Firefox 1.0 - Nederlands

Hier kun je je opmerkingen over de Nederlandse Firefox-vertaling kwijt.
heidi
Berichten: 22
Lid geworden op: 3 oktober 2004, 10:46
Locatie: Brugge
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door heidi »

Ik heb vanmiddag al geprobeerd om het Nederlands taalpakket werkend te krijgen, maar dat ging niet. Ik kon het wel installeren, maar ik kreeg firefox maar niet in het Nederlands. Bij mij staan de options in de extensions manager grijs voor het taalpakket - 'k weet niet of dat normaal is? vroeger was dat niet zo dacht ik - en via de extensie locale switcher ging het ook niet: hij herkende het pakket wel maar het vinkje bleef maar bij Engels staan ook al selecteerde ik Nederlands. Vandaar dat ik dacht dat de versie voor de mac toch nog ergens anders moest staan.
Gebruikersavatar
Gert-Paul
Berichten: 2358
Lid geworden op: 4 maart 2004, 17:48
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door Gert-Paul »

heidi schreef:Ik heb vanmiddag al geprobeerd om het Nederlands taalpakket werkend te krijgen, maar dat ging niet. Ik kon het wel installeren, maar ik kreeg firefox maar niet in het Nederlands. Bij mij staan de options in de extensions manager grijs voor het taalpakket - 'k weet niet of dat normaal is? vroeger was dat niet zo dacht ik - en via de extensie locale switcher ging het ook niet: hij herkende het pakket wel maar het vinkje bleef maar bij Engels staan ook al selecteerde ik Nederlands. Vandaar dat ik dacht dat de versie voor de mac toch nog ergens anders moest staan.
In alle taalpakketten die Mozilla gebouwd heeft zaten geen opties. Tim Maks heeft het wel voor de taalpakketten van Thunderbird toegevoegd.

Raar dat het niet werkt met de Locale Switcher. Heb je toevallig al meerdere taalpakketten geïnstalleerd en verwijderd? Werkt het in een nieuw profiel ook niet? En wat gebeurd er als je in about:config general.useragent.locale naar nl-NL veranderd?
Gebruikersavatar
Tonnes
Berichten: 814
Lid geworden op: 20 november 2004, 21:40
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door Tonnes »

Gert-Paul schreef:In alle taalpakketten die Mozilla gebouwd heeft zaten geen opties. Tim Maks heeft het wel voor de taalpakketten van Thunderbird toegevoegd.
Die voor Firefox dan ook niet denk ik, want hij is (zonder locale switcher) ook grijs bij een Engelse installer met NL-taalpakket onder Win98. Zou dus ook in ieder ander OS zo moeten zijn?
Raar dat het niet werkt met de Locale Switcher. Heb je toevallig al meerdere taalpakketten geïnstalleerd en verwijderd? Werkt het in een nieuw profiel ook niet? En wat gebeurd er als je in about:config general.useragent.locale naar nl-NL veranderd?
Naar alledrie die zaken ben ik nou ook benieuwd. ;)

Je kan ook even in dit topic kijken. In een ander topic (onderaan) staat nog een andere oplossing, maar de laatste zou alleen nodig moeten zijn als je geen locale switcher gebruikt. Alleen de locale switcher zou dus genoeg moeten zijn, heb ik begrepen. Doet ie dat niet dan zit er toch iets niet goed en zou ik dat eerst proberen te verhelpen.
heidi
Berichten: 22
Lid geworden op: 3 oktober 2004, 10:46
Locatie: Brugge
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door heidi »

Jawel 't is gelukt nu :D Wat ik gedaan heb is in in about:config general.useragent.locale op nl-NL gezet. Daarna heb ik de extensie Local Switcher opnieuw geïnstalleerd (had die er gisteren terug van gehaald) en toen stond het vinkje inderdaad bij Nederlands. Maar aangezien ik het via die extensie dus blijkbaar niet kan verzetten, heb ik die extensie maar terug gedeïnstalleerd, ik weet nu toch al hoe ik kan switchen tussen Engels en Nederlands.

Ik had met Firefox 0.9.3 idd een taalpakket, maar ik heb sindsdien ook nieuwe profielen aangemaakt denk ik dus 'k weet niet of het daar aan ligt.
Gebruikersavatar
FFuser
Berichten: 328
Lid geworden op: 11 augustus 2004, 19:25
Locatie: Antwerpen belgium
    unknown unknown

Bericht door FFuser »

Anne schreef:mozilla.org gebruikt een autodetectiesysteem. Of doel je op MozBrowser.nl?
ik doel op Mozbrowser.nl
Mozilla/5.0 (X11; U; Linux i686; nl; rv:1.8) Gecko/20051111 Firefox/1.5
Plaats reactie