Na comprimeren Outlook Express, Postvak In helemaal leeg!

Plaats hier berichten die in eerste instantie niets te maken hebben met Mozilla, de activiteiten van ProMozilla en ThunderbirdNL of met de artikelen op MozBrowser.
Plaats reactie
Miekmol
Berichten: 74
Lid geworden op: 15 november 2010, 21:18
    Windows 7 Internet Explorer 8

Na comprimeren Outlook Express, Postvak In helemaal leeg!

Bericht door Miekmol »

Hier zijn al vaker vragen over gesteld en ik heb ze allemaal doorgelezen op internet. Helaas zonder resultaat.
Mijn vriend gebruikt Outlook Express. Afgelopen week zijn alle berichten in Postvak In gecomprimeerd. Nadien was zijn Postvak In leeg. We hebben gezocht en het Postvak In gevonden. Computer - C - Documents &Settings Local Settings, Application Data Microsoft - Outlook Express. Hier staan alle mappen in DBX-bestanden en die kunnen we niet openen. Dit is nog niet het ergste probleem maar Postvak In, heeft maar 10 berichten van de afgelopen dagen. Er zijn minstens 1500 berichten helemaal weg, door het comprimeren.

Weet iemand hoe ik die terug kan vinden, en als ik ze heb gevonden, hoe ik ze kan lezen en terug kan zetten?

Ik heb zitten zoeken naar Postvak In.bak en heb niets gevonden.
Wel zie ik een folder/mapje staan met verwijderde items waar ruim 70.000 kb inzit. Echter bij outlook express is die map leeg.. alle andere folders zoals verzonden items staan er wel gewoon in bij OE. Ik kan de DBX bestanden niet openen om te kijken wat het is.
Ook kan ik ze niet importeren, ik krijg dan een melding dat dit in gebruik is bij outlook express.

Groetjes Miek
Gebruikersavatar
Mad Maks
Berichten: 1446
Lid geworden op: 7 oktober 2003, 16:58
Locatie: Luzy, france
    Ubuntu Firefox
Contacteer:

Re: Na comprimeren Outlook Express, Postvak In helemaal leeg

Bericht door Mad Maks »

:?: een outlook express vraag in een mozillaforum, ik weet niet of je hier aan het juiste adres bent :?:
Miekmol
Berichten: 74
Lid geworden op: 15 november 2010, 21:18
    Windows 7 Internet Explorer 8

Re: Na comprimeren Outlook Express, Postvak In helemaal leeg

Bericht door Miekmol »

Ik weet het maar ik zit toch in de vraagbaak van allerlei onderwerpen?
Misschien heeft er toch iemand wel een idee?
Gebruikersavatar
Frederik
Moderator
Berichten: 4263
Lid geworden op: 1 juli 2004, 16:16
Locatie: Vriescheloo
    Windows 7 Firefox

Re: Na comprimeren Outlook Express, Postvak In helemaal leeg

Bericht door Frederik »

De huidige OE6 (van XP) maakt vóór het comprimeren een kopie van de mailbestanden aan in de Windows Prullenbak,. Het bestand Postvak IN.dbx zul je dan in de prullenbak aantreffen als Postvak IN.bak. Terugzetten van dat bestand naar de oorspronkelijke locatie (= de archiefmap van OE) en hem daar weer Postvak IN.dbx noemen (eerst die oude verwijderen/hernoemen) tovert je mail weer terug.

De locatie van de archiefmap vind je via OE - menu extra - opties - tab Onderhoud - knop Archiefmap (dat is een 'verborgen' map).

Als .dbx-bestanden van OE zo rond de 1GB groot dreigen te worden, wordt de kans op dit soort fouten groot. In dat geval: mail verwijderen uit Postvak IN en verplaatsen naar aparte mappen.

Is de Windows Prullenbak inmiddels leeg dan is alle e-mail definitief verloren.
Plaats reactie