Website in IE prima maar in Firefox fouten?

Iedereen kan hier terecht met vragen over allerhande open source software die niet in de andere fora past.
Grafidesigner
Berichten: 23
Lid geworden op: 16 maart 2011, 0:52
    Windows 7 Internet Explorer 8

Re: Website in IE prima maar in Firefox fouten?

Bericht door Grafidesigner »

code opschonen moet nog hoor maar ben nu even aan het experimenteren met de divs en hun gedragingen bij floaten enzo pffffffffff wat een gedoe!
Gebruikersavatar
nirwana
Beheerder
Berichten: 11528
Lid geworden op: 19 september 2003, 5:09
    Windows 7 Firefox
Contacteer:

Re: Website in IE prima maar in Firefox fouten?

Bericht door nirwana »

Grafidesigner schreef:pffffffffff wat een gedoe!
Ja, gezellige materie, hè ;-)

Overigens ziet jouw test-site er steeds completer uit. Pas wel een beetje op met de bewegende elementen. Je hebt namelijk zowel een Flash-animatie als ook een soort lichtkrant (marquee-achtig iets). Deze staan ook nog aardig dicht bij elkaar. Dit doet mij een beetje denken als "kijk eens hoe mooi dit allemaal kan bewegen", maar het gaat niet zorgen voor een rustige website. Bewegende elementen (bijvoorbeeld advertenties en dergelijke) leiden bijvoorbeeld nogal snel af van de inhoud van de website. Als je iets laat bewegen dan moet dit echt iets aan de website toevoegen.
Met vriendelijke groet,

Martijn
[ Mede-oprichter + webmaster MozBrowser | beheerder Startpagina's over freeware, GIMP, Mozilla en OpenOffice.org / LibreOffice, Ubuntu
Grafidesigner
Berichten: 23
Lid geworden op: 16 maart 2011, 0:52
    Windows 7 Internet Explorer 8

Re: Website in IE prima maar in Firefox fouten?

Bericht door Grafidesigner »

Ben weer een stuk verder gegaan ben nu even slapen hahahaha trusten allen ;)

http://www.test.dutchonlinegamers.nl
Gebruikersavatar
nirwana
Beheerder
Berichten: 11528
Lid geworden op: 19 september 2003, 5:09
    Linux Firefox
Contacteer:

Re: Website in IE prima maar in Firefox fouten?

Bericht door nirwana »

Ik hoop dat je goed hebt geslapen.

Overigens presteer je het weer om deze website te breed te maken. Jouw vorige websites hadden daar ook al last van. Je kunt zelf best een breed beeldscherm hebben, maar probeer je website niet breder te maken dan ongeveer 1000 pixels. Dat zorgt er namelijk voor dat deze bij de meeste mensen in de breedte op het scherm past (zolang ze geen 800x600 resolutie meer gebruiken).

Op dit moment staat in jouw style.css dat jouw website in elk geval 1680 pixels breed is. Dat vind ik eerlijk gezegd behoorlijk breed. Op dit moment gebruik ik een resolutie van 1280 bij 1024. Dan heb ik nog een aardige schuifbalk onderaan de website. Ik wil je dan ook aanraden om te kijken of je het geheel een stuk minder breed kunt maken.

Bedenk vooral dat je in de lengte doorgaans meer ruimte hebt dan in de breedte, dus als je iets kwijt moet doe dat dan bij voorkeur in de lengte. Een goed voorbeeld vind ik de website van Wehkamp.nl (om maar eens iets te noemen). Die is ook ongeveer 1000 pixels breed. Toch slagen ze erin om in die ruimte voldoende informatie kwijt te kunnen. Hun beginpagina past bij mij prima in het scherm en volgende pagina's worden pas wat langer. Maar het geheel wordt nooit breder dan die 1000 pixels waardoor ik in elk geval niet ook in de breedte hoef te scrollen.
Met vriendelijke groet,

Martijn
[ Mede-oprichter + webmaster MozBrowser | beheerder Startpagina's over freeware, GIMP, Mozilla en OpenOffice.org / LibreOffice, Ubuntu
Grafidesigner
Berichten: 23
Lid geworden op: 16 maart 2011, 0:52
    Windows 7 Internet Explorer 8

Re: Website in IE prima maar in Firefox fouten?

Bericht door Grafidesigner »

Ja dat is waar maar ik heb een manko ik ben gek op brede headers over hele pagina maar ik heb alleen de header zo breed he de wrapper zeg maar die is gewoon 950
dus... Maar je heb misschien wel een punt hoor maar dat is meer omdat ik het zelf mooi vind.
Ik ben trouwens vandaag met een site voor mijn schoonmoeder bezig geweest ,heel simpel hoot maar de eerste opzet is wel aardig gelukt en htm gevalideerd ;)

ZIt ook verder nog niks inm aar begin is er heb even de url's verandert staan er nu 2 hahaha...

Patrick

http://www.test.dutchonlinegamers.nl/index2 Dit is de site die eerder er al stond.

http://www.test.dutchonlinegamers.nl/index Is die van een zanggroep die nieuwe.

:P
Gebruikersavatar
nirwana
Beheerder
Berichten: 11528
Lid geworden op: 19 september 2003, 5:09
    Windows 7 Firefox
Contacteer:

Re: Website in IE prima maar in Firefox fouten?

Bericht door nirwana »

Grafidesigner schreef:www.test.dutchonlinegamers.nl/index2
Dit is de site die eerder er al stond.
Toch jammer dat je een website niet voor jezelf maakt, maar vooral voor de bezoekers van de website. Natuurlijk is het van belang wat jij zelf mooi vindt, maar het is ook handig om te weten wat de bezoekers van jouw site vinden. Het is namelijk de bedoeling dat ze jouw website prettig vinden en dat ze daardoor denken "doe mij ook zo'n website".
Grafidesigner schreef:www.test.dutchonlinegamers.nl/index
Is die van een zanggroep die nieuwe.
Ah, eindelijk een website die niet te breed is. Dit gaat de goede kant op.
Met vriendelijke groet,

Martijn
[ Mede-oprichter + webmaster MozBrowser | beheerder Startpagina's over freeware, GIMP, Mozilla en OpenOffice.org / LibreOffice, Ubuntu
Grafidesigner
Berichten: 23
Lid geworden op: 16 maart 2011, 0:52
    Windows 7 Internet Explorer 8

Re: Website in IE prima maar in Firefox fouten?

Bericht door Grafidesigner »

Nou heb de site van de vocal group verder onder handen gehad en ook alles met divs, css en wat photoshop maar resultaat is best ok en ja die site is gevalideerd yes yes !!!
En helemaal met handje geklopt!

En ja heb je helemaal gelijk in nou ik zal je vertellen die marquee is de eerste dingen die ik ooit in html leerdehahhaha maar gaat er weer af van beide hoor was gewoon opvulling en ja is heeeeel irri vind ik ook.
Maar Nirwana wel bedankt voor dat duwtje ik werk nie met je prog maar doe het gewoon basic in dreamweaver als html editor zeg maar dat werkt ok maar css en de html doe ik nu al helemaal uit het hoofdje je zal zien dat de bewegende dingen eraf gaan maar aangaande mijn eigen site ik ben bezig met allerlei animatie en video dus wil wel wat showen op mijn page zoals banners ik zit veel in de dj wereld en design ook posters enzo dus tja kom uit een schreeuwerige branche zeg maar hahahah maar ik ga maffen laterssss ;)

Kijk maar als stuk beter en wrc3 :) http://www.test.dutchonlinegamers.nl/
Gebruikersavatar
nirwana
Beheerder
Berichten: 11528
Lid geworden op: 19 september 2003, 5:09
    Windows 7 Firefox
Contacteer:

Re: Website in IE prima maar in Firefox fouten?

Bericht door nirwana »

Je bent goed bezig. Die website ziet er nu al een stuk beter uit dan gisteren.
En het maakt mij niet uit met welk programma je dit maakt, zolang je daarmee maar tot een goed resultaat komt.
Grafidesigner schreef:Kijk maar als stuk beter en wrc3 :) http://www.test.dutchonlinegamers.nl/
Het is je weer gelukt: bij deze website krijg ik onderin weer een schuifbalk. De body heeft weer een breedte van 1680 pixels gekregen, dus dat verklaart weer die schuifbalk. Blijft alleen de vraag waarom je dat doet. Of was dat gewoon een kwestie van copy-paste uit die andere stylesheet ?

Verder wil je met een website een bepaalde sfeer bereiken. Die moet aansluiten bij de doelgroep van de website. Ik neem aan dat jij de doelgroep van jouw website beter kent en daardoor kunt bepalen wat daar wel/niet bij past. Daar kunnen inderdaad best wat Flash-animaties bij gebruikt worden, zolang je ze maar met mate gebruikt.
Met vriendelijke groet,

Martijn
[ Mede-oprichter + webmaster MozBrowser | beheerder Startpagina's over freeware, GIMP, Mozilla en OpenOffice.org / LibreOffice, Ubuntu
Gebruikersavatar
nirwana
Beheerder
Berichten: 11528
Lid geworden op: 19 september 2003, 5:09
    Windows 7 Firefox
Contacteer:

Re: Website in IE prima maar in Firefox fouten?

Bericht door nirwana »

Grafidesigner schreef:wrc3 :)
Waar komt toch steeds die r in dat woord vandaan ?
Het gaat hier om het World Wide Web Consortium. Omdat dat best een mond vol is worden de eerste 3 woorden ook wel afgekort tot W3. Hun website is dan ook w3.org. Als afkorting voor de organisatie wordt W3C gebruikt, dus die r kan er gewoon uit.
Met vriendelijke groet,

Martijn
[ Mede-oprichter + webmaster MozBrowser | beheerder Startpagina's over freeware, GIMP, Mozilla en OpenOffice.org / LibreOffice, Ubuntu
martjo2004
Berichten: 8
Lid geworden op: 9 juli 2008, 21:02
    Windows XP Firefox

Re: Website in IE prima maar in Firefox fouten?

Bericht door martjo2004 »

al een tijdje krijg ik imdb.com niet meer goed in beeld, alleen een tekstpagina zonder enige opmaak (alleen ASCII tekens), als ik de pagina in IE open dan is er niets aan de hand.
iemand enig idee ?
Gebruikersavatar
Frederik
Moderator
Berichten: 4263
Lid geworden op: 1 juli 2004, 16:16
Locatie: Vriescheloo
    Windows 7 Firefox

Re: Website in IE prima maar in Firefox fouten?

Bericht door Frederik »

Je reageert op een topic uit Maart 2011 !
Graag een nieuw onderwerp en omschrijf zo precies mogelijk wat het probleem is.
Gesloten