by getPlus(R)) 1,6,2,48
Ask Toolbar for Firefox 2.1.0.5
AVG Safe Search 10.0.0.1209
Drag & Drop.io 2.0.1
Magentic Toolbar 3.0
Microsoft .NET Framework Assistant 1.2.1
myBabylon English Community Toolbar 3.3.3.2
myBabylon Toolbar1.5.42.0
Personas 1.6.2
Read It Later 2.1.1
SweetIM Toolbar for Firefox 1.2.0.2
TACO with Abine 3.61
Met vriendelijke groet,

Martijn
[ Mede-oprichter + webmaster MozBrowser | beheerder Startpagina's over freeware, GIMP, Mozilla en OpenOffice.org / LibreOffice, Ubuntu
Vorsje
Berichten: 7
Lid geworden op: 9 april 2011, 10:43
    Windows XP Firefox

Re: Betaalopdracht in ING blijft continue "laden"

Bericht door Vorsje »

Beste Martijn,
Dank voor de reorganisatie van de extensies. Ik had e.e.a. als een warboel achtergelaten.
Na alle extensies te hebben uitgeschakeld, bleef het probleem voortduren.
Dus het lijkt me nu zinvol om inderdaad met een schone lei te beginnen.
Maar als leek toch nog even een vraag: moet ik Mozbackup eerst downloaden om een backup
van mijn profiel te kunnen maken, alvorens met een nieuw profiel aan te vangen.
Het overige van je suggestie is me wel duidelijk, maar die backup...........als dat allemaal maar lukt.
Misschien dat je me hieromtrent toch nog van advies kunt en wilt zijn.
Met dank en groet,
Vorsje.



Dank en groet,
Tiny van de Vorst.
Gebruikersavatar
nirwana
Beheerder
Berichten: 11528
Lid geworden op: 19 september 2003, 5:09
    Windows 7 Firefox
Contacteer:

Re: Betaalopdracht in ING blijft continue "laden"

Bericht door nirwana »

MozBackup is inderdaad een klein programma wat je even moet downloaden. Daarna kun je het starten en er een backup mee maken volgens deze instructies.

Deze stap is puur voor de zekerheid. Als je dit niet uitvoert dan kun je ook een nieuw profiel maken en zal je vorige profiel gewoon behouden blijven. Maar het is altijd een prettig idee dat je nog ergens een backup van je profiel hebt waaruit je nog eens selectief bepaalde delen kunt terugzetten. Dan is dit een goed moment om hier een backup van te maken.
Met vriendelijke groet,

Martijn
[ Mede-oprichter + webmaster MozBrowser | beheerder Startpagina's over freeware, GIMP, Mozilla en OpenOffice.org / LibreOffice, Ubuntu
Vorsje
Berichten: 7
Lid geworden op: 9 april 2011, 10:43
    Windows XP Firefox

Re: Betaalopdracht in ING blijft continue "laden"

Bericht door Vorsje »

Beste Martijn,
Na het downloaden van MozBackup verschijnt uiteindelijk onderstaande tekst:

Cannot open file “C:\Documents and Settings\Tiny\Application Data\Mozilla\Firefox\Profiles\uvjtycas.default\places.sqlite”

Het process heft geen toegang tot het bestand omdat het bestand
door een ander process wordt gebruikt.

Dus dat bood geen soulaas.
Toch maar een ander profiel aangemaakt.
Het probleem blijft ook nu voortduren.

Ik weet het nu echt niet meer.

Groet,
Tiny van de Vorst.
Gebruikersavatar
nirwana
Beheerder
Berichten: 11528
Lid geworden op: 19 september 2003, 5:09
    Windows 7 Firefox
Contacteer:

Re: Betaalopdracht in ING blijft continue "laden"

Bericht door nirwana »

Tiny,

Laat me raden: je had Firefox niet eerst afgesloten voordat je een backup probeerde te maken. Of er zou nog een ander proces moeten zijn dat geïnteresseerd is in jouw Firefox-bladwijzers, maar het ligt voor de hand dat het Firefox zelf was.
Met vriendelijke groet,

Martijn
[ Mede-oprichter + webmaster MozBrowser | beheerder Startpagina's over freeware, GIMP, Mozilla en OpenOffice.org / LibreOffice, Ubuntu
Vorsje
Berichten: 7
Lid geworden op: 9 april 2011, 10:43
    Windows XP Firefox

Re: Betaalopdracht in ING blijft continue "laden"

Bericht door Vorsje »

Martijn,
Laat ik nou Firefox wel hebben afgesloten, maar desondanks verscheen de tekst zoals bovenstaand is aangegeven. Een ander proces? Maar welk dan?

Met vriendelijke groet,
Tiny.
Gebruikersavatar
nirwana
Beheerder
Berichten: 11528
Lid geworden op: 19 september 2003, 5:09
    Windows 7 Firefox
Contacteer:

Re: Betaalopdracht in ING blijft continue "laden"

Bericht door nirwana »

Tiny,

Laat dan die backup maar even zitten en dan kun je de overige aanwijzingen gewoon volgen.
Je kunt ook later nog wel zo'n backup maken.
Met vriendelijke groet,

Martijn
[ Mede-oprichter + webmaster MozBrowser | beheerder Startpagina's over freeware, GIMP, Mozilla en OpenOffice.org / LibreOffice, Ubuntu
Vorsje
Berichten: 7
Lid geworden op: 9 april 2011, 10:43
    Windows XP Firefox

Re: Betaalopdracht in ING blijft continue "laden"

Bericht door Vorsje »

Martijn,
Ik heb een nieuw profiel aangemaakt, maar het probleem duurt ook met dit nieuwe profiel onverminderd voort.
Het lijkt - gezien de steeds maar groter worden correspondentie voor wat betreft dit probleem -
misschien maar het beste om het probleem te laten voor wat het is.
U hebt me al zo veel suggesties aan de hand gedaan, maar niets schijnt het probleem te kunnen oplossen.
Ik dank u in ieder geval voor alle moeite. Het is jammer dat we er niet zijn uitgekomen.
Met vriendelijke groet,
Tiny.
Gebruikersavatar
nirwana
Beheerder
Berichten: 11528
Lid geworden op: 19 september 2003, 5:09
    Windows 7 Firefox
Contacteer:

Re: Betaalopdracht in ING blijft continue "laden"

Bericht door nirwana »

Als het met een nieuw profiel ook optreedt dan zou het haast iets buiten Firefox om moeten zijn. Maar je hebt hier alleen in Firefox last van ? Het is natuurlijk denkbaar dat er ergens iets op jouw computer draait wat Firefox in de weg zit terwijl andere browsers daar misschien geen last van hebben.

Maar ook dan zou je graag willen weten wat dat dan is, zodat je het kunt verhelpen. Al kan ik me ook wel voorstellen dat je het verder laat rusten. Dat is afhankelijk van hoezeer je je eraan ergert en hoeveel moeite het misschien kost om het op te lossen.
Met vriendelijke groet,

Martijn
[ Mede-oprichter + webmaster MozBrowser | beheerder Startpagina's over freeware, GIMP, Mozilla en OpenOffice.org / LibreOffice, Ubuntu
Plaats reactie