Mafiaafire Redirector

Met extensies en thema's kun je Mozilla-software vrijwel eindeloos uitbreiden. Kun je anderen een bepaalde extensie/thema aanbevelen? Of heb je vragen over of problemen met een bepaalde extensie/thema dan kun je die hier plaatsen.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
JimB
Berichten: 505
Lid geworden op: 4 april 2005, 17:40
Locatie: Deurne (B)
    Windows Vista Firefox

Mafiaafire Redirector

Bericht door JimB »

Vervelende popup lijst bij elk opstarten dank zij deze extensie

https://addons.mozilla.org/nl/firefox/a ... edirector/

Hoe valt dit te omzeilen zonder de extensie uit te schakelen ?
Gebruikersavatar
nirwana
Beheerder
Berichten: 11528
Lid geworden op: 19 september 2003, 5:09
    Windows 7 Firefox
Contacteer:

Re: Mafiaafire Redirector

Bericht door nirwana »

Jim,

Als ik deze review lees, dan hoef ik deze extensie echt niet te hebben. Ongetwijfeld is de maker van die review nogal bevooroordeeld, maar als de helft van wat daar zoal staat waar is (en dat is eenvoudig na te gaan, want de code van de extensie ligt vrijwel op straat) dan lijkt dat me geen handige extensie.

De extensie zal ongetwijfeld een doel dienen, maar zal eerst eens een goede code-review moeten krijgen en zo gezuiverd moeten worden van allerlei vage zaken. Je wilt namelijk dat dergelijke code zich vooral bezig houdt met waar het voor gemaakt is en niet met allerlei bijzaken die de ontwikkelaar ten tijde van het schrijven van de code wel leuk vond.
Met vriendelijke groet,

Martijn
[ Mede-oprichter + webmaster MozBrowser | beheerder Startpagina's over freeware, GIMP, Mozilla en OpenOffice.org / LibreOffice, Ubuntu
Gebruikersavatar
JimB
Berichten: 505
Lid geworden op: 4 april 2005, 17:40
Locatie: Deurne (B)
    Windows Vista Firefox

Re: Mafiaafire Redirector

Bericht door JimB »

Zal ik dan voorlopig op disable zetten.
Gebruikersavatar
nirwana
Beheerder
Berichten: 11528
Lid geworden op: 19 september 2003, 5:09
    Windows 7 Firefox
Contacteer:

Re: Mafiaafire Redirector

Bericht door nirwana »

Wat staat er dan in die vervelende popup ? In de extensie zelf zit wel een pop_mf.html bestand. Daarin staan een logo en 3 linkjes (de lijst, update en about). Ik neem dan aan dat je die bedoelt. Echter lijkt dat door het leven te moeten gaan als het "opties"-scherm.

Ook popt er iets op als er een nieuwe lijst is gedownload met het verzoek om Firefox opnieuw te starten. In deze tijd van Jetpack en restartless add-ons lijkt dat me wat overbodig voor zo'n extensie, maar blijkbaar hebben ze dat nog nodig.

Anyway, als duidelijk is wat er oppopt dan moet dat ook in de code van de extensie zijn uit te schakelen. Vervolgens kun je alles weer in het xpi-bestand inpakken en dan heb je zo een aangepaste extensie. Alleen zul je dat dan wel moeten herhalen bij elke nieuwe update die je binnenhaalt. Of heeft jouw andere vraag (over de selectieve extensie-update) soms hiermee te maken ?
Met vriendelijke groet,

Martijn
[ Mede-oprichter + webmaster MozBrowser | beheerder Startpagina's over freeware, GIMP, Mozilla en OpenOffice.org / LibreOffice, Ubuntu
Gebruikersavatar
JimB
Berichten: 505
Lid geworden op: 4 april 2005, 17:40
Locatie: Deurne (B)
    Windows Vista Firefox

Re: Mafiaafire Redirector

Bericht door JimB »

Mijn startpagina is Google en nadat dat geladen is krijg ik onmiddellijk daarop steeds die lijst te zien. Waar is dat goed voor. Ik wil dat kunnen afzetten. Nu moet ik steeds die pagina sluiten met een tab onderaan. Ik bedoelde niet popup maar steeds die pagina die geladen word bij elke start.
Gebruikersavatar
nirwana
Beheerder
Berichten: 11528
Lid geworden op: 19 september 2003, 5:09
    Windows 7 Firefox
Contacteer:

Re: Mafiaafire Redirector

Bericht door nirwana »

De lijst die geladen wordt heet "block_and_redirect_list.html"

Als je dit irritant vindt dan kun je de extensie uitpakken, in quickfilter.js de regels waar dat bestand in vermeld staat in commentaar zetten (gewoon // vooraan de lijn plaatsen). Ik kom het daar 3 keer tegen.

Vervolgens stop je quickfilter.js weer in het xpi-bestand en installeer je dat weer in Firefox. Dan neem ik toch aan dat je hier vanaf bent. Mogelijk schakel je dan iets teveel uit, maar aangezien je het allemaal in commentaar hebt geplaatst kun je het ook weer eenvoudig inschakelen.

Tip: onder Windows raad ik 7-Zip aan voor het bijwerken van extensies.
Met vriendelijke groet,

Martijn
[ Mede-oprichter + webmaster MozBrowser | beheerder Startpagina's over freeware, GIMP, Mozilla en OpenOffice.org / LibreOffice, Ubuntu
Gebruikersavatar
JimB
Berichten: 505
Lid geworden op: 4 april 2005, 17:40
Locatie: Deurne (B)
    Windows Vista Firefox

Re: Mafiaafire Redirector

Bericht door JimB »

Dank u maar waarom speciaal die 7-zip. I heb dat spul al eeuwen op mijn PC maar gebruik het heel weinig. Misschien kwestie van gewoonte. Waar ik altijd moeite mee heb is nadat zo'n xpi (in feite een rar) of ander gecomprimeerd bestand gewijzigd is, is om het terug in te pakken omdat dan de paden gewoonlijk wijzigen. Ik los dat dan op door de verschillende bestanden en folders waaruit het gecomprimeerd bestand bestond niet terug in te pakken in een folder (omdat die folder dan bijgevoegd word in het pad), maar door alles terug te comprimeren vanaf de hoofdroot nl. de C:\

Ik weet niet of ik me duidelijk gemaakt hebt.
Gebruikersavatar
nirwana
Beheerder
Berichten: 11528
Lid geworden op: 19 september 2003, 5:09
    Windows 7 Firefox
Contacteer:

Re: Mafiaafire Redirector

Bericht door nirwana »

JimB schreef:Dank u maar waarom speciaal die 7-zip. I heb dat spul al eeuwen op mijn PC maar gebruik het heel weinig. Misschien kwestie van gewoonte. Waar ik altijd moeite mee heb is nadat zo'n xpi (in feite een rar) of ander gecomprimeerd bestand gewijzigd is, is om het terug in te pakken omdat dan de paden gewoonlijk wijzigen. Ik los dat dan op door de verschillende bestanden en folders waaruit het gecomprimeerd bestand bestond niet terug in te pakken in een folder (omdat die folder dan bijgevoegd word in het pad), maar door alles terug te comprimeren vanaf de hoofdroot nl. de C:\
Daarom gebruik ik dus 7-zip, want daarmee kan ik eenvoudig een aangepast bestand naar het 7-zip-venster slepen en dan wordt het daarin weer bijgewerkt.
Met vriendelijke groet,

Martijn
[ Mede-oprichter + webmaster MozBrowser | beheerder Startpagina's over freeware, GIMP, Mozilla en OpenOffice.org / LibreOffice, Ubuntu
Plaats reactie