Forum-upgrade

Hier vind je nieuws over updates met betrekking tot de website. Ook kun je hier suggesties plaatsen.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
nirwana
Beheerder
Berichten: 11528
Lid geworden op: 19 september 2003, 5:09
    unknown unknown
Contacteer:

Forum-upgrade

Bericht door nirwana »

Op dit moment wordt het forum ge-upgrade. De software is al naar 3.0.10 van phpBB overgezet.
Deze warmste dag van het jaar leek mij een handig moment om de software van een nieuwe versie te voorzien.
Als het goed is ligt iedereen toch op het strand of bij het zwembad ;-)

De portal-software wordt ook naar een nieuwe 2.0-versie overgezet. Daardoor staat er nu op de voorpagina alleen het magische woord { PORTAL_COPY } in plaats van de inhoud van de voorpagina. Ik ben benieuwd hoe ik daar weer de inhoud van de voorpagina op ga krijgen... Maar na enig uitzoeken gaat dat vast ook wel weer lukken.

Ik wilde in elk geval even melden dat de software is bijgewerkt, dus als je veranderingen ziet dan zal dat daardoor komen.
Met vriendelijke groet,

Martijn
[ Mede-oprichter + webmaster MozBrowser | beheerder Startpagina's over freeware, GIMP, Mozilla en OpenOffice.org / LibreOffice, Ubuntu
Gebruikersavatar
nirwana
Beheerder
Berichten: 11528
Lid geworden op: 19 september 2003, 5:09
    unknown unknown
Contacteer:

Re: Forum-upgrade

Bericht door nirwana »

Inmiddels ben ik al een stukje verder dan de melding omtrent PORTAL_COPY.
Het blijkt dat dit vooral in het standaard-thema van de website zit: RedSilver3.
Gebruik je Subsilver2 dan ziet het er al beter uit. Ik heb ook het thema Prosilver beschikbaar gesteld, zodat je dat ook in de tussentijd kunt gebruiken.

Het forum blijft wel bruikbaar. De voornaamste zaken die er nu nog mooi uitzien hebben te maken met de voorpagina van de website.
Met vriendelijke groet,

Martijn
[ Mede-oprichter + webmaster MozBrowser | beheerder Startpagina's over freeware, GIMP, Mozilla en OpenOffice.org / LibreOffice, Ubuntu
Gebruikersavatar
adri
Moderator
Berichten: 11541
Lid geworden op: 5 maart 2005, 14:00
Locatie: Diessen
    unknown unknown

Re: Forum-upgrade

Bericht door adri »

Het valt me op dat de User Agent String niet meer te zien is.
Zou mooi zijn als dat weer terug komt. :)
Afbeelding
Gebruikersavatar
nirwana
Beheerder
Berichten: 11528
Lid geworden op: 19 september 2003, 5:09
    unknown unknown
Contacteer:

Re: Forum-upgrade

Bericht door nirwana »

Ah, ja, dat is een van die uitbreidingen die we erin hadden.
Die code zal ik binnenkort weer opsnorren en erin plaatsen. Is inderdaad vaak wel handig.
Met vriendelijke groet,

Martijn
[ Mede-oprichter + webmaster MozBrowser | beheerder Startpagina's over freeware, GIMP, Mozilla en OpenOffice.org / LibreOffice, Ubuntu
Gebruikersavatar
nirwana
Beheerder
Berichten: 11528
Lid geworden op: 19 september 2003, 5:09
    Windows 7 Firefox
Contacteer:

Re: Forum-upgrade

Bericht door nirwana »

adri schreef:Het valt me op dat de User Agent String niet meer te zien is.
Zo beter ?
Met vriendelijke groet,

Martijn
[ Mede-oprichter + webmaster MozBrowser | beheerder Startpagina's over freeware, GIMP, Mozilla en OpenOffice.org / LibreOffice, Ubuntu
Gebruikersavatar
adri
Moderator
Berichten: 11541
Lid geworden op: 5 maart 2005, 14:00
Locatie: Diessen
    Linux Firefox

Re: Forum-upgrade

Bericht door adri »

Prima. :)
Afbeelding
Gebruikersavatar
nirwana
Beheerder
Berichten: 11528
Lid geworden op: 19 september 2003, 5:09
    Windows 7 Firefox
Contacteer:

Re: Forum-upgrade

Bericht door nirwana »

En zo zitten we alweer op versie 3.0.11, want die was ook net weer uitgebracht...
Met vriendelijke groet,

Martijn
[ Mede-oprichter + webmaster MozBrowser | beheerder Startpagina's over freeware, GIMP, Mozilla en OpenOffice.org / LibreOffice, Ubuntu
Plaats reactie