Verwijderen of wijzigen van mijn site

Plaats hier berichten die in eerste instantie niets te maken hebben met Mozilla, de activiteiten van ProMozilla en ThunderbirdNL of met de artikelen op MozBrowser.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
artolux
Berichten: 66
Lid geworden op: 17 januari 2006, 20:59
    Windows 7 Firefox
Contacteer:

Verwijderen of wijzigen van mijn site

Bericht door artolux »

Goede avond,

Ik ben ooit (een tiental jaren geleden) aan een website begonnen.
Deze heb ik gemaakt met een programma van Easy Computing onder windows 2000.
De voorlopige site is indertijd gepubliceerd, nadien - wegens tijdgebrek - nooit meer aangepast of afgemaakt.
De software waarmee deze voorlopige site gemaakt is heb ik ook niet meer.
Inmiddels kloppen de gegevens op deze site al lang niet meer, ik wil deze site dan ook liefst verwijderen of
eventueel totaal vernieuwen.
Hoe kan ik deze site verwijderen (of laten verwijderen), tot nu toe is mij het niet gelukt de site te verwijderen.

Met vriendelijke groet,
artolux
Gebruikersavatar
nirwana
Beheerder
Berichten: 11528
Lid geworden op: 19 september 2003, 5:09
    Macintosh Safari
Contacteer:

Re: Verwijderen of wijzigen van mijn site

Bericht door nirwana »

Ik zou eerst kijken bij welke provider de site nu staat. Als het een .nl domeinnaam betreft dan kun je via Sidn.nl wel achterhalen in welke DNS-server de domeinnaam zit. Dat is dan doorgaans ook de hosting-provider. Mocht dat niet helpen dan kun je altijd nog een tracert op het adres uitvoeren om te zien waar de site staat (maar aan de info van SIDN heb je doorgaans meer).

Als je dat weet dan zou je kunnen proberen om de inloggegevens van de FTP-server te achterhalen. Misschien kun je je dan nog vaag iets herinneren.

Als dat niet lukt dan zou ik contact opnemen met de hosting-provider en he verhaal uitleggen. Waarschijnlijk hebben zij dan wel een procedure waarmee je alsnog de controle terug kunt krijgen over die website.

PS: wat had je zelf al geprobeerd om de site weer te kunnen aanpassen c.q. verwijderen ?
Met vriendelijke groet,

Martijn
[ Mede-oprichter + webmaster MozBrowser | beheerder Startpagina's over freeware, GIMP, Mozilla en OpenOffice.org / LibreOffice, Ubuntu
Gebruikersavatar
artolux
Berichten: 66
Lid geworden op: 17 januari 2006, 20:59
    Windows 7 Firefox
Contacteer:

Re: Verwijderen of wijzigen van mijn site

Bericht door artolux »

Beste Martijn,

Ik heb de site (eigen domein) inmiddels wel achterhaald - was gehoosd bij Planet - inmiddels verhuist van KPN naar xs4all.
Via mijn inlogcode heb ik wat kunnen verwijderen op de site, als ik deze dan oproep in Firefox is er niets veranderd, als ik hem oproep in IE dan is het wel verdwenen. ??
Ook heb ik getracht de site te wijzigen in Kompozer, dat lukt nog niet, als ik wat verander krijg ik hem niet gepubliceerd.

Ik ga mij eens meer verdiepen in Kompozer, i.v.m met mijn beroep werk ik ruim 30 jaar met computers, maar heb mij nooit verder verdiept in programma's voor sites bouwen o.d.)

De site die er nu staat is ooit een probeersel geweest, een beetje aangerommeld met het programma, verder nooit geen tijd gehad om er nog wat mee te doen.
Nu ik meer tijd heb ga ik me er eens meer in verdiepen.

Met vriendelijke groet,
artolux
Gebruikersavatar
nirwana
Beheerder
Berichten: 11528
Lid geworden op: 19 september 2003, 5:09
    Macintosh Safari
Contacteer:

Re: Verwijderen of wijzigen van mijn site

Bericht door nirwana »

Als je de site in de ene browser niet ziet verversen en in de andere wel, dan zal dat met de cache-instelling te maken hebben. Probeer eens Ctrl + F5 om de nieuwste versie van de site op te vragen. Anders wordt alsnog de oude versie vanuit de cache geladen.

In elk geval mooi dat je iets aan de site kunt aanpassen. Dan kunnen we je ook verder op weg helpen met Kompozer.

Ik neem aan dat het gaat over www.artocom.nl ?!?
Met vriendelijke groet,

Martijn
[ Mede-oprichter + webmaster MozBrowser | beheerder Startpagina's over freeware, GIMP, Mozilla en OpenOffice.org / LibreOffice, Ubuntu
Gebruikersavatar
nirwana
Beheerder
Berichten: 11528
Lid geworden op: 19 september 2003, 5:09
    Macintosh Safari
Contacteer:

Re: Verwijderen of wijzigen van mijn site

Bericht door nirwana »

Als ik de ondertekening van de foutmelding-pagina van dat domein bekijk, dan staat daar ook PHP in: Apache/2.2.16 (Debian) PHP/4.4.9-2

Dat zou betekenen dat je op de site ook een (eenvoudig) CMS kunt plaatsen. Dat is een systeem waarmee je de site online kunt beheren. Ook biedt dat vaak mogelijkheden voor een contactformulier, foto-albums, etc. Dat kan dan ook het overwegen waard zijn. Zoals met eigenlijk alle software die we hier behandelen is ook zo'n CMS opensource software en gratis te gebruiken.
Met vriendelijke groet,

Martijn
[ Mede-oprichter + webmaster MozBrowser | beheerder Startpagina's over freeware, GIMP, Mozilla en OpenOffice.org / LibreOffice, Ubuntu
Gebruikersavatar
artolux
Berichten: 66
Lid geworden op: 17 januari 2006, 20:59
    Windows 7 Firefox
Contacteer:

Re: Verwijderen of wijzigen van mijn site

Bericht door artolux »

Goede middag Martijn,
nirwana schreef: Ik neem aan dat het gaat over http://www.artocom.nl ?!?
Klopt inderdaad. Hetgeen ik verwijderd heb (DE) is inderdaad weg (geeft een foutmelding), dat was als eerste ook de bedoeling.
De site is m.i. een beetje een puinhoop, ik ga e.e.a met Kompozer eens uitproberen, mocht het niet lukken hoor je het.
Misschien is het beter helemaal opnieuw te beginnen, we zien wel.

Met vriendelijke groet,
artolux
Gebruikersavatar
nirwana
Beheerder
Berichten: 11528
Lid geworden op: 19 september 2003, 5:09
    Macintosh Safari
Contacteer:

Re: Verwijderen of wijzigen van mijn site

Bericht door nirwana »

Misschien is het beter helemaal opnieuw te beginnen
Je kunt eens proberen of je ook PHP kunt gebruiken (voor gebruik van een CMS). Dan maak je een nieuw tekstdocument met de volgende inhoud:

Code: Selecteer alles

<?
phpinfo();
?>
Sla dat bijvoorbeeld op als phpinfo.php en upload het naar je website.

Als je dan die pagina in een browser opvraagt dan kun je zien of dit Php-commando wordt begrepen. Als je een lange pagina met gegevens krijgt dan wordt Php ondersteund. Als je alleen de ingevoerde tekst krijgt dan niet.

Als dat lukt dan kunnen we je wel een gratis CMS aanraden waarmee je je site kunt onderhouden. Dan kies je daar een mooi thema bij en hoef je je vooral nog met de inhoud bezig te houden.
Met vriendelijke groet,

Martijn
[ Mede-oprichter + webmaster MozBrowser | beheerder Startpagina's over freeware, GIMP, Mozilla en OpenOffice.org / LibreOffice, Ubuntu
Gebruikersavatar
artolux
Berichten: 66
Lid geworden op: 17 januari 2006, 20:59
    Windows 7 Firefox
Contacteer:

Re: Verwijderen of wijzigen van mijn site

Bericht door artolux »

Dag Martijn,

Bedankt, ik ga e.e.a. proberen, je hoort nog hoe het afloopt.

Met vriendelijke groet,
artolux
Gebruikersavatar
artolux
Berichten: 66
Lid geworden op: 17 januari 2006, 20:59
    Windows 7 Firefox
Contacteer:

Re: Verwijderen of wijzigen van mijn site

Bericht door artolux »

Goede middag Martijn

Ik probeer met FileZilla op mijn site te komen maar krijg onderstaande foutmeldingen.
Wat gaat fout of wat doe ik fout?

Met vriendelijke groet,
artolux
Bijlagen
FileZilla_2013-05-12_13-52-22.jpg
Gebruikersavatar
nirwana
Beheerder
Berichten: 11528
Lid geworden op: 19 september 2003, 5:09
    Windows 7 Firefox
Contacteer:

Re: Verwijderen of wijzigen van mijn site

Bericht door nirwana »

Ik weet niet wat je precies in Filezilla hebt ingevuld en ik weet niet wat jouw gebruikersnaam is (misschien is dat artocom zonder de n op het eind). Misschien heb je daarin ergens een tikfout gemaakt waardoor je niet kunt verbinden.

Lukt het je wel om in te loggen op https://cp.hosting.xs4all.nl/pem/login/ ?

Overigens zou ik in Filezilla niet steeds verbinden met die Snelverbinden-optie bovenin. Voor sites die je vaker gebruikt, zou ik direct Sitebeheer gebruiken. Dat is de meest linker icoon in de werkbalk. Daarin stel je eenmalig de inloggegevens voor een FTP-server in. Dan hoef je die niet elke keer in te vullen bij de Snelverbinden-optie (met kans op het invoeren van een verkeerde gebruikersnaam / wachtwoord).
Met vriendelijke groet,

Martijn
[ Mede-oprichter + webmaster MozBrowser | beheerder Startpagina's over freeware, GIMP, Mozilla en OpenOffice.org / LibreOffice, Ubuntu
Gebruikersavatar
artolux
Berichten: 66
Lid geworden op: 17 januari 2006, 20:59
    Windows 7 Firefox
Contacteer:

Re: Verwijderen of wijzigen van mijn site

Bericht door artolux »

Dag Martijn,

Als ik probeer in te loggen met:
nirwana schreef:Lukt het je wel om in te loggen op "https://cp.hosting.xs4all.nl/pem/login/" ?.
dan krijg ik een foutmelding "https" is fout -> (kan alleen met ftp, sftp, ftps, ftpes).
FileZilla maakt zelf van de host: cp.hosting.xs4all.nl. De gebruikersnaam is goed (artocomn) en het wachtwoord ook.

Ik heb alle mogelijkheden all uitgeprobeerd doch blijf de zelfde foutmelding houden -> 'kan niet verbinden met de server'.
Als ik gewoon op bovengenoemd adres klik kom ik wel in de inlogpagina en kan ik normaal inloggen.

Met vriendelijke groet,
artolux
Laatst gewijzigd door artolux op 12 mei 2013, 20:26, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
nirwana
Beheerder
Berichten: 11528
Lid geworden op: 19 september 2003, 5:09
    Windows 7 Firefox
Contacteer:

Re: Verwijderen of wijzigen van mijn site

Bericht door nirwana »

Tot voor kort kon je toch nog op deze FTP-server inloggen ? Of hoe heb je anders onlangs de bestanden vervangen ?

Als je hier inlogproblemen blijft houden, dan denk ik dat er weinig anders op zit dan contact opnemen met de helpdesk van XS4all.
Met vriendelijke groet,

Martijn
[ Mede-oprichter + webmaster MozBrowser | beheerder Startpagina's over freeware, GIMP, Mozilla en OpenOffice.org / LibreOffice, Ubuntu
Gebruikersavatar
artolux
Berichten: 66
Lid geworden op: 17 januari 2006, 20:59
    Windows 7 Firefox
Contacteer:

Re: Verwijderen of wijzigen van mijn site

Bericht door artolux »

Goede avond Martijn,
nirwana schreef:Tot voor kort kon je toch nog op deze FTP-server inloggen ? Of hoe heb je anders onlangs de bestanden vervangen ?
met: "https://cp.hosting.xs4all.nl" kom ik op het login deel, daar kan ik dan met mijn gebruikersnaam en wachtwoord inloggen,
daar heb ik dan bepaalde delen kunnen verwijderen, maar verder niets.

Met FileZilla kom ik niet verder, als ik bij host: "ftp://cp.hosting.xs4all.nl/" in geef maak hij er zelf van: cp.hosting.xs4all.nl/
dan blijf ik de foutmelding krijgen: Fout: Verbinding verloren - Fout: Kan niet verbinden met server

Klopt de ingave bij 'Host' wel ??

Met vriendelijke groet,
artolux
Gebruikersavatar
nirwana
Beheerder
Berichten: 11528
Lid geworden op: 19 september 2003, 5:09
    Windows 7 Firefox
Contacteer:

Re: Verwijderen of wijzigen van mijn site

Bericht door nirwana »

artolux schreef:Klopt de ingave bij 'Host' wel ??
Ik zou verwachten dat je moet verbinden met ftp.xs4all.nl of anders met de http://www.artocom.nl

Zie bijvoorbeeld https://www.xs4all.nl/klant/helpdesk/website/basicunix/ als voorbeeld.
Met vriendelijke groet,

Martijn
[ Mede-oprichter + webmaster MozBrowser | beheerder Startpagina's over freeware, GIMP, Mozilla en OpenOffice.org / LibreOffice, Ubuntu
Gebruikersavatar
artolux
Berichten: 66
Lid geworden op: 17 januari 2006, 20:59
    Windows 7 Firefox
Contacteer:

Re: Verwijderen of wijzigen van mijn site

Bericht door artolux »

Goede avond Martijn,

Dat was hij dus!!
nirwana schreef:Ik zou verwachten dat je moet verbinden met ftp.xs4all.nl
Het is gelukt, ik kan weer verder, hartelijk dank.

Met vriendelijke groet,
artolux
Plaats reactie