Lightbox

Nvu, Kompozer en Bluegriffon zijn open source (WYSIWYG) programma's waarmee je een website kunt maken en onderhouden (vergelijkbaar met FrontPage / Dreamweaver).
Gebruikersavatar
nirwana
Beheerder
Berichten: 11528
Lid geworden op: 19 september 2003, 5:09
    Windows 7 Firefox
Contacteer:

Re: Lightbox

Bericht door nirwana »

Mieke,

Lijkt me een duidelijk geval. Jouw knop heet Performances.png en zou op de volgende locatie moeten staan: www.dse.nl/~mvesters/images/Performances.png
Maar daar staat-ie niet. www.dse.nl/~mvesters/images/Performance.png bestaat wel.

Overigens heb ik dit inmiddels wel voor je opgelost. Je hebt me eens inloggegevens voor de FTP-server gestuurd, dus ben ik maar eens op de server gaan kijken.

Daar bleek dat je in de images-map nog een images-map had geplaatst. En in die 2e images-map stond wel een Performances.png. Die heb ik daarom maar eens een map hoger gekopieerd en nu toont de website die knop wel.
Met vriendelijke groet,

Martijn
[ Mede-oprichter + webmaster MozBrowser | beheerder Startpagina's over freeware, GIMP, Mozilla en OpenOffice.org / LibreOffice, Ubuntu
Miekmol
Berichten: 74
Lid geworden op: 15 november 2010, 21:18
    Windows 7 Internet Explorer 8

Re: Lightbox

Bericht door Miekmol »

Hoi Martijn,

Heel heel hartelijk dank hiervoor, wat stom dat ik dat niet gezien heb!
Ik ben erg blij dat je dit voor me opgelost hebt!

Ondertussen heb ik de afbeeldingen allemaal verkleind naar de maten die erachter staan, toch krijg ik grotere bestandjes dan wordt aangegeven.
Het is toch zo, dat als ik de images-map bij de server overschrijf dat alle afbeeldingen op de website de juiste maat aanpassen?
Ik hoef toch niet een voor een de afbeeldingen in kompozer te gaan aanpassen?
als dit zo is, kan ik dus met zekerheid zeggen dat het aan de server van DSE ligt.

Ik denk dat de website nu helemaal klaar is.
Typefoutjes zijn eruit.
Ik zal eens overwegen om het gastenboek reclamevrij te maken, door 19,99 per jaar te gaan betalen, want dit is niks, gewoon tussen het berichtje in staat reclame.

Martijn nogmaals dank dat je me zo fijn geholpen hebt!

ik zie graag je reactie weer tegemoet.

groetjes Mieke
Gebruikersavatar
nirwana
Beheerder
Berichten: 11528
Lid geworden op: 19 september 2003, 5:09
    Windows 7 Firefox
Contacteer:

Re: Lightbox

Bericht door nirwana »

Mieke,

Volgens mij maak je weer dezelfde fout als vorige keer: in de verkeerde images-map staat de kleine afbeelding van Roy Orbison:
http://www.dse.nl/~mvesters/images/royrobison.jpg is de grote variant.
http://www.dse.nl/~mvesters/images/imag ... obison.jpg is de kleine variant.

Ditmaal laat ik het echter aan jou over om de kleine afbeelding op de juiste plaats te krijgen. Wat mij betreft haal je die hele extra map met images weg en plaats je alle afbeeldingen die daarin staan in de eigenlijke images-map.
Met vriendelijke groet,

Martijn
[ Mede-oprichter + webmaster MozBrowser | beheerder Startpagina's over freeware, GIMP, Mozilla en OpenOffice.org / LibreOffice, Ubuntu
Miekmol
Berichten: 74
Lid geworden op: 15 november 2010, 21:18
    Windows 7 Internet Explorer 8

Re: Lightbox

Bericht door Miekmol »

Hoi Martijn,

Ik heb in mijn map waar de website van Big Willy in staat gezocht en nogeens gezocht.
Ik kon die tweede map met images nergens vinden.
Nu bleek dat hij wel bij de server stond.
Ik heb alles van de server verwijderd en de website er opnieuw opgezet.

Nu staat het er goed op maar helaas geen resultaat behaald wat betreft de snelheid van het openen.
Willy wil niet betalen voor het gastenboek, het is een vervelend ding, tussen de berichten door zetten ze nog reclame. Soms wel in het Chinees.
Ik heb de pagina op 1000 Height gezet maar door die reclames krijg je af en toe toch weer een scrolbalk wat ik niet wil.
Nu moet ik eens proberen om ergens anders een mooi in deze kleuren gastenboek te kunnen maken.

Heb je misschien nog een idee waar ik dat het beste kan doen en wat ook makkelijk in te bouwen is?
Ik heb er al wel 20 bekeken!

groetjes Mieke
Gebruikersavatar
nirwana
Beheerder
Berichten: 11528
Lid geworden op: 19 september 2003, 5:09
    Windows 7 Firefox
Contacteer:

Re: Lightbox

Bericht door nirwana »

Mieke,

De snelheid van de site vind ik wel meevallen, hoor. Althans, ik vermoed niet dat het aan de snelheid van de server ligt. Maar goed, ik denk niet dat ik veel reden van spreken heb, want ik surf via glasvezel. Wat dat betreft aan snelheid geen gebrek.

Als ik de fotopagina in zijn geheel opsla dan kom ik in totaal uit op 452 kilobytes. Ik denk dat de fotopagina de grootste pagina van de site is. Dan vind ik het aantal kilobytes nog wel meevallen. Heb jij een bepaalde pagina die je langzaam vindt laden ?

Was er trouwens iets mis met het Gastenboek-script dat DSE zelf aanbiedt ?
Als daar in de basis volgens jou niets mis mee is, dan kunnen we kijken of die goed met de website is te integreren.

Nog een tip: voor de website van Roy Orbison zou ik verwijzen naar de officiële site: www.royorbison.com
Nu verwijs je volgens mij naar iemand die een domeinnaam heeft overgenomen.
Met vriendelijke groet,

Martijn
[ Mede-oprichter + webmaster MozBrowser | beheerder Startpagina's over freeware, GIMP, Mozilla en OpenOffice.org / LibreOffice, Ubuntu
Miekmol
Berichten: 74
Lid geworden op: 15 november 2010, 21:18
    Windows 7 Internet Explorer 8

Re: Lightbox

Bericht door Miekmol »

Hallo Martijn,

De Roy Orbison link heb ik aangepast.(nog niet op de server)

Wat ik traag vind laden is de indexpagina en de fotopagina.
Nu zou Willy graag muziek van zijn eigen CD op de website hebben.
Het is een WMA-file. Ik heb gezocht om dit om te zetten naar Midi maar niet het juiste programma gevonden.
Moet het een Mid-file zijn om geen verlies van snelheid bij het laden te hebben?
Wel heb ik onderstaande gevonden:
Muziekspeler met automatische start, en doorlopende muziek (telkens herhaald):
<embed src="bestandsnaam.mid" width="140" height="50" autostart="true" loop="true">

Weet jij waar ik dit in de indexpagina moet neerzetten, en hoe ik de muziek moet omzetten?

Over het gastenboek van DSE denk ik nog na.
Eerst eens uitvogelen of dit zonder reclame is en of ik het kan maken in de kleuren van de website.

groetjes Mieke
Gebruikersavatar
nirwana
Beheerder
Berichten: 11528
Lid geworden op: 19 september 2003, 5:09
    Windows 7 Firefox
Contacteer:

Re: Lightbox

Bericht door nirwana »

Mieke,

Alsjeblieft geen midi. Althans, dat is leuk voor synthesizer-muziek, maar ik neem aan dat Willy iets andere muziek maakt. Dan lijkt mij MP3 toch een geschikter formaat daarvoor. Of je kunt het gewoon in WMA-formaat laten staan. Maar ik denk wel dat je met MP3 flexibeler bent.

Ook kun je de muziek misschien in een open formaat aanbieden: Ogg. Dan kun je bijvoorbeeld een Ogg-player in Java of in Flash op de site aanbieden waarmee men het kan afspelen. Een moderne browser als Firefox biedt bijvoorbeeld standaard ondersteuning voor het open Ogg-formaat. Voor andere browsers kun je dan terugvallen op een player die men kan gebruiken.
Dit is bijvoorbeeld een Ogg- en MP3-speler in Java: www.javazoom.net/applets/jlguiapplet/jlguiapplet.html
Met vriendelijke groet,

Martijn
[ Mede-oprichter + webmaster MozBrowser | beheerder Startpagina's over freeware, GIMP, Mozilla en OpenOffice.org / LibreOffice, Ubuntu
Gebruikersavatar
nirwana
Beheerder
Berichten: 11528
Lid geworden op: 19 september 2003, 5:09
    Windows 7 Firefox
Contacteer:

Re: Lightbox

Bericht door nirwana »

Wat het gastenboek betreft:
- voor zover ik het heb gezien is het zonder reclame (nou ja, je moet rechtsonder een linkje naar de website van de maker laten staan, maar daar kunnen we mee leven)

- voor zover ik het heb bekeken kun je een header en een footer toevoegen. Dan zou ik denken dat het ook mogelijk moet zijn om op die manier het in jouw website te integreren. Ik denk echter dat ik daar eens mee moet gaan stoeien, want anders verwacht ik dat het wel eens lastig kan gaan worden.
Met vriendelijke groet,

Martijn
[ Mede-oprichter + webmaster MozBrowser | beheerder Startpagina's over freeware, GIMP, Mozilla en OpenOffice.org / LibreOffice, Ubuntu
Miekmol
Berichten: 74
Lid geworden op: 15 november 2010, 21:18
    Windows 7 Internet Explorer 8

Re: Lightbox

Bericht door Miekmol »

Hoi Martijn,

Bedankt voor de snelle reactie.

Hartstikke fijn als jij met het gastenboek wil gaan stoeien!
Dit vond ik: http://www.smartisoft.com/products/book/guestbook.php


Wat betreft het muziekje...
Ik zal het toevoegen dan weet jij misschien hoe en welke code ik moet gebruiken en waar ik die in de body moet zetten.
Ik heb het al geprobeerd maar dan komt de pagina naar beneden en heb ik bovenin een vierkantje op de pagina staan.

groetjes maar weer...
Mieke
ps... jammer een WMA extensie is niet toegestaan om bij te voegen.
Gebruikersavatar
nirwana
Beheerder
Berichten: 11528
Lid geworden op: 19 september 2003, 5:09
    Linux Firefox
Contacteer:

Re: Lightbox

Bericht door nirwana »

Miekmol schreef:ps... jammer een WMA extensie is niet toegestaan om bij te voegen.
Zet die WMA maar op de FTP (als je dat niet al gedaan hebt), dan haal ik hem daar wel vandaan.
Met vriendelijke groet,

Martijn
[ Mede-oprichter + webmaster MozBrowser | beheerder Startpagina's over freeware, GIMP, Mozilla en OpenOffice.org / LibreOffice, Ubuntu
Miekmol
Berichten: 74
Lid geworden op: 15 november 2010, 21:18
    Windows 7 Internet Explorer 8

Re: Lightbox

Bericht door Miekmol »

Hallo Martijn,

Ik heb de WMA-file bij de server gezet.
Nu ben ik bezig met een Favicon. Ik heb er eentje gemaakt en op alle webpagina's deze code ingevoerd:
<link rel="shortcut icon" href="/favicon.ico" />
Ik heb dit meteen onder <head> gezet.
Is dit goed?????

Op de pagina van het gastenboek nog niet, gewoon omdat ik niet in de broncode kan komen.
Lukt straks over een half uur misschien wel.
Ik heb de favicon ook al naar de server geupload.

Het bovenstaande is ondertussen gelukt! http://bigwilly.dse.nl

Als ik nog eens een website ga maken, moet ik het toch anders doen.
Ik bedoel dit... als ik op de index iets aanpas, dit op alle pagina's moet worden doorgevoerd!

groetjes Mieke
Gebruikersavatar
nirwana
Beheerder
Berichten: 11528
Lid geworden op: 19 september 2003, 5:09
    Windows 7 Firefox
Contacteer:

Re: Lightbox

Bericht door nirwana »

Mieke,

Ehrm, wat is jou nu precies gelukt ? Het gastenboek al ? Of bedoel je dat je nu alles onder bigwilly hebt staan en niet meer onder jouw eigen mvesters-website ? Ik zie dat het favicon nu ook goed werkt. Goed werk, hoor.

Maar het WMA-bestand kan ik niet vinden op de FTP-server (althans, niet onder mvesters en volgens mij kan ik niet bij bigwilly inloggen). Volgens mij heb ik alle mapjes wel bekeken, maar ik kom geen WMA-bestand tegen. Of ik kijk er overheen of het bestand staat er echt niet.
Met vriendelijke groet,

Martijn
[ Mede-oprichter + webmaster MozBrowser | beheerder Startpagina's over freeware, GIMP, Mozilla en OpenOffice.org / LibreOffice, Ubuntu
Gebruikersavatar
nirwana
Beheerder
Berichten: 11528
Lid geworden op: 19 september 2003, 5:09
    Windows 7 Firefox
Contacteer:

Re: Lightbox

Bericht door nirwana »

Wat ik nog wel zou veranderen zijn de titels van de pagina's. Zo heet de titel van de Big Willy-website nu "index html". Die zou ik toch echt veranderen in Big Willy (of iets anders met zijn naam erin).

Bedenk ook dat dat hetgeen is wat zoekmachines straks gaan oppikken. Dan kun je daar maar beter vermelden waar de pagina over gaat. Met "index html" onderscheid je je dan niet echt.

In Nvu/Kompozer pas je de titel van een pagina aan via het menu Opmaak > Paginatitel en eigenschappen.
Met vriendelijke groet,

Martijn
[ Mede-oprichter + webmaster MozBrowser | beheerder Startpagina's over freeware, GIMP, Mozilla en OpenOffice.org / LibreOffice, Ubuntu
Miekmol
Berichten: 74
Lid geworden op: 15 november 2010, 21:18
    Windows 7 Internet Explorer 8

Re: Lightbox

Bericht door Miekmol »

Hoi Martijn,

Ja stom... ik had het WMA bestand op de website van Willy gezet.
Nu staat het ook om mijn server.

Nu zeg je dat ik de naam zou moeten veranderen.
Ik heb bij Opmaak> Paginatitel en eigenschappen een aantal namen veranderd, maar boven in de zoekbalk blijft o.a. toch index staan, alleen de pagina die je open hebt, staat de veranderde naam.
Ik heb toch altijd begrepen dat de eerste pagina INDEX moest heten.
Bedoel je nu dat ik de pagina,s in mijn documenten ook moet gaan veranderen????

Wat gisteren goed gelukt was, is de Favicon.

groetjes Mieke
Gebruikersavatar
nirwana
Beheerder
Berichten: 11528
Lid geworden op: 19 september 2003, 5:09
    Windows 7 Firefox
Contacteer:

Re: Lightbox

Bericht door nirwana »

Miekmol schreef:Ja stom... ik had het WMA bestand op de website van Willy gezet.
Nu staat het ook om mijn server.
Ik heb het bestand alvast geconverteerd naar MP3 en Ogg-formaat. Die bestanden heb ik ook op de server geplaatst. Dan zal ik dat binnenkort eens integreren met zo'n speler om te zien hoe dat lijkt.
Miekmol schreef:Nu zeg je dat ik de naam zou moeten veranderen.
Ik heb bij Opmaak> Paginatitel en eigenschappen een aantal namen veranderd, maar boven in de zoekbalk blijft o.a. toch index staan, alleen de pagina die je open hebt, staat de veranderde naam.
Ik heb toch altijd begrepen dat de eerste pagina INDEX moest heten.
Bedoel je nu dat ik de pagina,s in mijn documenten ook moet gaan veranderen????
Het gaat me niet om de namen van de bestanden. Het eerste bestand heet doorgaans index.html, maar dat staat los van de titel van de pagina. Die titel kun je gewoon de naam van de website noemen, want dat is ook wat er in de titelbalk van de webbrowser en in de zoekmachines komt te staan.

Dus ik raad je aan om de namen van de bestanden ongemoeid te laten. Anders kloppen de onderlinge verwijzingen ook niet meer en dan zijn we nog verder heen. Maar de titels van de pagina's mogen wel iets vriendelijker. Zo toont de Engelstalige links-pagina nu links-e als titel in het tabblad. De oplettende lezers begrijpt dan wel dat dat de Engelstalige links-pagina is, maar het voegt verder weinig toe.
Miekmol schreef:Wat gisteren goed gelukt was, is de Favicon.
Ok, die is mooi geworden.
Met vriendelijke groet,

Martijn
[ Mede-oprichter + webmaster MozBrowser | beheerder Startpagina's over freeware, GIMP, Mozilla en OpenOffice.org / LibreOffice, Ubuntu
Plaats reactie