NPSMyExplorer

Plaats hier berichten die in eerste instantie niets te maken hebben met Mozilla, de activiteiten van ProMozilla en ThunderbirdNL of met de artikelen op MozBrowser.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
the old man
Berichten: 318
Lid geworden op: 2 maart 2005, 19:11
    Windows Vista Firefox

NPSMyExplorer

Bericht door the old man »

Goede middag allen,

Mijn onderwerp heeft niet te maken met Mozilla maar in deze vergaarbak kijkt misschien af en toe iemand die mijn probleem bekend voorkomt.

In mijn fototoestel Samsung Star kan ik via de PC bepaalde zaken toevoegen of verwijderen, dit gaat met het programma "NPSMyExplorer"
Dat heb ik op de PC staan, het programma kent het toestel en ik kan zien wat er op het toestel staat maar op het moment dat ik het PC ikoon aanklik komt er steevast een melding NPSMyExplorer error.

Ik kan dus niets up/downloaden naar of van de PC. Het programma heb ik diverse malen opnieuw geïnstalleerd zowel van Samsung al via de CD maar het maakt geen verschil. Telkens opnieuw komt de melding "NPSMyExplorer werkt niet meer" u krijgt bericht, enz. enz.

Het lijkt mij dan ook een windows fout, diverse fora heb ik bezocht over dit onderwerp en krijg alleen maar betaalde sites die dit kunnen repareren.

Kan iemand mij verder helpen dit euvel op te lossen?

Groet,

the old man.
"Er is meer tussen Hemel en Aarde, dan waarvan wij in al onze wijsheid dromen." :roll:
Gebruikersavatar
nirwana
Beheerder
Berichten: 11528
Lid geworden op: 19 september 2003, 5:09
    Windows 7 Firefox
Contacteer:

Re: NPSMyExplorer

Bericht door nirwana »

Hallo,

De resultaten die je terugkrijgt als je zoekt op "NPSMyExplorer error" daar word je inderdaad niet vrolijk van.
Vast allemaal sites die geld van je willen en dan is het nog maar de vraag of ze je daar in ruil voor gaan helpen.

Onlangs had ik problemen met het downloaden van afbeeldingen vanaf een Canon EOS 300D naar een nieuwe Windows 7 PC. Onder Windows XP was dat geen probleem, want daarvoor waren toen gewoon stuurprogramma's beschikbaar. Maar uiteraard vond Canon dat de 300D-camera zodanig lang geleden was uitgebracht dat daarvoor geen Windows7-stuurprogramma's maar hoefden te worden gemaakt. Dat was dus even lastig. Gelukkig communiceerde de camera onder Linux (Mint) wel direct, dus zo kon ik alsnog foto's hiervan downloaden.

Vervolgens las ik voor Windows uiteindelijk ergens de tip om de communicatie-modus op de camera naar PTP om te schakelen. Vervolgens herkende Windows 7 de camera ook zonder problemen (jouw Windows Vista zou dat ook al zo moeten doen).

Is jouw Samsung Star trouwens een fototoestel of is het eigenlijk een mobiele telefoon ?
Met vriendelijke groet,

Martijn
[ Mede-oprichter + webmaster MozBrowser | beheerder Startpagina's over freeware, GIMP, Mozilla en OpenOffice.org / LibreOffice, Ubuntu
Gebruikersavatar
the old man
Berichten: 318
Lid geworden op: 2 maart 2005, 19:11
    Windows Vista Internet Explorer 9

Re: NPSMyExplorer

Bericht door the old man »

Nirwana,

Het is inderdaad een gsm met daarin een simpel fototoestel, sluit ik dat aan met de usb kabel (wat ook moet met het samsung programma) dan krijg ik geen enkele respons van de PC op die manier kan ik niets doen.
Het gekke is dat het voorheen wel werkte ik kon dan bestanden overzetten van PC naar toestel en andersom.
Daarna zijn er wel een paar updates van Windows geweest maar ik kan niet zeggen of dat de oorzaak kan zijn.

Als ik in program-files naar samsung ga zoeken en daar vervolgens naar "NPSMyExplorer" dan staat die er gewoon bij.
Klik ik die aan dan opent zich het explorer scherm van windows normaal, maar op die manier kan ik er niets mee doen.
Als ik dus het officiele programma open en daarin het PC ikoon aanklik krijg ik die foutmelding.

Overigens hetzelfde programma werkt wel goed op een laptop waar ook Vista op staat.

Groet,

the old man.
"Er is meer tussen Hemel en Aarde, dan waarvan wij in al onze wijsheid dromen." :roll:
Gebruikersavatar
the old man
Berichten: 318
Lid geworden op: 2 maart 2005, 19:11
    Windows Vista Firefox

Re: NPSMyExplorer

Bericht door the old man »

Goeden avond Nirwana en belangstellenden,

Nirwana jouw verhaal over de communicatie modus bij een Canon camera zette mij aan het denken.
En inderdaad vond ik in de GSM een instelling die aangaf dat alles geopend zou worden in de New PC modus. (het samsung programma)
Daarnaast nog een instelling die ik niet direct thuis kon brengen maar na het instellen daarvan bleek dat bij het verbinden met een USB kabel het toestel netjes vermeld stond onder "Computer"

Toen bleek dat je daar de nodige zaken kon veranderen slaakte de ouwe man een oeroude kreet, "EUREKA"

Het gaat dus gewoon lukken buiten het standaard programma om.
Voor je reactie en het idee dank ik je zeer, de ouwe had dat zelf niet bedacht.

Groet,

the old man.
"Er is meer tussen Hemel en Aarde, dan waarvan wij in al onze wijsheid dromen." :roll:
Gebruikersavatar
nirwana
Beheerder
Berichten: 11528
Lid geworden op: 19 september 2003, 5:09
    Windows 7 Firefox
Contacteer:

Re: NPSMyExplorer

Bericht door nirwana »

Toch blij dat ik je hiermee op weg heb kunnen helpen en dat het nu is opgelost.
Ik heb toen met die Canon-camera ook eerst een tijd diverse fora moeten afzoeken voordat ik deze oplossing las. Daarnaast zoek je de oorzaak ook eerst bij de computer en denk je er niet direct aan dat door iets in de camera aan te passen het probleem ook opgelost kan worden.

Anyway, dit is weer wat anders dan al die Google-zoekresultaten waarbij je eerst de portemonnee moet gaan trekken en dan maar moet afwachten of dat de oplossing is.
Met vriendelijke groet,

Martijn
[ Mede-oprichter + webmaster MozBrowser | beheerder Startpagina's over freeware, GIMP, Mozilla en OpenOffice.org / LibreOffice, Ubuntu
Gebruikersavatar
adri
Moderator
Berichten: 11541
Lid geworden op: 5 maart 2005, 14:00
Locatie: Diessen
    Linux Firefox

Re: NPSMyExplorer

Bericht door adri »

Mijn dochter heeft er ook één en via Bluetooth gaat het ook (gelukkig maar, want dat Samsung-programma is Windows-only).
Maar dit is inderdaad een betere oplossing.
Afbeelding
Gebruikersavatar
the old man
Berichten: 318
Lid geworden op: 2 maart 2005, 19:11
    Windows Vista Firefox

Re: NPSMyExplorer

Bericht door the old man »

Goede morgen,

Het toestel heeft wel Blue Tooth maar mijn PC (oudje medion) is niet gezegend met blue tooth dus via die weg lukt het niet.
Maar ik ben blij met de oplossing van Nirwana ik kan nu met sleur en pleur zoals jullie wel eens zeggen :wink: de zaken op orde houden.


groet,

the old man.
"Er is meer tussen Hemel en Aarde, dan waarvan wij in al onze wijsheid dromen." :roll:
Plaats reactie