Extensie die selectieve update toestaat.

Met extensies en thema's kun je Mozilla-software vrijwel eindeloos uitbreiden. Kun je anderen een bepaalde extensie/thema aanbevelen? Of heb je vragen over of problemen met een bepaalde extensie/thema dan kun je die hier plaatsen.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
JimB
Berichten: 505
Lid geworden op: 4 april 2005, 17:40
Locatie: Deurne (B)
    Windows Vista Firefox

Extensie die selectieve update toestaat.

Bericht door JimB »

Het is in het verleden al gebeurd dat ik een voor mij zeer belangrijke extensie-update uitvoerde om daarna vast te stellen dat een bepaalde extensie niet meer werkte en sindsdien ook nooit meer aan de praat te krijgen is of was niettegenstaande verwijdering en terug installeren.

Tot daartoe. Mijn vraag is nu niet over het hoe en waarom maar eerder de vraag of er een extensie bestaat die bepaalde andere extensies kan weren uit het update proces.

Ik werk nog met 3.6 (ik weet het 4.0 bestaat) en bij het zoeken met de knop updates krijg je een volledige lijst met extensies die een update hebben naar een nieuwere versie.

Als ik dan zoek waarom bij informatie zitten er een heleboel extensies bij met nieuwe locale's of gewoon een update voor FF 4.0. Die extensies ga ik dus niet updaten naar een nieuwe versie zolang ik geen FF 4.0 gebruik of plots het Frans als voertaal ga gebruiken. Ik wil die updates nu automatisch weren voor een volgende update.

Nu voel ik me genoodzaakt om die een na een af te vinken voor een update, wat gezien het aantal extensies dat ik heb, me wel even bezighoud.
Gebruikersavatar
JimB
Berichten: 505
Lid geworden op: 4 april 2005, 17:40
Locatie: Deurne (B)
    Windows Vista Firefox

Re: Extensie die selectieve update toestaat.

Bericht door JimB »

Euh ... niemand die hier een antwoord op weet ?
Gebruikersavatar
nirwana
Beheerder
Berichten: 11528
Lid geworden op: 19 september 2003, 5:09
    Windows 7 Firefox
Contacteer:

Re: Extensie die selectieve update toestaat.

Bericht door nirwana »

Dan zou ik haast eerder de andere kant op werken: het automatisch controleren op nieuwe versies van extensies in Firefox uitschakelen. Dan kun je beter zelf periodiek eens kijken of er van je favoriete extensies toevallig een nieuwe versie is (en wat daarin dan de vernieuwingen zijn).
Met vriendelijke groet,

Martijn
[ Mede-oprichter + webmaster MozBrowser | beheerder Startpagina's over freeware, GIMP, Mozilla en OpenOffice.org / LibreOffice, Ubuntu
Gebruikersavatar
JimB
Berichten: 505
Lid geworden op: 4 april 2005, 17:40
Locatie: Deurne (B)
    Windows Vista Firefox

Re: Extensie die selectieve update toestaat.

Bericht door JimB »

Die automatische update staat altijd af. Maar dan krijg ik telkens dus de hele lijst van alle updates te zien als ik manueel zoek naar updates en moet ik een selectie maken (meestal dezelfde). Een taal update naar het Chinees daar ga ik me bvb niet druk om maken.
Gebruikersavatar
nirwana
Beheerder
Berichten: 11528
Lid geworden op: 19 september 2003, 5:09
    Windows 7 Firefox
Contacteer:

Re: Extensie die selectieve update toestaat.

Bericht door nirwana »

Hmm, ik heb nu iets gevonden dat je vast erg interessant gaat vinden:
http://kb.mozillazine.org/Updating_exte ... nced_users

Daar wordt beschreven dat als je de "GUID" van een extensie kent (zie de ID-kolom in about:support) je daarvoor in about:config een nieuwe boolean kunt toevoegen met als sleutel extensions.<GUID>.update.enabled en als waarde false.

Daarmee kun je toch de automatische extensie-controle aan laten staan, maar sluit je bepaalde extensies uit van een update.
Met vriendelijke groet,

Martijn
[ Mede-oprichter + webmaster MozBrowser | beheerder Startpagina's over freeware, GIMP, Mozilla en OpenOffice.org / LibreOffice, Ubuntu
Gebruikersavatar
JimB
Berichten: 505
Lid geworden op: 4 april 2005, 17:40
Locatie: Deurne (B)
    Windows Vista Firefox

Re: Extensie die selectieve update toestaat.

Bericht door JimB »

Bedankt dat ga ik eens uitproberen. Alhoewel ik toch geen automatische extensie wil. Weet je zoveel mogelijk controle, en daar ga ik soms heel erg ver in.
Plaats reactie