Welk besturingssysteem is geschikt voor Kompozer?

Nvu, Kompozer en Bluegriffon zijn open source (WYSIWYG) programma's waarmee je een website kunt maken en onderhouden (vergelijkbaar met FrontPage / Dreamweaver).
Plaats reactie
websiteamateur
Berichten: 2
Lid geworden op: 7 mei 2014, 11:29
    Windows 7 Firefox

Welk besturingssysteem is geschikt voor Kompozer?

Bericht door websiteamateur »

Sinds kort heb ik een nieuwe computer met Windows Server 8.2 als besturingssysteem. Ik heb tot mijn spijt gemerkt dat tal van zaken niet of heel moeilijk worden geïnstalleerd. Daarom zal ik misschien overstappen naar Windows 7. Maar zo lang dat niet is gebeurd is mijn vraag: kan ik KomPozer onder Windwos Server 8.2 downloaden, installeren en probleemloos gebruiken?
Wie weet raad?
Gebruikersavatar
nirwana
Beheerder
Berichten: 11528
Lid geworden op: 19 september 2003, 5:09
    Macintosh Safari
Contacteer:

Re: Welk besturingssysteem is geschikt voor Kompozer?

Bericht door nirwana »

Als je met het genoemde systeem dit bericht hebt geplaatst dan neem ik op basis van de useragent-string aan dat je Windows Server 2008 R2 bedoelt.

Overigens zou ik niet weten waarom iemand Windows Server als desktop-OS zou willen gebruiken, want volgens mij is op een server standaard alles meer afgeschermd en moet je meer moeite doen om zaken weer open te zetten zodat het systeem goed bruikbaar is als desktop-OS.

Voor zakelijk gebruik heb ik nu Windows 8.1 Pro, maar daarop draai ik ook diverse server-systemen voor ontwikkelwerkzaamheden (Internet Information Services als webserver en MS SQL Server als database-server), dus ook daarvoor heb je geen server-OS nodig.

Maar goed, dat was de vraag niet...
Daarom ben ik net op een Windows Server 2008 R2 ingelogd en heb daarop Kompozer (versie 0.8b) geinstalleerd. Daarna heb ik het opgestart en dat werkte zonder probleem. Wel moet ik erbij vermelden dat ik Kompozer niet op de standaard voorgestelde locatie (c:\Program Files (x86)\Kompozer) heb geinstalleerd, maar in een andere map. Dit om de ProgramFiles-map niet teveel te vervuilen, maar dat is slechts een persoonlijke voorkeur.

Overigens ben ik van mening dat je met Windows Server uiteindelijk wel hetzelfde kunt bereiken als met een Windows desktop-versie. Het kost waarschijnlijk alleen net wat meer tweaken om het lekker werkend te krijgen.
Met vriendelijke groet,

Martijn
[ Mede-oprichter + webmaster MozBrowser | beheerder Startpagina's over freeware, GIMP, Mozilla en OpenOffice.org / LibreOffice, Ubuntu
websiteamateur
Berichten: 2
Lid geworden op: 7 mei 2014, 11:29
    Windows 7 Firefox

Re: Welk besturingssysteem is geschikt voor Kompozer?

Bericht door websiteamateur »

Beste Martijn,
Hartelijk bedankt voor uw snelle reactie. Ik durf het nu aan om KomPozer te installeren. Overigens gebruik ik zelf ook altijd een andere map en zelfs een andere schijf om mijn programmabestanden te plaatsen. Windows draait op de C-schijf (DDR SDRAM geheugen). Het systeem zal wel Server 2008 R.2 heten. Mijn zoon heeft de pc gebouwd en als student kan hij met hoge korting over deze Windowsversie beschikken. Vandaar. Maar het is aan alle kanten een kleine ramp omdat mijn zoon niet hier woont en ik niet telkens een beroep op hem kan doen. Zo werken mijn USB-sticks niet meer en kan ik geen foto's van mijn fototoestel overbrengen. Ook mijn scanner krijg ik niet meer aan de praat. Voordeel is dat mijn systeem tot nu toe razendsnel werkt! :-)
Gebruikersavatar
nirwana
Beheerder
Berichten: 11528
Lid geworden op: 19 september 2003, 5:09
    Macintosh Safari
Contacteer:

Re: Welk besturingssysteem is geschikt voor Kompozer?

Bericht door nirwana »

Ok, dan begrijp ik waarom je nu Windows Server gebruikt en dat dat geen eigen keuze is geweest (maar je daar voorlopig wel mee zit opgescheept).
Met vriendelijke groet,

Martijn
[ Mede-oprichter + webmaster MozBrowser | beheerder Startpagina's over freeware, GIMP, Mozilla en OpenOffice.org / LibreOffice, Ubuntu
Plaats reactie