ubuntu

Iedereen kan hier terecht met vragen over allerhande open source software die niet in de andere fora past.
Plaats reactie
panagoulopulos
Berichten: 3
Lid geworden op: 4 februari 2014, 13:30
    Ubuntu Firefox

ubuntu

Bericht door panagoulopulos »

Ik heb meerdere googleaccounts die in windows (7) keurig worden gepresenteerd op mijn primaire account. In Ubuntu 12.04 gebeurt dat niet. Heeft dat iets met firefox te maken en , zo ja, hoe kan je dat oplossen?
Gebruikersavatar
Frederik
Moderator
Berichten: 4263
Lid geworden op: 1 juli 2004, 16:16
Locatie: Vriescheloo
    Ubuntu Firefox

Re: ubuntu

Bericht door Frederik »

Kun je nader uitleggen wat er niet gebeurd? Of je nu met Windows of met Ubuntu werkt maakt voor Google accounts niks uit.
panagoulopulos
Berichten: 3
Lid geworden op: 4 februari 2014, 13:30
    Ubuntu Firefox

Re: ubuntu

Bericht door panagoulopulos »

Als ik in windows naar Google ga >mijn account wordt dit geopend. Klik ik op dit account dan komen mijn (sub?)accounts in beeld. Die hoef ik dan alleen maar aan te klikken om er toegang toe te krijgen.
Start ik in ubuntu mijn googleaccount op dan krijg ik die keuze mogelijkheid niet en moet ik specifiek die (sub?)account in typen om ze te bereiken. Wat is hier het verschil en waar en hoe moet ik dat opheffen : google, firefox of ubuntu?
Gebruikersavatar
Frederik
Moderator
Berichten: 4263
Lid geworden op: 1 juli 2004, 16:16
Locatie: Vriescheloo
    Ubuntu Firefox

Re: ubuntu

Bericht door Frederik »

Heel merkwaardig is dat, want het inloggen op een ander google account gaat net zoals jij omschrijft als dat op Windows gebeurd. Ik zie geen verschil.
Ik kan met een muisklik wisselen van account. Geen idee wat er aan de hand kan zijn.
Gebruikersavatar
Citroentje
Berichten: 1517
Lid geworden op: 9 februari 2007, 23:46
Locatie: Enschede
    Linux Iceweasel

Re: ubuntu

Bericht door Citroentje »

Als ik mij er even mee mag bemoeien...
Ik zie ook geen verschil tussen mijn account op Linux en op Win7. (geen Ubuntu, maar dat zal niet uitmaken, denk ik)
panagoulopulos
Berichten: 3
Lid geworden op: 4 februari 2014, 13:30
    Ubuntu Firefox

Re: ubuntu

Bericht door panagoulopulos »

Nee citroentje, dat denk ik ook niet want ubuntu heet de kroonprins van Linux te zijn. Nochtans zit ik wel met het vraagstuk en ik heb alles afgespeurd maar ik zie , bv. middels instellingen, ook geen verschil tussen 7 en ubuntu. Weet iemand van jullie of , en zo ja waar, de doorgaans volstrekt anonieme googlehelpdesk te bereiken is? Het lijkt mij dat daar namelijk het probleem zou kunnen zitten.
JacquesC
Berichten: 453
Lid geworden op: 20 januari 2005, 11:15
    Linux Firefox

Re: ubuntu

Bericht door JacquesC »

Als ik naar het inlogscherm van Google ga staat er onderaan een link "Accounts op dit apparaat beheren". Is het dat wat je zoekt?
Ik heb maar een Goolgle account en kan het niet testen.

Mvgr Jacques
Mozilla/5.0 (X11; Mint; Linux x86_64; rv:126.0) Gecko/ Firefox/126.0
Mozilla/5.0 (X11; Mint; Linux x86_64; rv:126.0) Gecko/ Thunderbird/126.0
Gebruikersavatar
Citroentje
Berichten: 1517
Lid geworden op: 9 februari 2007, 23:46
Locatie: Enschede
    Linux Iceweasel

Re: ubuntu

Bericht door Citroentje »

Ik kan me niet voorstellen dat het platform waarmee je Google benadert er toe doet.

Heb je de mogelijkheid een andere browser te proberen om e.e.a. uit te sluiten?
Plaats reactie