Sunbird of Lightning

Dit forum is voor Mozilla Sunbird, Lightning en Calendar. Dit zijn de agenda-toepassingen van Mozilla. Zie het Calendar-project voor meer info.
Plaats reactie
Iineke
Berichten: 66
Lid geworden op: 8 juli 2009, 22:01
    Windows 7 Firefox

Sunbird of Lightning

Bericht door Iineke »

Ik heb een nieuwe mobiele telefoon, geen Windows Mobile meer, nu een Android, zodat ik ook wat meer apps kan gebruiken.
Helaas kan ik nu niet meer als vanzelf mijn Outlook 2010-agenda synchroniseren met de telefoon (of wel? en zo ja, hoe?).

Dus dacht ik: laat ik eens een andere agenda uitproberen, en ik kwam Sunbird en Lightning tegen. Lightning bleek ik al geïnstalleerd te hebben, maar nog niet gebruikt. En het importeren van de export van Outlook 2010 lijkt niet te lukken (zonder foutmeldingen, maar de afspraken verschijnen niet. Alle afspraken hebben categorieën en ik zie ook niet hoe ik die in kan stellen in Lightning, dus wilde ik het maar weer opgeven).

Ik heb eigenlijk ook liever een stand-alone agenda, om te voorkomen dat de agenda bij een update van Thunderbird het (even) niet meer doet. Dus leek Sunbird me de oplossing, maar is dat al een volwaardig programma?
Gebruikersavatar
nirwana
Beheerder
Berichten: 11528
Lid geworden op: 19 september 2003, 5:09
    Windows 7 Firefox
Contacteer:

Re: Sunbird of Lightning

Bericht door nirwana »

Ik begrijp dat je het liefst een op zich staand agenda-programma zou willen hebben. Alleen wordt Sunbird door Mozilla niet verder ontwikkeld. Zij stoppen hun ontwikkelwerkzaamheden het liefst in 1 programma en dat is Lightning, geintegreerd in Thunderbird.

Ik zou je daarom toch adviseren om Lightning te blijven proberen. Lightning en Thunderbird zijn nu zo met elkaar geintegreerd dat ik me moeilijk kan voorstellen dat de een niet meer compatible is met de ander.

Overigens wordt deze addon aangeraden voor gebruik met Android: https://addons.mozilla.org/en-US/thunde ... -calendar/
Maar andere gebruikers hier op het forum hebben vast ook wel ervaring met het synchroniseren van een Android-toestel met Lightning.
Met vriendelijke groet,

Martijn
[ Mede-oprichter + webmaster MozBrowser | beheerder Startpagina's over freeware, GIMP, Mozilla en OpenOffice.org / LibreOffice, Ubuntu
Iineke
Berichten: 66
Lid geworden op: 8 juli 2009, 22:01
    Windows 7 Firefox

Re: Sunbird of Lightning

Bericht door Iineke »

Dank je wel voor je reactie!
Jammer dat dat niet verder ontwikkelen niet zichtbaar is in de links op de site van mozilla: de links naar de downloads lopen gewoon dood. Het weghalen van de downloadpagina's lijkt me dan slimmer.

Maar goed... toch Lightning dus...
Nu had ik daar allerlei categorieën in ingesteld, maar die vind ik nu niet meer terug, in elk geval niet als ik een afspraak erin wil opnemen. Werkt Lightning met categoriën (kleuren)?

Ik zal die app even downloaden, kijken of ik daar wat mee kan.
jalex_h
Berichten: 51
Lid geworden op: 20 december 2009, 9:46
    Windows Vista Firefox

Re: Sunbird of Lightning

Bericht door jalex_h »

Ik gebruik ook een Android-toestel icm Thunderbird & Lightning en het werkt perfect.

Zelf synchroniseer ik lightning via de genoemde addon en dan via het caldav-protocol (even in dit forum zoeken, er staat genoeg over). Er bestaat overigens ook een programmaatje dat de Oulookkalender met de Googlekalender laat synchroniseren (google calendar sync). op die (ietwat omslachtige) manier zou je je outlook-agenda naar google om kunnen zetten en dan weer in je telefoon en in Thunderbird kunnen laden.

Eventueel zou je ook MyPhoneExplorer kunnen gebruiken, dan worden computer en telefoon rechtstreeks gesynchroniseerd (ipv via Google). Dit programma kan overigens ook met Outlook overweg, dus zou je dan via je telefoon je Outlookagenda in Thunderbird kunnen laden.
Gegroet,

Alex
Iineke
Berichten: 66
Lid geworden op: 8 juli 2009, 22:01
    Windows 7 Firefox

Re: Sunbird of Lightning

Bericht door Iineke »

Maar ehm...
als ik nu geen gebruik wil maken van een google-agenda...
en dus geen google-account aan mijn agenda wil verbinden...
is er dan ook een manier om mijn Lightning-agenda te synchroniseren met mijn android telefoon?
jalex_h
Berichten: 51
Lid geworden op: 20 december 2009, 9:46
    Windows Vista Firefox

Re: Sunbird of Lightning

Bericht door jalex_h »

Ja hoor, dan gebruik je MyPhoneExplorer.
Gegroet,

Alex
Plaats reactie