WDMyCloud en java

Plaats hier berichten die in eerste instantie niets te maken hebben met Mozilla, de activiteiten van ProMozilla en ThunderbirdNL of met de artikelen op MozBrowser.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
the old man
Berichten: 318
Lid geworden op: 2 maart 2005, 19:11
    Windows 7 Firefox

WDMyCloud en java

Bericht door the old man »

Goede morgen,

Als ik met Firefox inlog op WD2go.com kan ik in het begin naam, wachtwoord enz invullen.
Maar als ik het commando geef "toon shares" krijg ik een java melding van Firefox dat er een unsafe java plugin is gevonden.
Deze plugin vernieuwd en bij de "update plugins" wordt aangegeven dat de laatste versie correct is geïnstalleerd en met groen wordt aangegeven.

Maar ik kan nog steeds mijn bestanden in WD2go niet benaderen.
Als ik java verwijder krijg ik direct na het aanroepen van de bestanden een Oracle pagina waarop je e.e.a. kunt downloaden, maar dat heb ik al diverse malen gedaan.
WD2go accepteert geen inzicht in bestanden zonder java.

Alleen als ik in java security op z'n laagste stand zet kan ik na wegklikken van een aantal waarschuwingen de shares bekijken.
Ook als ik in de java console aangeef dat WD2go een betrouwbare website is en een volgende keer gewoon moet openen maakt dat niets uit, de volgende keer wordt alles weer gewoon geblokkeerd.

Hebben meer gebruikers van WD2go dit probleem? en misschien de oplossing?


Groet,

the old man
"Er is meer tussen Hemel en Aarde, dan waarvan wij in al onze wijsheid dromen." :roll:
JacquesC
Berichten: 453
Lid geworden op: 20 januari 2005, 11:15
    Linux Firefox

Re: WDMyCloud en java

Bericht door JacquesC »

Mozilla/5.0 (X11; Mint; Linux x86_64; rv:126.0) Gecko/ Firefox/126.0
Mozilla/5.0 (X11; Mint; Linux x86_64; rv:126.0) Gecko/ Thunderbird/126.0
Gebruikersavatar
the old man
Berichten: 318
Lid geworden op: 2 maart 2005, 19:11
    Macintosh Safari

Re: WDMyCloud en java

Bericht door the old man »

Beste Jac.

Had jouw suggestie al geprobeerd maar kreeg het niet voor elkaar.

Na veel proberen heb ik een oudere versie van java geïnstalleerd, en nu kan ik in ieder geval weer de files bereiken op mijn externe schijf.
De evt. Veiligheids problemen neem ik maar even voor lief.

Bedankt voor je reactie.

THE old man.
"Er is meer tussen Hemel en Aarde, dan waarvan wij in al onze wijsheid dromen." :roll:
Marie
Berichten: 1
Lid geworden op: 29 juni 2014, 23:29
    Windows 7 Firefox

Re: WDMyCloud en java

Bericht door Marie »

Ik heb hetzelfde probleem. Alle discussie al gelezen tip en trick geprobeerd maar niets werkt. U zegt dat u een oudere versie van JAVA gebruikt en dat het probleem is opgelost. Welke versie?
Gebruikersavatar
the old man
Berichten: 318
Lid geworden op: 2 maart 2005, 19:11
    Windows 7 Firefox

Re: WDMyCloud en java

Bericht door the old man »

Goede morgen,

Na veel problemen heb ik versie 1.7 uitgeprobeerd, dat ging een paar maal goed en daarna kon ik ook via die weg niet meer in WD komen.
Tot nu toe kom ik er niet meer in dus heb de moed opgegeven.
Ik kan niet begrijpen dat twee van die grote jongens WD en Java niet in staat zijn om iets aan te passen zodat het weer werkt.
De grootste reden om de externe schijf aan te kopen was mede het benaderen vanaf een andere pc.
Eén keer een update van Java en zelfs met een andere versie is het over.
Begrijp ook niet waarom WD daar niets aan kan doen.

Voorlopig kan ik met de schijf niets meer op een andere pc "Treurig"

Groet,

the old man.
"Er is meer tussen Hemel en Aarde, dan waarvan wij in al onze wijsheid dromen." :roll:
Gebruikersavatar
nirwana
Beheerder
Berichten: 11528
Lid geworden op: 19 september 2003, 5:09
    Macintosh Safari
Contacteer:

Re: WDMyCloud en java

Bericht door nirwana »

Laten we het dan nog eens proberen voor jullie beiden.

Wat gebeurt er als je surft naar www.mozilla.org/plugincheck ?

Ik verwacht daar het volgende:
Firefox vraagt boven in het scherm of je Java (die waarschijnlijk als onveilig is gemarkeerd) wilt uitvoeren. Dat kun je (eenmalig) voor deze pagina toestaan.

Dan zal Mozilla al jouw geïnstalleerde plugins beoordelen. Ik ben benieuwd hoe Java in de lijst komt te staan: als up-to-date, verouderd of kwetsbaar.

Op basis daarvan weet je of je Java moet bijwerken of dat het probleem ergens anders gezocht moet worden.
Met vriendelijke groet,

Martijn
[ Mede-oprichter + webmaster MozBrowser | beheerder Startpagina's over freeware, GIMP, Mozilla en OpenOffice.org / LibreOffice, Ubuntu
Gebruikersavatar
nirwana
Beheerder
Berichten: 11528
Lid geworden op: 19 september 2003, 5:09
    Macintosh Safari
Contacteer:

Re: WDMyCloud en java

Bericht door nirwana »

Misschien is deze instelling ook nog interessant, maar dat zie ik meer als een laatste redmiddel (en potentieel gevaarlijk):
http://kb.mozillazine.org/Extensions.blocklist.enabled

Eventueel moet je dan ook het bestand blocklist.xml in de Firefox installatie-map aanpassen.
Met vriendelijke groet,

Martijn
[ Mede-oprichter + webmaster MozBrowser | beheerder Startpagina's over freeware, GIMP, Mozilla en OpenOffice.org / LibreOffice, Ubuntu
Gebruikersavatar
the old man
Berichten: 318
Lid geworden op: 2 maart 2005, 19:11
    Windows 7 Firefox

Re: WDMyCloud en java

Bericht door the old man »

Beste Martijn,

Het volgende heb ik uitgevoerd, plug-ins laten controleren en zoals je al aangaf allebei "Nu bijwerken" zowel "java deployment Toolkit 7.0.550.4" als ook "java (TM) Platform SE7 U55"
Dit heb ik gedaan en daarna gaf Java zelf aan dat e.e.a. goed was geïnstalleerd.
Maar het gekke is dat ik diezelfde handelingen al meerdere malen had gedaan met dit verschil dat java toen nooit aangaf dat e.e.a. goed was geïnstalleerd.
Als ik nu naar wd2go ga krijg ik eerst een drietal pop-up schermen waarin je aan moet vinken dat je akkoord gaat met verdere opening enz. toen ik dat voorheen deed kwam ik toch niet verder, nu kom ik in WD2go als ik de schermen akkoord geef en vervolgens weg klik.

Echter ik kom alleen maar verder als ik het config. scherm java aanklik en daar bij beveiliging de laagst mogelijke stand opgeef "medium"
Waarom ik nu wel verder kom en voorheen met dezelfde handelingen de zaak stagneerde weet ik niet, misschien toch iets aan java veranderd?
In ieder geval lukt het op de omschreven manier.

Ik heb nog wel een vraag, het ik beide java programma's nodig? "java deployment toolkit 7.0.550.4" en "java (tm) platform SE7 U55"
Misschien kun jij aangeven waarom het nu wel lukt en daarvoor ondanks de plugin controles nooit lukte?

In ieder geval is mijn dank groot.

The Old Man (nu Opa) :wink:
"Er is meer tussen Hemel en Aarde, dan waarvan wij in al onze wijsheid dromen." :roll:
Gebruikersavatar
nirwana
Beheerder
Berichten: 11528
Lid geworden op: 19 september 2003, 5:09
    Macintosh Safari
Contacteer:

Re: WDMyCloud en java

Bericht door nirwana »

Voor Java krijg ik altijd die beide plugins te zien, dus dat klopt wel.

Doorgaans wordt bij de plugincontrole Java niet meer meegenomen, omdat deze plugin door Mozilla als onveilig wordt beschouwd.
Met vriendelijke groet,

Martijn
[ Mede-oprichter + webmaster MozBrowser | beheerder Startpagina's over freeware, GIMP, Mozilla en OpenOffice.org / LibreOffice, Ubuntu
Gebruikersavatar
the old man
Berichten: 318
Lid geworden op: 2 maart 2005, 19:11
    Windows 7 Firefox

Re: WDMyCloud en java

Bericht door the old man »

Goede morgen Martijn,

Het is me duidelijk, ik heb nog weer een aantal malen geprobeerd in te loggen bij WD 2go en het blijft werken.
Dat je extra gewaarschuwd wordt en dan een paar schermpjes weg moet klikken is voor mij geen probleem.


Dank voor al je reacties en hulp.

the old man
"Er is meer tussen Hemel en Aarde, dan waarvan wij in al onze wijsheid dromen." :roll:
Gebruikersavatar
nirwana
Beheerder
Berichten: 11528
Lid geworden op: 19 september 2003, 5:09
    Macintosh Safari
Contacteer:

Re: WDMyCloud en java

Bericht door nirwana »

Nu hoop ik dat op dezelfde manier het probleem van de 2e vraagsteller (Marie) opgelost kan worden.
Dus ik hoop dat we binnenkort ook weer iets van Marie mogen vernemen.
Met vriendelijke groet,

Martijn
[ Mede-oprichter + webmaster MozBrowser | beheerder Startpagina's over freeware, GIMP, Mozilla en OpenOffice.org / LibreOffice, Ubuntu
Plaats reactie