ik gebruik firefox omdat....

We zitten met z'n allen dit forum wel mooi vol te schrijven over Mozilla (Firefox, Sunbird, Suite, Thunderbird, etc.), maar wat is eigenlijk de reden dat we een van deze (of alle) Mozilla-producten gebruiken?
Plaats reactie
bazzdaciple
Berichten: 4
Lid geworden op: 30 november 2004, 19:37
    unknown unknown

ik gebruik firefox omdat....

Bericht door bazzdaciple »

ik gebruik FFx omdat ik onlangs XP opnieuw moest installeren. Ik heb toen twee profiles aangemaakt. Een voor mij en één voor mijn vriendin. Tot mijn verbazing kwam ik er achter dat in haar profile het niet mogelijk was om dingen op een webpagina te bevestigen. Daarmee bedoel ik dat het niet mogelijk was om bijvoorbeeld in Google een woord in te voeren en dan op enter te drukken. Of bijvoorbeeld was het niet mogelijk om een password in te voeren en dan op submit te klikken. Zodra je je invoer wilde bevestigen dan gebeurde er niets. Voor mij zeer frustrerend aangezien ik toch wel wat verstand van computers heb. Uiteindelijk heb ik als test mozilla geinstalleerd en die als default browser aangewezen. Bleek te werken ! ineens lukte het wel in de 2e account om invoeren te bevestigen.

Zelf ben ik erg tevreden met mozilla. Sowieso omdat ik de monopolie positie van Microsoft begin te vervloeken. Ik heb nu diverse malen SP2 geinstalleerd maar bots steeds tegen problemen aan na de installatie. voor mij dus geen servicepack 2 zolang deze niet 100% goed loopt.

Wat ik wel een zeeeer groot nadeel van FFx vind: Een aantal (eigenlijk best behoorlijk groot aantal) pagina's is met mozilla niet te zien. Via een extensie (IEView) kun je ze zien in IE. Maar daar wil ik juist vanaf !!!!
ik zou heeel graag willen zien dat alle pagina's puur via mozilla bezocht zouden kunnen worden. Dan zou ik IE helemaal uit mijn systeem slopen.

Nog een ander "nadeel" vind ik de erg lange wachttijd voordat mozilla opstart. Duurt bij mij wel 10 seconden nadat ik het icoontje heb aangklikt voordat het prg start. Is daar iets aan te doen ????

Verder alleen maar lof voor mozilla. leuke extensies. Moest even wennen aan de tabs (drukte steeds per ongeluk in pagina's op middenmuisknop waardoor weer ineens een tab werd geopend) maar ik vind dat een goede functie. Ook erg goed dat het open source is en dat je veel instellingen zelf kunt aanpassen in je user file.
Gebruikersavatar
ByteWarrior
Berichten: 3825
Lid geworden op: 15 oktober 2003, 14:56
Locatie: Tielt-Winge, België
    unknown unknown
Contacteer:

Re: ik gebruik firefox omdat....

Bericht door ByteWarrior »

bazzdaciple schreef:Wat ik wel een zeeeer groot nadeel van FFx vind: Een aantal (eigenlijk best behoorlijk groot aantal) pagina's is met mozilla niet te zien. Via een extensie (IEView) kun je ze zien in IE. Maar daar wil ik juist vanaf !!!!
ik zou heeel graag willen zien dat alle pagina's puur via mozilla bezocht zouden kunnen worden. Dan zou ik IE helemaal uit mijn systeem slopen.
Dit is geen (dat lees je goed: geen) probleem van Firefox. Als de website niet goed weergegeven wordt, ligt dat eerder aan de websitebouwer. Er zijn bepaalde regels opgesteld voor het maken van webpagina's (zie W3C). Als websitebouwers zich daar niet aan houden, is de website niet goed leesbaar in andere browsers (andere dan IE).

Ik denk persoonlijk dat dit probleem zichzelf oplost. Hoe meer Firefoxgebruikers, hoe meer de bedrijven inzien dat er ook 'alternatieve' browsers zijn. Over enkele jaren, als het marktaandeel van Firefox groter is, dan zullen er al veel meer websites bereikbaar zijn voor Firefox...
Nog een ander "nadeel" vind ik de erg lange wachttijd voordat mozilla opstart. Duurt bij mij wel 10 seconden nadat ik het icoontje heb aangklikt voordat het prg start. Is daar iets aan te doen ????
Internet Explorer is eigenlijk in Windows verweven. Het wordt al gedeeltelijk opgestart tijdens je systeemstart (dat is dus eigenlijk valsspelen). Je mag Mozilla of Firefox dus niet zomaar vergelijken met IE.

Er zijn echter wel oplossingen voor. Als je genoeg geheugen hebt, kan je MinimizeToTray gebruiken. Je kan Firefox dan de hele tijd laten openstaan (in de taakbalk).

De starttijd hangt alleszins veel af van je systeem zelf. Op m'n Windowssysteem (64 MB RAM) doet Firefox er ongeveer 20 seconden over. Op m'n Linuxssysteem (256MB RAM) staat Firefox in minder dan 5 seconden op m'n scherm.


Bedankt trouwens dat je je ervaring met ons wou delen! Veel plezier ermee nog!
Plaats reactie