Uploaden met Filezilla

Plaats hier berichten die in eerste instantie niets te maken hebben met Mozilla, de activiteiten van ProMozilla en ThunderbirdNL of met de artikelen op MozBrowser.
Plaats reactie
MTito
Berichten: 2
Lid geworden op: 14 augustus 2012, 9:27
    Windows 7 Internet Explorer 9

Uploaden met Filezilla

Bericht door MTito »

Na het maken van een website voor een nieuwe klant wilde ik die uploaden naar zijn bestaande domein.
Die klant heeft mij zijn gebr.naam en wachtwoord doorgegeven. Bij de server heb ik zijn websiteadres ingevuld en http://www. vervangen door ftp.
Ik log in maar krijg een vreemde foutcode in het scherm:

Code: Selecteer alles

Status:	Wacht tot de volgende poging....
Status:	IP-adres gevonden van ftp.valdreshoyfjellshotell.no
Status:	Koppelen 217.144.253.10:127...
Status:	Koppelingsverzoek fout met "ECONNREFUSED - Connection refused by server".
Fout:	Kan niet koppelen met de server
Heel vreemd, ik heb dit een half jaar geleden ook voor een andere klant gedaan en dat ging toen goed, maar nu wilde ik online gaan bij die vorige klant maar kreeg dezelfde foutmelding.

Heeft iemand een oplossing? Bij voorbaat dank!

Het probleem is opgelost. Het reklameburo had de verkeerde gebruikersnaam en wachtwoord doorgegeven. Nu kan ik er weer op en heb ik de website geplaatst op www.valdreshoyfjellshotell.no en hij werkt.
Laatst gewijzigd door MTito op 15 augustus 2012, 7:13, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
nirwana
Beheerder
Berichten: 11528
Lid geworden op: 19 september 2003, 5:09
    Windows 7 Firefox
Contacteer:

Re: Uploaden met Filezilla

Bericht door nirwana »

Deze melding klinkt als in dit onderwerp.

Daar wordt in het geval van Filezilla aangeraden om de Network Configuration Wizard eens uit te voeren.
Ook wordt daar over een firewall en een dynamisch IP-adres als mogelijke oorzaken van de melding gesproken.
Even later meldt dat vraagsteller daar dat het probleem is opgelost. Natuurlijk meldt de vraagsteller er niet bij wat nu eigenlijk de oplossing was, want dat zou te mooi zijn geweest (zucht).

Ook vindt ik het adres waar je mee verbindt wat dubieus: 217.144.253.10:127
Verbindt je dan op poort 127 ? Bij mijn weten verbindt FTP normaal op poort 21.
Kortom, misschien verbindt je wel met het verkeerde FTP-adres.
Met vriendelijke groet,

Martijn
[ Mede-oprichter + webmaster MozBrowser | beheerder Startpagina's over freeware, GIMP, Mozilla en OpenOffice.org / LibreOffice, Ubuntu
MTito
Berichten: 2
Lid geworden op: 14 augustus 2012, 9:27
    Windows 7 Internet Explorer 9

Re: Uploaden met Filezilla

Bericht door MTito »

nirwana schreef:Deze melding klinkt als in dit onderwerp.

Daar wordt in het geval van Filezilla aangeraden om de Network Configuration Wizard eens uit te voeren.
Ook wordt daar over een firewall en een dynamisch IP-adres als mogelijke oorzaken van de melding gesproken.
Even later meldt dat vraagsteller daar dat het probleem is opgelost. Natuurlijk meldt de vraagsteller er niet bij wat nu eigenlijk de oplossing was, want dat zou te mooi zijn geweest (zucht).

Ook vindt ik het adres waar je mee verbindt wat dubieus: 217.144.253.10:127
Verbindt je dan op poort 127 ? Bij mijn weten verbindt FTP normaal op poort 21.
Kortom, misschien verbindt je wel met het verkeerde FTP-adres.
Dank je voor je reactie maar het probleem is opgelost. Het reklameburo had de verkeerde gebruikersnaam en wachtwoord doorgegeven. Nu kan ik er weer op en heb ik de website geplaatst op www.valdreshoyfjellshotell.no en hij werkt.
Gebruikersavatar
nirwana
Beheerder
Berichten: 11528
Lid geworden op: 19 september 2003, 5:09
    Windows 7 Firefox
Contacteer:

Re: Uploaden met Filezilla

Bericht door nirwana »

MTito schreef:Dank je voor je reactie maar het probleem is opgelost. Het reklameburo had de verkeerde gebruikersnaam en wachtwoord doorgegeven.
Mooi dat het zo opgelost kon worden.
MTito schreef:Nu kan ik er weer op en heb ik de website geplaatst op http://www.valdreshoyfjellshotell.no en hij werkt
Moet je me alleen even uitleggen waarom je een website helemaal in Flash maakt.
Of biedt Flash voor deze website nog bepaalde voordelen ?
Met vriendelijke groet,

Martijn
[ Mede-oprichter + webmaster MozBrowser | beheerder Startpagina's over freeware, GIMP, Mozilla en OpenOffice.org / LibreOffice, Ubuntu
Plaats reactie