nieuwe gebruiker

Nvu, Kompozer en Bluegriffon zijn open source (WYSIWYG) programma's waarmee je een website kunt maken en onderhouden (vergelijkbaar met FrontPage / Dreamweaver).
Plaats reactie
marcel0138
Berichten: 88
Lid geworden op: 26 juni 2005, 20:47
    Windows 7 Firefox

nieuwe gebruiker

Bericht door marcel0138 »

Ik heb nvu gedownload en geïnstalleerd. Ik zie dat je ook kompozer en bluegriffon hebt. Zijn deze laatste twee betere of nieuwere programma's of maakt het niet uit.

Waar op internet vind ik een handleiding voor nvu?

Bij nvu zie ik geen verschil tussen normaal en voorbeeld, hoe komt dat?
Gebruikersavatar
nirwana
Beheerder
Berichten: 11528
Lid geworden op: 19 september 2003, 5:09
    Windows 7 Firefox
Contacteer:

Re: nieuwe gebruiker

Bericht door nirwana »

Marcel,

Nvu zou ik niet meer gebruiken. Kompozer is een verbeterde versie van Nvu, dus ik zie geen reden om Nvu te blijven gebruiken.

Bluegriffon is de modernste versie van deze 3. Al denk ik dat je als beginnend gebruiker het beste met Kompozer aan de slag kunt gaan. Aan de andere kant bekijk ik Bluegriffon net weer (versie 1.4) en ik moet zeggen dat die ook steeds beter wordt.

De volgorde van verschijnen is dus als volgt: Nvu > Kompozer > Bluegriffon.
Kompozer lost fouten op die nog in Nvu zitten. Bluegriffon lost fouten op die in Kompozer zitten (vooral met betrekking tot XHTML).

Met zowel Kompozer als Bluegriffon moet je goed in staat zijn om een website op te zetten.
Vergeet niet om ook zo af en toe eens wat forumberichten hier over Nvu / Kompozer te lezen. Dan kun je zien wat anderen met deze programma's hebben gemaakt en ook waar zij eventueel tegenaan zijn gelopen (en hoe ze dat hebben opgelost).
Ook kun je dit specifieke forum doorzoeken als je je bijvoorbeeld afvraagt of iets al eerder aan de orde is geweest.
Met vriendelijke groet,

Martijn
[ Mede-oprichter + webmaster MozBrowser | beheerder Startpagina's over freeware, GIMP, Mozilla en OpenOffice.org / LibreOffice, Ubuntu
Gebruikersavatar
nirwana
Beheerder
Berichten: 11528
Lid geworden op: 19 september 2003, 5:09
    Windows 7 Firefox
Contacteer:

Re: nieuwe gebruiker

Bericht door nirwana »

Hier vind je de beste handleiding voor Nvu / Kompozer: www.charlescooke.me.uk/web/kz-ug-home.htm
Dit is een gratis online handleiding, gemaakt door een enthousiaste gebruiker van Nvu / Kompozer.

Een handleiding voor Bluegriffon is in de maak. Zodra die klaar is zal die worden verkocht via www.bluegriffon.com
Dit is om de verdere ontwikkeling van Bluegriffon te bekostigen, zodat de ontwikkelaar van die software er ook plezier in houdt.
Met vriendelijke groet,

Martijn
[ Mede-oprichter + webmaster MozBrowser | beheerder Startpagina's over freeware, GIMP, Mozilla en OpenOffice.org / LibreOffice, Ubuntu
Plaats reactie