Tapatalk

Hier vind je nieuws over updates met betrekking tot de website. Ook kun je hier suggesties plaatsen.
Plaats reactie
Chrisis
Berichten: 15
Lid geworden op: 3 oktober 2011, 12:54
    Linux Safari

Tapatalk

Bericht door Chrisis »

Hallo, ik vroeg me af of er meer interesse is om dit forum aan te melden bij Tapatalk. Dat is een app. voor op je telefoon (Android of Iphone) waarmee je op een prettige manier het forum kunt bekijken op je telefoon. Ik gebruik deze app bij drie andere fora en ben er zeer tevreden over..
Het schijnt overigens voor het forum gratis en eenvoudig te zijn om je daar als forum-moderator aan te melden.
Ik ben erg benieuwd naar jullie mening en die van de moderators.

Groeten Chris
Gebruikersavatar
nirwana
Beheerder
Berichten: 11528
Lid geworden op: 19 september 2003, 5:09
    Windows 7 Firefox
Contacteer:

Re: Tapatalk

Bericht door nirwana »

Chris,

Eerlijk gezegd had ik hier nog niet van gehoord. Daarom bedankt voor de suggestie.

Ik heb wel eens gekeken of onze phpBB-software bijvoorbeeld ook een uitbreiding had om het forum via mobiele apparaten beschikbaar te stellen. Maar daaruit kwam niet erg duidelijk een bepaalde uitbreiding naar voren die ik daarvoor kon installeren.

Daarom heb ik ons forum nu bij Tapatalk aangemeld en de bijbehorende software geïnstalleerd. Tapatalk geeft aan dat het goed is geïnstalleerd, dus dan zou het moeten werken.

Het valt me wel wat tegen dat ze geen gratis app hebben. Maar goed, ze moeten blijkbaar ergens hun geld mee verdienen. De forums kunnen zich gratis aanmelden, dus verkopen ze de apps. Wie al zo'n app heeft (of wie het forum graag mobiel wil gebruiken) en hier gebruik van wil maken kan dat vanaf nu doen (via iPhone, iPad, Android, Blackberry) !
Met vriendelijke groet,

Martijn
[ Mede-oprichter + webmaster MozBrowser | beheerder Startpagina's over freeware, GIMP, Mozilla en OpenOffice.org / LibreOffice, Ubuntu
Chrisis
Berichten: 15
Lid geworden op: 3 oktober 2011, 12:54
    Windows 7 Firefox

Re: Tapatalk

Bericht door Chrisis »

Je hebt gelijk dat het jammer is dat ze er geld voor vragen.
Maarrehh.. als iemand het wil proberen zonder er geld aan uit te geven mag je mij wel een pb sturen met je mailadres.
Dan zal ik je de app toesturen.

Ik weet niet uit m'n hoofd of het de meest recente versie is, maar hij doet het in elk geval prima.
Werkt bij mij super..

Ik bedenk me net dat het eventueel over zou kunnen komen alsof ik hier commerciële belangen bij heb.
Dit is niet het geval. Ik vind deze app. zelf erg prettig in gebruik, dus vind ik het fijn dat elk forum waar ik wel eens kom zich daar bij aan heeft gemeld.
(puur eigen belang dus, haha)

Chris
Chrisis
Berichten: 15
Lid geworden op: 3 oktober 2011, 12:54
    unknown Firefox

Re: Tapatalk

Bericht door Chrisis »

Ik bezoek nu dit forum met Tapatalk en het functioneert prima hoor..

Nogmaals,
Stuur me een pb met je emailadres en je krijgt die app van mij.

Groeten Chris
Gebruikersavatar
nirwana
Beheerder
Berichten: 11528
Lid geworden op: 19 september 2003, 5:09
    Windows 7 Firefox
Contacteer:

Re: Tapatalk

Bericht door nirwana »

Chrisis schreef:Ik bedenk me net dat het eventueel over zou kunnen komen alsof ik hier commerciële belangen bij heb.
Dit is niet het geval. Ik vind deze app. zelf erg prettig in gebruik, dus vind ik het fijn dat elk forum waar ik wel eens kom zich daar bij aan heeft gemeld.
(puur eigen belang dus, haha)
Chris,

Wees gerust, zo had ik het nog helemaal niet opgevat. Wel heb ik daarvoor in de loop der jaren enkele zeer gevoelige voelsprieten voor ontwikkeld, want een groot forum trekt ook ongewenste vreemdelingen (lees: spammers) aan. En die spam komt in alle mogelijke vormen binnen: spamberichten op het forum, mensen die zich enkel registreren om hun website in de ledenlijst van het forum te vermelden, maar ook mensen waarbij het in eerste instantie lijkt dat ze netjes aan de forum-discussies meedoen maar waarbij dan bij elk bericht in hun handtekening toch nog een link naar een commerciële site verschijnt.

Ik heb een gloeiende hekel aan dergelijk misbruik, dus dat leeft hier niet lang. Maar jouw suggestie voor mobiele toegang vond ik wel een goede. Dus wens ik je hier veel plezier mee. Goed te lezen dat het bij jou naar behoren werkt.

Wel vind ik de user-agent-string die in dat geval wordt meegestuurd interessant: "Mozilla/5.0 Firefox/3.5.6"
Na enig zoeken blijkt dat Tapatalk dit instelt om ervoor te zorgen dat ze niet worden tegengehouden door diverse (mobiele) netwerken die ze onderweg tegenkomen.
Met vriendelijke groet,

Martijn
[ Mede-oprichter + webmaster MozBrowser | beheerder Startpagina's over freeware, GIMP, Mozilla en OpenOffice.org / LibreOffice, Ubuntu
Gebruikersavatar
vulture
Berichten: 3981
Lid geworden op: 20 november 2004, 17:58
Locatie: Zoo (aasgier)
    Macintosh Safari
Contacteer:

Tapatalk

Bericht door vulture »

Dat is een mooie uitbreiding! Kan ik het forum ook weer volgen via mijn iPad!
MAC OSX 10.48 en Ubuntu 6.10
Ferdi's World en Ferdi's Photo's
Gebruikersavatar
nirwana
Beheerder
Berichten: 11528
Lid geworden op: 19 september 2003, 5:09
    Windows 7 Firefox
Contacteer:

Re: Tapatalk

Bericht door nirwana »

Ik heb net een nieuwe versie van de Tapatalk-plugin op het forum geplaatst naar aanleiding van http://tapatalk.com/forum/showpost.php? ... stcount=38

Kan iemand uitproberen of het na deze upgrade nog goed werkt ? Ik zou dit wel verwachten, want de installatie is eenvoudig: alle bestanden in een map vervangen door de nieuwe versie. Maar toch zou ik graag weten of dit goed is verlopen. Alvast bedankt !
Met vriendelijke groet,

Martijn
[ Mede-oprichter + webmaster MozBrowser | beheerder Startpagina's over freeware, GIMP, Mozilla en OpenOffice.org / LibreOffice, Ubuntu
Chrisis
Berichten: 15
Lid geworden op: 3 oktober 2011, 12:54
    unknown Firefox

Re: Tapatalk

Bericht door Chrisis »

Eehhh... Volgens mij doet hij het prima hoor..

Groeten Chris
Gebruikersavatar
nirwana
Beheerder
Berichten: 11528
Lid geworden op: 19 september 2003, 5:09
    Windows 7 Firefox
Contacteer:

Re: Tapatalk

Bericht door nirwana »

Chrisis schreef:Eehhh... Volgens mij doet hij het prima hoor..
Chris,

Ok, bedankt voor het uitproberen. Ik zie jouw vreemde useragent-string er weer bij staan, dus dan weet ik dat die via Tapatalk is geplaatst ;-) Een Firefox 3.5.6 kom je niet meer elke dag tegen, aangezien Firefox zelf nu al op versie 8 zit en men aan versie 9 werkt.
Met vriendelijke groet,

Martijn
[ Mede-oprichter + webmaster MozBrowser | beheerder Startpagina's over freeware, GIMP, Mozilla en OpenOffice.org / LibreOffice, Ubuntu
Chrisis
Berichten: 15
Lid geworden op: 3 oktober 2011, 12:54
    unknown Firefox

Re: Tapatalk

Bericht door Chrisis »

Achteraf had ik er gewoon bij moeten zetten dat ik het bericht via Tapatalk verstuurd had, maar ook leuk dat je het aan mijn string kunt zien, ;-) .
Gebruikersavatar
nirwana
Beheerder
Berichten: 11528
Lid geworden op: 19 september 2003, 5:09
    Windows 7 Firefox
Contacteer:

Re: Tapatalk

Bericht door nirwana »

Er is zojuist weer een nieuwe versie van de Tapatalk-software op ons forum geïnstalleerd:
http://support.tapatalk.com/threads/tap ... post-63776
Met vriendelijke groet,

Martijn
[ Mede-oprichter + webmaster MozBrowser | beheerder Startpagina's over freeware, GIMP, Mozilla en OpenOffice.org / LibreOffice, Ubuntu
Gebruikersavatar
nirwana
Beheerder
Berichten: 11528
Lid geworden op: 19 september 2003, 5:09
    Windows 7 Firefox
Contacteer:

Re: Tapatalk

Bericht door nirwana »

En er is alweer een nieuwe Tapatalk-versie geïnstalleerd (pb30_3_3_1). Er zal vast iets niet helemaal goed zijn gegaan in de vorige versie, aangezien ik de vorige versie enkele weken geleden nog heb geïnstalleerd.
Met vriendelijke groet,

Martijn
[ Mede-oprichter + webmaster MozBrowser | beheerder Startpagina's over freeware, GIMP, Mozilla en OpenOffice.org / LibreOffice, Ubuntu
Gebruikersavatar
nirwana
Beheerder
Berichten: 11528
Lid geworden op: 19 september 2003, 5:09
    Windows 7 Firefox
Contacteer:

Re: Tapatalk

Bericht door nirwana »

Versie 3.6.0 van de Tapatalk-extensie is nu op het forum geïnstalleerd.
Met vriendelijke groet,

Martijn
[ Mede-oprichter + webmaster MozBrowser | beheerder Startpagina's over freeware, GIMP, Mozilla en OpenOffice.org / LibreOffice, Ubuntu
Plaats reactie