webpagina is weer blanco...

Nvu, Kompozer en Bluegriffon zijn open source (WYSIWYG) programma's waarmee je een website kunt maken en onderhouden (vergelijkbaar met FrontPage / Dreamweaver).
Plaats reactie
kuipje
Berichten: 36
Lid geworden op: 14 december 2008, 22:38
    Macintosh Firefox
Contacteer:

webpagina is weer blanco...

Bericht door kuipje »

Na gisteren een nieuw foto album geupload te hebben via FileZilla, loop ik tegen hetzelfde probleem op als in januari: als ik dit in Firefox open is er een blanco pagina te zien (en in Safari is er geen probleem).
Ik heb alles gedaan wat Martijn me toen aanraadde en wat toen ook direct hielp: het DOC-type omgezet naar Transitional en de script tags aangevuld met </script>. Niets helpt.
Ik heb ook de Web console bekeken van Firefox, maar dan krijg ik ook een lege pagina.
Wat nu?
Groet,
Mary

http://www.mk-perspectief.nl/afbeelding ... land2.html
Gebruikersavatar
nirwana
Beheerder
Berichten: 11528
Lid geworden op: 19 september 2003, 5:09
    Windows 7 Firefox
Contacteer:

Re: webpagina is weer blanco...

Bericht door nirwana »

Mary,

In Firefox heb ik bij jouw webpagina even CTRL+U ingedrukt. Als het goed is dan kleurt Firefox de diverse HTML-elementen voor je in. Alleen valt het me bij jouw code op dat dit na deze tag fout loopt:

Code: Selecteer alles

<script type="text/javascript" /><noscript>
<div class="warning">Javascript must be enabled for this page to function properly.</div>
</noscript>
Op zich vind ik dat ook niet zo vreemd, want bij de eerste regel wordt de <script>-tag direct alweer afgesloten. Ik denk dat dit weer net zo'n geval is waarbij Kompozer de script-tags abusievelijk heeft afgesloten.

Deze zou je als volgt kunnen herschrijven:

Code: Selecteer alles

<script type="text/javascript">
   <noscript>
      <div class="warning">Javascript must be enabled for this page to function properly.</div>
   </noscript>
</script>
Dan heb ik de noscript-tag weer binnen de script-tag geplaatst en verwacht ik dat dit beter moet gaan.

Overigens is inmiddels Bluegriffon ook officieel met een 1.0 (en inmiddels ook een 1.1-versie) uitgebracht, dus kun je ook proberen of je jouw website beter daarmee kunt bewerken. Houd wel altijd bij het uitproberen van een nieuw programma om je website mee te bewerken nog voor de zekerheid ergens een backup van de bestanden van je website achter de hand (bijvoorbeeld even een zip-bestand van maken). Verder heb je - als je lokaal de bestanden aanpast - ook altijd nog een backup staan op de webserver, maar dat is alleen zo totdat je die overschrijft met een nieuwe versie van de website-bestanden.

PS: ik heb nog niet zelf gecontroleerd of dit de oplossing gaat zijn, maar verwacht wel dat dit het is.
Met vriendelijke groet,

Martijn
[ Mede-oprichter + webmaster MozBrowser | beheerder Startpagina's over freeware, GIMP, Mozilla en OpenOffice.org / LibreOffice, Ubuntu
Gebruikersavatar
nirwana
Beheerder
Berichten: 11528
Lid geworden op: 19 september 2003, 5:09
    Windows 7 Firefox
Contacteer:

Re: webpagina is weer blanco...

Bericht door nirwana »

nirwana schreef:PS: ik heb nog niet zelf gecontroleerd of dit de oplossing gaat zijn, maar verwacht wel dat dit het is.
Mary,

Inmiddels heb ik dit wel gecontroleerd en dit is inderdaad de oplossing, zoals je hier kunt zien: http://www.mozbrowser.nl/web/mk-perspec ... land2.html
Met vriendelijke groet,

Martijn
[ Mede-oprichter + webmaster MozBrowser | beheerder Startpagina's over freeware, GIMP, Mozilla en OpenOffice.org / LibreOffice, Ubuntu
knorretje
Berichten: 204
Lid geworden op: 8 augustus 2010, 11:37
    Windows Vista Firefox

Re: webpagina is weer blanco...

Bericht door knorretje »

Het noscript gedeelte werkt niet meer bij mij?
<noscript> binnen een <script> lijkt mij toch een beetje vreemd?
Ik dacht eigenlijk dat het dan nooit werd uitgevoerd.
Gebruikersavatar
nirwana
Beheerder
Berichten: 11528
Lid geworden op: 19 september 2003, 5:09
    Windows 7 Firefox
Contacteer:

Re: webpagina is weer blanco...

Bericht door nirwana »

knorretje schreef:Ik dacht eigenlijk dat het dan nooit werd uitgevoerd.
Sorry, je hebt helemaal gelijk. Ik ben waarschijnlijk in de war met een noframes die je binnen een frameset moet opnemen. Never mind about that, because frames are evil...

Dan kan de webpagina eenvoudig worden gerepareerd door de bovenste <script>-tag te verwijderen:

Code: Selecteer alles

<noscript>
   <div class="warning">Javascript must be enabled for this page to function properly.</div>
</noscript>
Daar wordt het alleen maar eenvoudiger op. Daarom bedankt voor je aanvulling.

Ik heb de kopie van de webpagina inmiddels aangepast en als ik nu in Firefox de Javascript uitschakel dan krijg ik netjes een rode balk met zwarte letters in beeld die mij aanspoort om Javascript toch maar weer in te schakelen.
Met vriendelijke groet,

Martijn
[ Mede-oprichter + webmaster MozBrowser | beheerder Startpagina's over freeware, GIMP, Mozilla en OpenOffice.org / LibreOffice, Ubuntu
kuipje
Berichten: 36
Lid geworden op: 14 december 2008, 22:38
    Macintosh Firefox
Contacteer:

Re: webpagina is weer blanco...

Bericht door kuipje »

Hartelijk dank beiden! Heel leerzaam trouwens om te checken wat er gebeurt als je Javascript uitschakelt, dat doe ik eigenlijk nooit.
Martijn, ik heb gisteren de nieuwste versie van BlueGriffon gedownload, want het worden langzamerhand wel heel veel wijzigingen die ik handmatig moet doen, maar ik moet er even tijd voor maken om het programma te leren kennen.
In elk geval veel dank voor de snelle hulp!
Groet,
Mary
Gebruikersavatar
nirwana
Beheerder
Berichten: 11528
Lid geworden op: 19 september 2003, 5:09
    Windows 7 Firefox
Contacteer:

Re: webpagina is weer blanco...

Bericht door nirwana »

kuipje schreef:Martijn, ik heb gisteren de nieuwste versie van BlueGriffon gedownload, want het worden langzamerhand wel heel veel wijzigingen die ik handmatig moet doen, maar ik moet er even tijd voor maken om het programma te leren kennen.
Mary,

Dat begrijp ik natuurlijk. Dat kun je geheel in je eigen tempo doen. Gewoon eens wat mee uitproberen in een map met een kopie van jouw website en dan kan er in elk geval niets mee mis gaan. Als het bevalt dan kun je daarmee doorgaan. En als het niet bevalt dan kun je die kopie-map weer weggooien en verder gaan waar je gebleven was.
Met vriendelijke groet,

Martijn
[ Mede-oprichter + webmaster MozBrowser | beheerder Startpagina's over freeware, GIMP, Mozilla en OpenOffice.org / LibreOffice, Ubuntu
Plaats reactie