Wachtwoord google-account werkt niet

Dit forum is voor Mozilla Sunbird, Lightning en Calendar. Dit zijn de agenda-toepassingen van Mozilla. Zie het Calendar-project voor meer info.
Gesloten
JL
Berichten: 228
Lid geworden op: 28 februari 2008, 19:40
    Windows 7 Firefox

Wachtwoord google-account werkt niet

Bericht door JL »

Plotsklaps wil op verschillende accounts Thunderbird / Lightning het wachtwoord van de google account niet meer accepteren.

Om de haverklap krijg ik de melding :
https://www.google.com vraagt om een gebruikersnaam en wachtwoord. De website meldt: “Google CalDAV”
Ik kan invullen wat ik wil maar hij komt direct terug met dezelfde melding. Op verschillende PC's, met verschillende accounts, wel allemaal zelfde geprogrammeerd, agenda's aangeroepen in Caldav en agenda's met elkaar gedeeld

Heeft iemand enig idee waarom Thunderbird / Lightning ruzie heeft met Google?
Gebruikersavatar
nirwana
Beheerder
Berichten: 11528
Lid geworden op: 19 september 2003, 5:09
    Windows 7 Firefox
Contacteer:

Re: Wachtwoord google-account werkt niet

Bericht door nirwana »

Ik werk zelf niet met Google Calendar Sync, maar lijkt het ]hierop ? Onder dat bericht staan ook enkele mogelijke oplossingen voor het probleem.
Met vriendelijke groet,

Martijn
[ Mede-oprichter + webmaster MozBrowser | beheerder Startpagina's over freeware, GIMP, Mozilla en OpenOffice.org / LibreOffice, Ubuntu
Gebruikersavatar
Tonnes
Berichten: 814
Lid geworden op: 20 november 2004, 21:40
    Windows 7 Firefox
Contacteer:

Re: Wachtwoord google-account werkt niet

Bericht door Tonnes »

CalDAV van Google schijnt nog experimenteel te zijn. Zie ook dit artikel, i.h.b. de opmerking en de verwijzing onderaan.
Doe eens gek. Let op je spelling.
JL
Berichten: 228
Lid geworden op: 28 februari 2008, 19:40
    Windows XP Firefox

Re: Wachtwoord google-account werkt niet

Bericht door JL »

NA 2 dagen herstarten, resetten en opnieuw invoeren van wachtwoorden en gebruikersnamen loopt alles weer. Maar waarom? geen idee.

Mocht iemand anders dit probleem hebben:
Ik heb het gevoel dat ouderwets degelijke PC-herstart het laatste zetje heeft gegeven in de goede richting.

Dank voor het meedenken, voor mij kan hij dicht.
Gesloten