dezelfde afzender bij alle notificaties bij eean ander forum

Plaats hier berichten die in eerste instantie niets te maken hebben met Mozilla, de activiteiten van ProMozilla en ThunderbirdNL of met de artikelen op MozBrowser.
Plaats reactie
Emma
Berichten: 3
Lid geworden op: 10 december 2012, 11:23
    Windows 7 Firefox

dezelfde afzender bij alle notificaties bij eean ander forum

Bericht door Emma »

Ik ben een actief lid van een ander forum en ontvang sinds kort bij door de mij aangevinkte notificaties altijd dezelfde naam als afzender in het overzicht. Dus bij opening blijkt het bericht van een ander te komen. Wat te doen?
Gebruikersavatar
nirwana
Beheerder
Berichten: 11528
Lid geworden op: 19 september 2003, 5:09
    Windows 7 Firefox
Contacteer:

Re: dezelfde afzender bij alle notificaties bij eean ander f

Bericht door nirwana »

Emma,

Ik weet nog niet of ik jouw vraag helemaal begrijp.

Je ziet steeds dezelfde naam staan in een bepaald overzicht op de website van dat forum ?
Heb je dat probleem ook al op dat andere forum aan de orde gesteld ?

Mogen we ook weten hoe dat andere forum heet ? Of dat je hier een linkje plaatst naar dat forum.
Met vriendelijke groet,

Martijn
[ Mede-oprichter + webmaster MozBrowser | beheerder Startpagina's over freeware, GIMP, Mozilla en OpenOffice.org / LibreOffice, Ubuntu
Emma
Berichten: 3
Lid geworden op: 10 december 2012, 11:23
    Windows 7 Firefox

Re: dezelfde afzender bij alle notificaties bij een ander fo

Bericht door Emma »

Ik zou je die informatie willen geven maar heb aangevinkt bij het betreden van het forum dat "Alle gegevens die je op de website plaatst of leest met de grootst mogelijke zorg wordt behandeld en jij dat van de anderen niet aan derden mag worden verstrekken." De moderator denkt dat dit aan mijn browser ligt, dit is niet nooit eerder voorgekomen.
In het kort gezegd: ik krijg bij de mail die ik van de genotificeerde forumdiscussies altijd dezelfde afzender staat maar bij opening van een ander blijkt te zijn.
Gebruikersavatar
nirwana
Beheerder
Berichten: 11528
Lid geworden op: 19 september 2003, 5:09
    Windows 7 Firefox
Contacteer:

Re: dezelfde afzender bij alle notificaties bij eean ander f

Bericht door nirwana »

Emma,

Het gaat mij er niet om om gevoelige gegevens te bemachtigen. Ik probeer slechts te achterhalen wat er precies fout gaat. Het is aan jou om te bepalen wat je wel / niet wilt delen.

Als je wilt weten dat het aan jouw browser ligt (of juist niet), dan is het handig om de link in verschillende webbrowsers te openen. De belangrijkste webbrowsers zijn:
- Mozilla Firefox
- Google Chrome
- Microsoft Internet Explorer
- Opera

Al deze browsers hebben hun eigen motor (= engine) en interpreteren daardoor de webpagina's op hun eigen manier. Als een website er in al deze browsers hetzelfde uitziet, dan denk ik niet dat het aan jouw browser ligt. Dan ligt het eerder aan de website. Ook kan het van belang zijn welke cookies je al van een website hebt (die worden soms opgeslagen bij een eerder bezoek of als je ergens inlogt).

Wat bedoel je precies met "dezelfde afzender" ? Ik neem aan dat al die mails van dezelfde afzender afkomstig zijn, want ze worden waarschijnlijk door het forum verstuurd. Maar ik neem ook aan dat in die mails dan bijvoorbeeld de naam staat van de gebruiker die als laatste een bericht heeft geplaatst. Als daar steeds een andere gebruikersnaam staat dan degene die daadwerkelijk het meest recente bericht heeft geplaatst dan ligt dat niet aan jouw browser, maar aan de software die die berichten opmaakt.

Wel is een dergelijke notificatie altijd een moment-opname van het moment van plaatsen. Een forum-discussie is vaak een levendig geheel. Daar worden dus door meerdere personen reacties geplaatst. Forum-software stuurt jou ook vaak 1 bericht bij een reactie, totdat jij die link opent. Dan kan het best zijn dat er daarna door anderen nog andere reacties zijn geplaatst. Alleen kan het als spam worden beschouwd als de forum-software van elke reactie jou een e-mail stuurt.
Met vriendelijke groet,

Martijn
[ Mede-oprichter + webmaster MozBrowser | beheerder Startpagina's over freeware, GIMP, Mozilla en OpenOffice.org / LibreOffice, Ubuntu
Plaats reactie