Video DownloadHelper

Met extensies en thema's kun je Mozilla-software vrijwel eindeloos uitbreiden. Kun je anderen een bepaalde extensie/thema aanbevelen? Of heb je vragen over of problemen met een bepaalde extensie/thema dan kun je die hier plaatsen.
Plaats reactie
Tarzan
Berichten: 259
Lid geworden op: 22 mei 2005, 20:57
Locatie: Vlaanderen
    Windows 7 Firefox

Video DownloadHelper

Bericht door Tarzan »

Ik heb "Video Downloadhelper 4.9.17" geïnstalleerd. Tot mijn verwondering verschijnt in de gereedschapsbalk van FF het pictogram van de Downloadhelper, de 3 balletjes, niet. Hoe breng ik dat voor mekaar?
Gebruikersavatar
nirwana
Beheerder
Berichten: 11528
Lid geworden op: 19 september 2003, 5:09
    Windows 7 Firefox
Contacteer:

Re: Video DownloadHelper

Bericht door nirwana »

Nu ken ik die extensie niet zo, maar ik heb hem ook even geïnstalleerd.
Na de installatie + herstarten van Firefox krijg je een korte instructie in beeld.
Dit zijn daarin de 3 eerste stappen:
1) You now have a Video DownloadHelper icon in your toolbar.

2) As soon as Video DownloadHelper detects a media you can download, the icon gets animated and colored, and a little arrow appears next to it, on the right.

3) Just start this video for a test.
... and click on the little arrow to choose the desired video.
Zie www.downloadhelper.net/welcome.php?version=4.9.17 voor de instructies.

Dat is inderdaad hoe het bij mij werkt als ik naar YouTube ga en daar een video open.

Oftewel, het icoontje van VideoDownloadHelper gaat bewegen (dan zie je die 3 bolletjes ook beter) zodra er op de webpagina een video-formaat staat waar die extensie iets mee kan doen.

Of krijg jij geen geanimeerd icoontje zodra je bijvoorbeeld http://www.youtube.com/watch?v=7QnIskIc3EY opent ?
Met vriendelijke groet,

Martijn
[ Mede-oprichter + webmaster MozBrowser | beheerder Startpagina's over freeware, GIMP, Mozilla en OpenOffice.org / LibreOffice, Ubuntu
Tarzan
Berichten: 259
Lid geworden op: 22 mei 2005, 20:57
Locatie: Vlaanderen
    Windows 7 Firefox

Re: Video DownloadHelper

Bericht door Tarzan »

Dank, Nirwana, ik heb het pictogram gevonden. Stond vroeger bovenaan links, nu onderaan rechts. Ik kan dus video's opslaan. Maar ik kan ze niet afspelen. Een video van You Tube is geen enkel probleem maar andere video's van anderen (nieuws)sites zijn met geen enkel programma af te spelen. Niet met Windows Media Player, niet met VLC Media Player, niet met Realplayer, ..... Hoe zou dat komen? Het zijn nu precies die video's die mij interesseren. Kan iemand mij daarvoor raad geven?
Gebruikersavatar
nirwana
Beheerder
Berichten: 11528
Lid geworden op: 19 september 2003, 5:09
    Windows 7 Firefox
Contacteer:

Re: Video DownloadHelper

Bericht door nirwana »

Tarzan,

Het icoontje van VDH komt bij mij rechtsbovenin te staan, maar dat terzijde.

Kun je een voorbeeld geven van een video (met het web-adres erbij) die je wel kunt opslaan, maar niet afspelen op jouw PC ?

Misschien heeft dit te maken met codecs die je dan nog op jouw eigen PC moet installeren.
VideoDownloadHelper kan de video's ook converteren als je de video's opslaat; helpt dat nog ?

Ook kun je video's bijvoorbeeld zelf converteren met een (gratis) programma als Handbrake.
Met vriendelijke groet,

Martijn
[ Mede-oprichter + webmaster MozBrowser | beheerder Startpagina's over freeware, GIMP, Mozilla en OpenOffice.org / LibreOffice, Ubuntu
Tarzan
Berichten: 259
Lid geworden op: 22 mei 2005, 20:57
Locatie: Vlaanderen
    Windows 7 Firefox

Re: Video DownloadHelper

Bericht door Tarzan »

Geen enkele video die ik download en opsla van www.deredactie.be kan worden afgespeeld. Staan op hun website als .mp4. Zou het daaraan kunnen liggen?
Gebruikersavatar
nirwana
Beheerder
Berichten: 11528
Lid geworden op: 19 september 2003, 5:09
    Windows 7 Firefox
Contacteer:

Re: Video DownloadHelper

Bericht door nirwana »

Als ik die MP4-video's bekijk, dan zouden het Quicktime-video's moeten zijn. Op mijn systeem heb ik echter ook niets dat deze kan afspelen. Ik heb hier diverse spelers (Quicktime, Winamp, Gom Player, VLC, K-Lite Codec Pack), maar allen geven aan dat ze er niets mee kunnen.

Tja, dan geef ik het op...
Met vriendelijke groet,

Martijn
[ Mede-oprichter + webmaster MozBrowser | beheerder Startpagina's over freeware, GIMP, Mozilla en OpenOffice.org / LibreOffice, Ubuntu
Tarzan
Berichten: 259
Lid geworden op: 22 mei 2005, 20:57
Locatie: Vlaanderen
    Windows 7 Firefox

Re: Video DownloadHelper

Bericht door Tarzan »

Nirwana, bedankt voor de gedane moeite.
Plaats reactie