Firefox bookmarks link description remover extensie

Met extensies en thema's kun je Mozilla-software vrijwel eindeloos uitbreiden. Kun je anderen een bepaalde extensie/thema aanbevelen? Of heb je vragen over of problemen met een bepaalde extensie/thema dan kun je die hier plaatsen.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
JimB
Berichten: 505
Lid geworden op: 4 april 2005, 17:40
Locatie: Deurne (B)
    Windows Vista Firefox

Firefox bookmarks link description remover extensie

Bericht door JimB »

Bestaat er een soort toepassing die alle beschrijvingen verwijderd van de bookmark links ? Ik heb een massa favorieten over de jaren heen vergaard. Mogelijk zo'n 800. Massa's zitten in mapjes (3 rijen folders in mijn toolbar en een dertigtal rechtstreekse links die niet in mapjes zitten). Bij veel favorieten zit er een beschrijving bij als je R-klikt op de favoriet en kiest voor eigenschappen. Soms zelfs 3 tot 4 regels aan beschrijving van die link. Volledig overbodig en ik denk dat zonder die beschrijvingen er al heel wat opslag kan verwijderd worden. Het individueel verwijderen van al die beschrijvingen in die links gaat me te lang duren.

MVG
Gebruikersavatar
nirwana
Beheerder
Berichten: 11528
Lid geworden op: 19 september 2003, 5:09
    Macintosh Safari
Contacteer:

Re: Firefox bookmarks link description remover extensie

Bericht door nirwana »

Jim,

Ik denk niet dat dit veel opslag gaat schelen, want die beschrijvingen zijn puur tekst.
Die nemen daardoor enkele kilobytes in beslag. Kijk maar eens hoeveel tekst je in 1 MB kunt opslaan. Tegenwoordig zijn harde schijven honderden Gigabytes groot, dus dat gaat niet veel schelen.

Dan nog is jouw vraag natuurlijk wel legitiem. Ik wil alleen voorkomen dat je er veel van verwacht.
Met vriendelijke groet,

Martijn
[ Mede-oprichter + webmaster MozBrowser | beheerder Startpagina's over freeware, GIMP, Mozilla en OpenOffice.org / LibreOffice, Ubuntu
Gebruikersavatar
JimB
Berichten: 505
Lid geworden op: 4 april 2005, 17:40
Locatie: Deurne (B)
    Windows Vista Firefox

Re: Firefox bookmarks link description remover extensie

Bericht door JimB »

Dus in feite veel bookmarks hebben is ook zo geen groot issue.

Ik heb enkele weken geleden de laatste FF v24 geinstalleerd en hij zou wel iets sneller mogen zijn vind ik. Ik heb wel veel extensies, dat wel. Kortom 10 sec opstarttijd zou wel mogen. Op dit ogenblik is dat zo'n 15 sec.
Gebruikersavatar
nirwana
Beheerder
Berichten: 11528
Lid geworden op: 19 september 2003, 5:09
    Windows 7 Firefox
Contacteer:

Re: Firefox bookmarks link description remover extensie

Bericht door nirwana »

Jim,

Als je wilt weten hoelang de extensies nodig hebben om op te starten (oftewel, hoeveel langer de opstarttijd wordt door die extensies), dan kan about:startup interessant zijn.
Met vriendelijke groet,

Martijn
[ Mede-oprichter + webmaster MozBrowser | beheerder Startpagina's over freeware, GIMP, Mozilla en OpenOffice.org / LibreOffice, Ubuntu
Gebruikersavatar
JimB
Berichten: 505
Lid geworden op: 4 april 2005, 17:40
Locatie: Deurne (B)
    Android Firefox

Re: Firefox bookmarks link description remover extensie

Bericht door JimB »

Dank je. Ik ga dat eens checken om te weten of het niet zo snel opstarten aan mijn extensies ligt.

MVG
Plaats reactie