Schuivende tabelbreedte

Nvu, Kompozer en Bluegriffon zijn open source (WYSIWYG) programma's waarmee je een website kunt maken en onderhouden (vergelijkbaar met FrontPage / Dreamweaver).
Plaats reactie
stanpas
Berichten: 2
Lid geworden op: 3 augustus 2011, 9:55
    Windows XP Internet Explorer 7

Schuivende tabelbreedte

Bericht door stanpas »

Kan iemand mij (nieuweling) helpen?
Ik maak een tabel aan met "precies" 7 rijen, 7 kolommen en 100% breed. Ik toets een paar letters in en de celrand begint al te schuiven. Ik heb de tekst op afbreken staan. Wat is de oplossing om de breedte vast te kunnen zetten zodat de tekst wel correct afbreekt?
Gebruikersavatar
nirwana
Beheerder
Berichten: 11528
Lid geworden op: 19 september 2003, 5:09
    Linux Firefox
Contacteer:

Re: Schuivende tabelbreedte

Bericht door nirwana »

Stan,

Als je dat wilt doen, dan zul je voor elke kolom een bepaalde breedte moeten instellen. Doe je dat niet dan zal de webbrowser die 100% zo goed mogelijk verdelen over de cellen. Overigens hoef je je over dat verschuiven niet zoveel zorgen te maken. Het beste kun je eerst alle tekst erin plaatsen en je vervolgens bezig gaan houden met hoe de opmaak er uit moet komen te zien. Al begrijp ik natuurlijk wel dat je graag direct wilt zien hoe het eindresultaat zal worden.
Met vriendelijke groet,

Martijn
[ Mede-oprichter + webmaster MozBrowser | beheerder Startpagina's over freeware, GIMP, Mozilla en OpenOffice.org / LibreOffice, Ubuntu
Plaats reactie