Krijg herinnering niet weg Lightning

Dit forum is voor Mozilla Sunbird, Lightning en Calendar. Dit zijn de agenda-toepassingen van Mozilla. Zie het Calendar-project voor meer info.
Plaats reactie
Gijs
Berichten: 296
Lid geworden op: 15 november 2004, 20:49
    Windows 7 Firefox

Krijg herinnering niet weg Lightning

Bericht door Gijs »

Hallo

Ik heb Lightning draaiend in TB 17.05 gekoppeld met de Google agenda via Caldav. Tot voor enkele dagen draaide het voortreffelijk maar ik heb nu het probleem dat ik een herinnering niet kan laten sluimeren noch verwijderen.
Ik heb de agenda verwijderd en opnieuw geplaatst maar het blijft zo.
Iemand een idee ?

groet
Gijs
JL
Berichten: 228
Lid geworden op: 28 februari 2008, 19:40
    Windows 7 Firefox

Re: Krijg herinnering niet weg Lightning

Bericht door JL »

Ik heb dat ook.

Mijn indruk is dat het komt omdat de meldingen op verschillende plekken (werk, prive, telefoon) open staan en en zo niet tot een goede afsluiting komen.
Mijn agenda's staan in Google.

Heb jij een vergelijkbare configuratie?
Gijs
Berichten: 296
Lid geworden op: 15 november 2004, 20:49
    Windows 7 Firefox

Re: Krijg herinnering niet weg Lightning

Bericht door Gijs »

Het is wel iets van de laatste dagen. Mijn situatie is laptop en desktop die bijna nooit gelijktijdig aanstaan en een tablet.
Mijn agenda staat ook in Google en het gebruikte protocol is Caldav.

Als ik de herinnering wil laten sluimeren zie je de teller in de bovenrand va het pop-up windowtje even naar 0 springen om dan meteen weer terug te keren naar 1 met het irritante belletje.
lespinoy
Berichten: 7
Lid geworden op: 24 maart 2005, 18:09
    Windows XP Firefox

Re: Krijg herinnering niet weg Lightning

Bericht door lespinoy »

Ik heb exact hetzelfde probleem (Lightning, TB17.05 via Caldav gekoppeld met Google agenda).
Het heeft altijd perfect gewerkt...nu plots niet meer :-(
De synchronisatie is in orde want als ik een afspraak maak in Google, Lightning of op mijn GSM (Android) dan verschijnt dat netjes overal. Het probleem zit duidelijk in Lightning want vanaf dan lijkt het of de afspraak in Lightning plots "alleen lezen" voor de herinnering-setting. Je kan ze aan/uit zetten en opslaan maar dat wordt niet overgenomen. Het gekke is, dat als je de afspraak titel aanpast (al tik je maar 1 letter bij) dan neemt Lightning je nieuwe herinnering-instelling wel over!!??
Ik deed een tijdje terug wel de automatische TB update en ik denk dat het probleem daarna ontstaan is (ik gebruik zelden de herinnering bij mijn afspraken, daarmee dat ik het nu pas merk). Ik ga eens proberen om terug een oudere versie te installeren...
Gijs
Berichten: 296
Lid geworden op: 15 november 2004, 20:49
    Windows 7 Firefox

Re: Krijg herinnering niet weg Lightning

Bericht door Gijs »

Ik heb gisteravond de addon Provider voor Google agenda geïnstalleerd en de agenda instellingen conform aangepast en de caldav agenda verwijderd. Het lijkt nu weer te werken, maar dat dacht ik afgelopen week ook toen het opeens met caldav weer begon te werken
Het kan natuurlijk ook aan de Google kant zitten.
Ik laat horen of het goed blijft gaan
JL
Berichten: 228
Lid geworden op: 28 februari 2008, 19:40
    Windows 7 Firefox

Re: Krijg herinnering niet weg Lightning

Bericht door JL »

Ook ik heb de verbinding via CalDav. Vraag is inderdaad of het met de Provider beter werkt??
lespinoy
Berichten: 7
Lid geworden op: 24 maart 2005, 18:09
    Windows XP Firefox

Re: Krijg herinnering niet weg Lightning

Bericht door lespinoy »

Heb een downgrade naar TB17.0 en Lightning 1.9 gedaan (had TB17.05 en Lightning 1.9.1) -> geen effect :-( ze zullen bij Google wel iets aan de CalDav support gewijzigd hebben :-(
Gijs
Berichten: 296
Lid geworden op: 15 november 2004, 20:49
    Windows 7 Firefox

Re: Krijg herinnering niet weg Lightning

Bericht door Gijs »

Ik draai nu 6 dagen met Provider en heb geen problemen meer.
Zal het toch iets zijn met Caldav ?
JL
Berichten: 228
Lid geworden op: 28 februari 2008, 19:40
    Windows 7 Firefox

Re: Krijg herinnering niet weg Lightning

Bericht door JL »

JL
Berichten: 228
Lid geworden op: 28 februari 2008, 19:40
    Windows 7 Firefox

Re: Krijg herinnering niet weg Lightning

Bericht door JL »

Volgens Johan Ho op bugzilla moet et probleem opgelost zijn.

Wie heeft tijd voor een testje?

Johan Ho 2013-05-17 11:47:46 PDT

This was a problem with Google's calendar feeds. They have the problem now, I have enabled event reminders again in Thunderbird and they are dismissed properly now.
Plaats reactie