duck duck go zoekmachine instellingen behouden (taal e.d)

Hierin kan alles wat te maken heeft met beveiliging op het Internet. Bijvoorbeeld het beveiligd versturen van emails of het voorkomen van adware, spyware en andere ongewenste software.
Gesloten
toshibake
Berichten: 262
Lid geworden op: 26 februari 2013, 19:59
    Windows 8 Firefox

duck duck go zoekmachine instellingen behouden (taal e.d)

Bericht door toshibake »

Hallo,

wie kan er mij helpen bij het volgende probleem ? Ik gebruik duck duck go als standaard zoekmachine in firefox 19 (ingesteld via about:config dankzij andere tip via uw forum, ben er zeer tevreden over ivm privacy, probleem is echter iedere keer ik firefox afsluit ook de instellingen (cookie) verloren gaat ivm taalvoorkeur enz. Toch zou ik graag de instelling behouden geschiedenis wissen bij afsluiten browser en cookies (uitzondering voor duck duck go), kan ik anders dit oplossen via c cleaner, bv door die alle cookies en internetgeschiedenis te laten wissen bij opstart computer (weer met uitzondering duck duck go, heb ook als eens in instellingen c cleaner gekeken bij cookies, staat in rechter vak te behouden cookies, er staat een cookie van piriform zelf zie ik, wat moet ik dan van duck duck go daar eventueel in plaatsen ? Mijn voorkeur zou wel gaan indien ik rechtstreeks een oplossing kan vinden bij de instellingen in firefox zelf :roll:

Bij voorbaat dank
Gebruikersavatar
nirwana
Beheerder
Berichten: 11528
Lid geworden op: 19 september 2003, 5:09
    Windows 7 Firefox
Contacteer:

Re: duck duck go zoekmachine instellingen behouden (taal e

Bericht door nirwana »

Goed te lezen dat DuckDuckGo je bevalt (en dat wij je die tip aan de hand hebben gedaan).

En, kijk eens aan: DuckDuckGo in alle mogelijke talen
Klik er 1 aan en dan kun je die eenvoudig aan Firefox toevoegen.
Met vriendelijke groet,

Martijn
[ Mede-oprichter + webmaster MozBrowser | beheerder Startpagina's over freeware, GIMP, Mozilla en OpenOffice.org / LibreOffice, Ubuntu
toshibake
Berichten: 262
Lid geworden op: 26 februari 2013, 19:59
    Windows 8 Firefox

Re: duck duck go zoekmachine instellingen behouden (taal e

Bericht door toshibake »

Beste,

hartelijk dank voor uw reactie, er is wel een probleempje, als ik een nederlandstalige aanklik (nederlands vlaggetje) komt de vermelding
you will need a browser which supports opensearch to install this plugg in, zoals gezegd zou de bedoeling zijn om de instellingen in duck duck go zoals taal en land (belgisch nederlands) te behouden, dus ook ivm zoekopdrachten op internet, tevens enkele kleurinstellingen, ik vermoed dat dit ook niet inbegrepen is in die taallink, of zie ik dat verkeerd ?

Met vriendelijke groeten
Gebruikersavatar
karien
Berichten: 44
Lid geworden op: 5 november 2008, 12:58
    Linux Firefox

Re: duck duck go zoekmachine instellingen behouden (taal e

Bericht door karien »

Dit is hoe ik het heb gedaan.
Eerst alles ingesteld, kleur taal e.d., dan komt er een link onder aan de pagina te staan.
Deze heb ik opgeslagen en als startpagina ingesteld, dat gaat goed.
Gebruikersavatar
nirwana
Beheerder
Berichten: 11528
Lid geworden op: 19 september 2003, 5:09
    Windows 7 Firefox
Contacteer:

Re: duck duck go zoekmachine instellingen behouden (taal e

Bericht door nirwana »

toshibake schreef:er is wel een probleempje, als ik een nederlandstalige aanklik (nederlands vlaggetje) komt de vermelding "you will need a browser which supports opensearch to install this plugin"
Dat vind ik een vreemde melding, tenminste als je de link in Firefox opent. Want Firefox ondersteunt gewoon OpenSearch. Ik heb het net zelf via die site proberen toe te voegen en dat ging zonder problemen.

In mijn geval kwam deze melding:
Add "DuckDuckGo NL" to the list of engines available in the search bar?

From: mycroftproject.com
Dat is ook wat ik zou verwachten, want daarmee kan ik DuckDuckGo eenvoudig aan Firefox toevoegen.
Met vriendelijke groet,

Martijn
[ Mede-oprichter + webmaster MozBrowser | beheerder Startpagina's over freeware, GIMP, Mozilla en OpenOffice.org / LibreOffice, Ubuntu
Gebruikersavatar
nirwana
Beheerder
Berichten: 11528
Lid geworden op: 19 september 2003, 5:09
    Windows 7 Firefox
Contacteer:

Re: duck duck go zoekmachine instellingen behouden (taal e

Bericht door nirwana »

Hier staan soortgelijke meldingen: http://support.mozilla.org/en-US/questions/919992
http://forums.mozillazine.org/viewtopic ... &t=2451617

Hopelijk heb je iets aan de aanwijzingen die daar gegeven worden.
Met vriendelijke groet,

Martijn
[ Mede-oprichter + webmaster MozBrowser | beheerder Startpagina's over freeware, GIMP, Mozilla en OpenOffice.org / LibreOffice, Ubuntu
toshibake
Berichten: 262
Lid geworden op: 26 februari 2013, 19:59
    Windows 8 Firefox

Re: duck duck go zoekmachine instellingen behouden (taal e

Bericht door toshibake »

Tja, ik heb de hierboven aanbevelingen uitgeprobeerd maar om de één of andere duistere reden wou het maar niet lukken, ik heb de instellingen binnen firefox 19 dan maar verandert naar aangepaste instellingen gebruiken voor geschiedenis en enkel vinkje geplaatst bij cookies onthouden, in ccleaner cookie duckduck com geplaatst bij niet te verwijderen cookies, en ander cookies verwijderen bij opstart computer, zo lukt het dus blijkbaar wel, het is wel zo dat als ik nu de instelling binnen firefox geschiedenis nooit onthouden terug aanvink deze terug overgaat naar aangepaste instellingen gebruiken, nu ja, dat zal dan wel geen probleem zijn zeker ?
Mag ik iedereen bedanken die hierop gereageerd heeft, een dikke pluim voor dit forum

Vriendelijke groeten
Gesloten