Thunderbird 5 is uitgebracht

Vervanging van de nieuwspagina van MozBrowser.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
nirwana
Beheerder
Berichten: 11528
Lid geworden op: 19 september 2003, 5:09
    Windows 7 Firefox
Contacteer:

Thunderbird 5 is uitgebracht

Bericht door nirwana »

De Mozilla-organisatie heeft zojuist versie 5.0 van Thunderbird uitgebracht. Ook Thunderbird gaat daarmee grotere stappen maken in de versienummering. De wijzigingen zijn net als bij Firefox minder groot omdat deze versies elkaar sneller opvolgen.

Thunderbird 5 moet vooral sneller en stabieler zijn geworden. Ook is de integratie met de diverse besturingssystemen (Windows, Linux, Mac) verder verbeterd en voor Mac is nu een "universal binary" beschikbaar. Verder kun je de volgorde van de tabbladen veranderen en kun je zo'n tabblad ook in een eigen venster openen. Ook is het overzicht van uitbreidingen (add-ons, extensies, thema's, etc) aangepast.

bronnen:
- Tweakers.net: Mozilla Thunderbird 5.0
- GHacks: screenshots Thunderbird 5
Met vriendelijke groet,

Martijn
[ Mede-oprichter + webmaster MozBrowser | beheerder Startpagina's over freeware, GIMP, Mozilla en OpenOffice.org / LibreOffice, Ubuntu
Gebruikersavatar
RHPJS
Berichten: 231
Lid geworden op: 23 augustus 2008, 12:25
Locatie: Achterhoek
    Windows 7 Firefox
Contacteer:

Re: Thunderbird 5 is uitgebracht

Bericht door RHPJS »

Is Thunderbird 4 dan al uit? :shock:
Gebruikersavatar
Gert-Paul
Berichten: 2358
Lid geworden op: 4 maart 2004, 17:48
    Windows 7 Firefox
Contacteer:

Re: Thunderbird 5 is uitgebracht

Bericht door Gert-Paul »

RHPJS schreef:Is Thunderbird 4 dan al uit? :shock:
Ze volgen de interne nummering van de renderingsengine en die wordt tegenwoordig veel sneller bijgewerkt (net zoals Firefox). We krijgen dus ook heel snel Thunderbird 6,7 etc.
En inderdaad, daarom hebben ze Thunderbird 4 overgeslagen. En het zijn gewoon kleine veranderingen. De versienummers zeggen eigenlijk niets meer door dit nieuwe ontwikkelproces.

Ik ben trouwens best tevreden met deze versie. Vooral fijn vind ik de add-on Thunderbird Conversations die erg lijkt op het samenvoegen van berichten zoals Gmail dat ook doet.
Wat me tegenstaat is dat in Windows 7 er een heel groot deel transparant is, dat ziet er niet uit en is erg afleidend. Gelukkig vond ik op getsatisfactioneen oplossing zodat de transparantie weg is.
Gebruikersavatar
RHPJS
Berichten: 231
Lid geworden op: 23 augustus 2008, 12:25
Locatie: Achterhoek
    Windows 7 Firefox
Contacteer:

Re: Thunderbird 5 is uitgebracht

Bericht door RHPJS »

Ik heb me inmiddels alweer ingelezen wat dat betreft.
Waar ik me wel over verbaas is dat Thunderbird geen menuknop heeft. Want dit ziet er inderdaad niet uit.
Gebruikersavatar
Pettic
Berichten: 3828
Lid geworden op: 28 november 2004, 11:45
Locatie: Rotterdam
    Windows 7 Firefox

Re: Thunderbird 5 is uitgebracht

Bericht door Pettic »

En nu maar weer wachten tot de extensies allemaal werken, voor zover de ontwikkelaars daar nog zin in hebben.
Gebruikersavatar
Pettic
Berichten: 3828
Lid geworden op: 28 november 2004, 11:45
Locatie: Rotterdam
    Windows 7 Firefox

Re: Thunderbird 5 is uitgebracht

Bericht door Pettic »

Ik denk dat jij je vergist, dit draadje gaat over Thunderbird.
Plaats reactie