Ubntu11.04 draa ik.faling om evolution te deleten,thunderbir

Plaats hier berichten die in eerste instantie niets te maken hebben met Mozilla, de activiteiten van ProMozilla en ThunderbirdNL of met de artikelen op MozBrowser.
Plaats reactie
tjein
Berichten: 60
Lid geworden op: 6 juli 2011, 17:17
    Linux Firefox

Ubntu11.04 draa ik.faling om evolution te deleten,thunderbir

Bericht door tjein »

Evolution met 1000 wachtwoorden en onnodige data bij een bericht krijg ik niet buiten.Gisteren was ik de hele dag bezig met ubuntu om een recovery te doen.De 1° maal dat ik programmeerde.Hij zit verweven als een spin.
Als ik ergens een email verzend dan is hij daar met het 30 letters emailadres van me,wachtwoorden moet je ook om te verzenden.
Thunderbird Mozilla is 20 keer eenvoudiger en gebruikt mijn oud live messenger hotmail adres.Er staan dan ook 2 accounts in die niet werken met het 30 letterige emailadres.
Als ik het allemaal lees die geleerde woorden en begrippen en how to.Ik doe er niets mee omdat ik het niet versta.
Een derde zeer simpele emailer die dan baas zou zijn is zeker welkom.Windows deed dat allemaal zelf.Je ging naar de winkel en het boeltje draaide.
Herstart Thunderbird mss?Of anders de Live messenger erop.
tjein
Berichten: 60
Lid geworden op: 6 juli 2011, 17:17
    Linux Firefox

Re: Ubntu11.04 draa ik.faling om evolution te deleten,thunde

Bericht door tjein »

Hallo hier.Na weer vele uren artikels gelezen te hebben ga ik maar verhuizen.Desktop Webmail heb ik uit ubuntu geinstalleerd.Hotmail gaat meteen aan de slag.De gmail vind hij niet.
Dat account-gesukkel met Thunderbird of Evolution heeft me die stappen doen zetten.Ge verzend iets.Na een paar dagen ga je zien en 't is niet verzonden.Hij moest het wachtwoord nog hebben :lol: .Een gsm is zelfs slimmer.Ja ik ben van voor de digitale kloof en ik ben een pc hater.Het kan de mensen mss dichter bijeen brengen(positief)Hoeveel uren dat ik er insteek,mega-veel.
Gebruikersavatar
nirwana
Beheerder
Berichten: 11528
Lid geworden op: 19 september 2003, 5:09
    Windows 7 Firefox
Contacteer:

Re: Ubntu11.04 draa ik.faling om evolution te deleten,thunde

Bericht door nirwana »

Als je computers haat, dan denk ik niet dat Linux een goed idee. Dan zou ik denken dat Mac of Windows een betere keus is.
Met vriendelijke groet,

Martijn
[ Mede-oprichter + webmaster MozBrowser | beheerder Startpagina's over freeware, GIMP, Mozilla en OpenOffice.org / LibreOffice, Ubuntu
tjein
Berichten: 60
Lid geworden op: 6 juli 2011, 17:17
    Linux Firefox

Re: Ubntu11.04 draa ik.faling om evolution te deleten,thunde

Bericht door tjein »

In september ga ik les volgen, XP.Pc 's staan in de klas.Ik heb geen registratie van windows op mijn laptop.Pentium 4 is te licht voor de opvolgers van xp daarom de ubuntu.Ubuntu en mijn asus L3500Tp draaien zeer snel en goed.De email had ik graag tip top in orde gehad.Door mijn geklungel is het een warboel.Op de 1 of andere manier zou ik desnoods er xp erop zetten,of een goedgekeurde occas xp laptop zodat ik thuis kan trainen of huiswerk kan maken voor 't school.Mss geraakt daar de emailer in orde.
Ps:bij Windows Live hotmail geef je gewoon het email adres en het wachtwoord op.(zojuist had ik de gmail ingetypt en die weigert hij)..................
Gebruikersavatar
adri
Moderator
Berichten: 11541
Lid geworden op: 5 maart 2005, 14:00
Locatie: Diessen
    Linux Firefox

Re: Ubntu11.04 draa ik.faling om evolution te deleten,thunde

Bericht door adri »

Evolution zit vastgebakken in Gnome, dus die kun je niet verwijderen in een Gnomedistributie zoals Ubuntu.
Maar op zich hoeft dat ook niet, je kunt het ook gewoon niet gebruiken...

Wat Thunderbird betreft, Gmail werkt daar prima op, dus het zit 'm dan toch ergens in de instellingen die je gemaakt hebt.
Krijg je geen foutmeldingen?
Afbeelding
tjein
Berichten: 60
Lid geworden op: 6 juli 2011, 17:17
    Linux Firefox

Re: Ubntu11.04 draa ik.faling om evolution te deleten,thunde

Bericht door tjein »

.Evolution en.Thunderbird had ik in de prullenmand gegooid.Bij een nieuw geinstalleerde Thunderbird werkt de hotmail (1account)en de gmail (1 account) perfect.Dan via standaardtoepassingen heb Ik Thunderbird aangevinkt als E-mailer.
Een email-melder zoek ik nog.Niets werkt van Synaptic of van het Ubuntu softwarepakket.Ik doe wel een search op dit forum hier.
JacquesC
Berichten: 453
Lid geworden op: 20 januari 2005, 11:15
    Linux Firefox

Re: Ubntu11.04 draa ik.faling om evolution te deleten,thunde

Bericht door JacquesC »

Hiervoor gebruik ik "Mail Notification" .
Te installeren van uit Ubuntu Software Center.

Mvg Jacques
Mozilla/5.0 (X11; Mint; Linux x86_64; rv:126.0) Gecko/ Firefox/126.0
Mozilla/5.0 (X11; Mint; Linux x86_64; rv:126.0) Gecko/ Thunderbird/126.0
tjein
Berichten: 60
Lid geworden op: 6 juli 2011, 17:17
    Linux Firefox

Re: Ubntu11.04 draa ik.faling om evolution te deleten,thunde

Bericht door tjein »

't Is al de 5°maal dat ik hem plaats.Pinken als een gek,niks.Ik denk dat Thunderbird gaat via Firefox denk ik.Bij het speuren in de persoonlijk map zie ik nergens .Mozilla .De eigenschappen zijn meestal weggelaten zodat ik de versie niet weet.Firefox kwam ik wel tegen.Is dat jullie concurrent?
tjein
Berichten: 60
Lid geworden op: 6 juli 2011, 17:17
    Linux Firefox

Re: Ubntu11.04 draa ik.faling om evolution te deleten,thunde

Bericht door tjein »

Het is een VERGAARBAK al die emailmelders (20 à 30) die ik probeerde.De benamingen zijn praktisch hetzelfde mits 1 of meer hoofdletters.De naam van het program is dan weer anders.De gmailmelders gaan meestal,hotmail erbij gaat dan weer niet.
Dus ik moet zeker rekening houden dat hij samenwerkt met gnome.
cGmail,gnome mail checker doet nu weer enkel de gmail.Hotmailaccount weigert hij dan weer. :lol: .I asked a question in their forum for this problem.
Kan het nu zijn dat ik 10.10 geintalleerd heb en een upgrade naar11.04 gedaan heb dat er oude en nwe programs elkaar tegenspreken.?
Wie kent er 1 email melder dat ZEKER werkt?(icoon met het aantal,desnoods 1 voor gmail,1voor hotmail)
tjein
Berichten: 60
Lid geworden op: 6 juli 2011, 17:17
    Linux Firefox

Re: Ubntu11.04 draa ik.faling om evolution te deleten,thunde

Bericht door tjein »

Mijn Mozilla Firefox Thunderbird draait vlot,snel en overzichtelijk bij verzenden en ontvangen.Dat was voor mij het voornaamste.Dus doe verder zo.
Plaats reactie