Welke van deze 3 Nvu/Kompozer/Bluegriffon is beter?

Nvu, Kompozer en Bluegriffon zijn open source (WYSIWYG) programma's waarmee je een website kunt maken en onderhouden (vergelijkbaar met FrontPage / Dreamweaver).
Gebruikersavatar
nirwana
Beheerder
Berichten: 11528
Lid geworden op: 19 september 2003, 5:09
    Ubuntu Firefox
Contacteer:

Re: Welke van deze 3 Nvu/Kompozer/Bluegriffon is beter?

Bericht door nirwana »

Anton,

Yolknet is een Internet-dienstverlener en zij zullen hosting-diensten aanbieden. Daarom zullen zij voor hun doeleinden een korte handleiding hebben geschreven, net zoals Netground iets soortgelijks heeft gemaakt voor haar klanten. Het doel is dan niet om uitgebreid alle opties van Filezilla te behandelen, maar om voldoende informatie te bieden zodat hun klanten deze software kunnen gebruiken om handig de bestanden op hun website te kunnen beheren.

Het is ook niet aan de heren en dames van Mozilla om voor Filezilla een handleiding te schrijven, want dan kunnen zij straks voor elke opensource software een uitgebreide handleiding schrijven.

Het Filezilla-project heeft ook wel zelf documentatie geschreven, maar die is in het Engels: http://wiki.filezilla-project.org/Using
Via Google Translate kun je dit uiteraard wel naar het Nederlands vertalen, maar een automatische vertaling heeft zo zijn beperkingen.

Up- en downloaden is inderdaad zoals jij het uitlegt. Al worden die termen ook wel eens andersom gebruikt, dus trek je daar niet veel van aan. Het gaat bij up- en downloaden slechts om de richting van de bestanden. En dan is het maar net of je dat vanuit jouw eigen computer of vanuit de server-kant bekijkt.

Dan vind ik deze uitleg over up- en downloaden wel aardig: het filmpje is in het Engels, maar daaronder staat wel een Nederlandstalige uitleg.

Als ik jouw screenshot bekijk, dan moet je nog even aan de linkerkant die map HCC.Oud onder Mijn Documenten selecteren.
Daarna kun je alle bestanden aan de rechterkant selecteren en naar links slepen. Dan begint het downloaden.
In plaats van slepen kun je ook met de rechtermuisknop op de geselecteerde bestanden aan de rechterkant klikken en dan kiezen voor Downloaden. Dat werkt vergelijkbaar als de bestanden naar links slepen, dus het is maar net wat je prettiger vindt werken.
Met vriendelijke groet,

Martijn
[ Mede-oprichter + webmaster MozBrowser | beheerder Startpagina's over freeware, GIMP, Mozilla en OpenOffice.org / LibreOffice, Ubuntu
Gebruikersavatar
Anton Doove
Berichten: 401
Lid geworden op: 9 december 2005, 22:28
Locatie: Zoetermeer
    Windows XP Firefox
Contacteer:

Re: Welke van deze 3 Nvu/Kompozer/Bluegriffon is beter?

Bericht door Anton Doove »

Beste Martijn.Je reactie van gisteravond heb ik nogal laat gelezen en nu net nogmaals,hetgeen ik begreep.
Voordat ik het las heb ik alles uit die servermap gedownload naar een aangemaakte map op mijn PC.

Deze map op mijn PC noemde ik hcc.oudmaar maakte ook een map hcc.genealogie-site,welke naar de HCC-server gaat zodra die site klaar is,maar daarop kom ik vanmiddag nog terug.

Straks om 10.00 uur fiets ik naar het Gezondheidscentrum in mijn woonwijk voor een gesprek met de Praktijk-
ondersteuning die een Cardio Vasculair Risico-Profiel gaat opstellen van al mijn Medische Beperkingen.

Zo kom ik dan te weten hoe hoog mijn Risico-factor is als Schildklier en Hartpatiënt,maar ook hoe ik daarmee kan leren omgaan bij het ouder worden,want het risico kan alleen meer hoger worden.

Hiermee hou ik zelf al rekening,want deze maand hoop ik de leeftijd van 73 jaar te mogen bereiken.

Gelukkig heb ik echter deze hobby van Websitebouw en bloggen,wat ik in mijn eigen tempo kan realiseren,zodat
het risico minder snel oploopt,maar vanmiddag kom ik wel terug op de wijze van hobby-uitvoering.

Vriendelijke groeten van Anton Doove.
Niet geschoten is ook mis.
Gebruikersavatar
Anton Doove
Berichten: 401
Lid geworden op: 9 december 2005, 22:28
Locatie: Zoetermeer
    Windows XP Firefox
Contacteer:

Re: Welke van deze 3 Nvu/Kompozer/Bluegriffon is beter?

Bericht door Anton Doove »

Beste Martijn. Hier ben ik weer met een goed bericht over mijn gezondheid ondanks een kleine afwijking bij
de lever,maar dat kan denk ik snel worden verholpen zodra de huisarts het resultaat leest en mij er over belt.
Gelukkig blijk ik geen suikerziekte te hebben,wat ook lekker opschiet,dus ik kan fijn doorgaan met mijn hobbies.
Vandaar dat ik nu vanmiddag een nieuwe website bouw met Kompozer en dat gaat over Genealogie
met de stambomen van mijn ouders en hun gegevens,maar ook de linken naar mijn 2 blogs.
Op die 2 Blogs link ik ook terug naar mijn Genealogische Website,want ze hebben wel met elkaar te maken.
Voor dit doel beschik ik voorlopig over voldoende materiaal om er een interessante site van te maken.
Die site kan ik bij de HCC goed kwijt voor vertoning aan andere Genealogen.
Wel zoek ik nog eerst even de handleiding van Kompozer,waarin staat hoe ik de afbeeldingen het beste hun plek
op de pagina`s kan geven en die handleiding heb ik nog,maar misschien is er een nieuwe uitgave van verschenen.
Dat vraag ik dan wel aan Frederik,want die zal het wellicht weten. Ik dank jou echter voor je meedenken.
Uiteraard sta ik open voor je eventuele tips en adviezen over wat ik je tussentijds zal tonen,waarbij ik koos voor
een zachte pastelkleurige achtergrond voor alle pagina`s,want dat is rustiger voor de ogen.
Met mij zijn er vele oudere senioren die geen felle of flikkerende kleuren meer kunnen verdragen,dus daarmee hou
ik graag rekening,want ik merk het zelf ook al bij het ouder worden en begijp dus mijn leeftijdgenoten.
Hierbij laat ik het weer en ik groet je vriendelijk. Anton Doove
Niet geschoten is ook mis.
Gebruikersavatar
Anton Doove
Berichten: 401
Lid geworden op: 9 december 2005, 22:28
Locatie: Zoetermeer
    Windows XP Firefox
Contacteer:

Re: Welke van deze 3 Nvu/Kompozer/Bluegriffon is beter?

Bericht door Anton Doove »

Beste Frederik. Aangezien ik die Kompozer al een zeer lange tijd niet gebruikte,weet ik ook niet of deze in
al die tijd misschien is gewijzigd dan wel aangepast aan de huidige Site-eisen. Dat geldt ook voor de handleiding.

Kun je mij hierover al meer vertellen? Anders zit ik te werken met verouderd materiaal,wat niet opschiet.

Uiteraard ga je geen nieuwe handleiding zitten schrijven,dus gaat het alleen om de eventuele tussentijdse wijzi-
gingen of aanpassingen,waardoor ik weet wat er mogelijk werd aan bruikbare opties en dat dat best wel genoeg.

Die handleiding van Kompozer heb ik nog wel,maar weet niet of daarvan nog nieuwe opties bij zijn ontstaan.
Als het geen bezwaar is,kun je mij dan die eventuele wijzingen/aanpassingen laten weten?

Natuurlijk vind ik een link daar die pagina`s ook prima,want dan ga ik daar eens kijken,waarvoor ik je alvast dank.
Vriendelijke groeten van Anton Doove.
Niet geschoten is ook mis.
Plaats reactie