Kompozer;resolutie en centreren

Nvu, Kompozer en Bluegriffon zijn open source (WYSIWYG) programma's waarmee je een website kunt maken en onderhouden (vergelijkbaar met FrontPage / Dreamweaver).
Plaats reactie
dave5
Berichten: 2
Lid geworden op: 6 januari 2012, 16:22
    Windows 7 Internet Explorer 9

Kompozer;resolutie en centreren

Bericht door dave5 »

Goede dag beste mensen,

Wie oh wie kan mij helpen met mijn eerste zelf gemaakte website ? (http://www.davedadarious.nl)
Zo trots dat ik was,totdat ik er ineens gisteren achterkwam dat mijn website er bij anderen totaal anders
uitziet dan bij mij thuis 't geval is.
De inhoud wordt namelijk telkens anders; Tè breed en/of niet gecentreerd weergegeven...Krap,krap
ik was nu juist zo lekker bezig ;(.

De website heb ik gemaakt trouwens met Kompozer,maar ik heb schijnbaar niet gelet op de gebruikte resolutie en
die foto bijvb op mijn index pagina heb ik handmatig geplaatst dus daarvoor geen tabel gebruikt zoals ik dat wel met
bijvb de navigatie knoppen gedaan heb.

Enfin,alle hulp van harte welkom

Dave
dave5
Berichten: 2
Lid geworden op: 6 januari 2012, 16:22
    Windows 7 Internet Explorer 9

Re: Kompozer;resolutie en centreren

Bericht door dave5 »

PS Ik zie ineens wel dat de website wel in Firefox goed wordt weergegeven,daarmee heb ik m ook telkens gechecked zeg maar.
Maar in internet explorer blijft 't nogal ON-gecentreerd allemaal ?
Gebruikersavatar
nirwana
Beheerder
Berichten: 11528
Lid geworden op: 19 september 2003, 5:09
    Windows 7 Firefox
Contacteer:

Re: Kompozer;resolutie en centreren

Bericht door nirwana »

Ik zie in Firefox ook weinig van het centreren. Maar een en ander zal ook te maken hebben met welke schermresolutie je gebruikt.
Ik heb een resolutie van 1440 bij 990 pixels. Zelfs met mijn breedte van 1440 pixels vallen er nog elementen buiten het scherm.

Ik denk dat dat vooral met de absolute positionering te maken. Bijvoorbeeld:

Code: Selecteer alles

<div style="left: 1414px; top: 290px; position: absolute;"><a href="http://www.davedadarious.nl/blog/#home" target="_blank">Dave's
blog</a><br>
Dat element begint pas op 1414 pixels vanaf de linkerkant. Daarom zie ik er nog een klein stukje van in beeld en de rest valt al buiten beeld.

Daarom is mijn vraag vooral waarom je met absolute positionering werkt. Ik zou het geheel standaard een stuk minder breed maken. Zorg er in elk geval voor dat de website met een resolutie van 1024x768 geen horizontale schuifbalk heeft. Dan kom je volgens mij al een heel eind.
Met vriendelijke groet,

Martijn
[ Mede-oprichter + webmaster MozBrowser | beheerder Startpagina's over freeware, GIMP, Mozilla en OpenOffice.org / LibreOffice, Ubuntu
Plaats reactie