op zoek naar huishoudboekje

Plaats hier berichten die in eerste instantie niets te maken hebben met Mozilla, de activiteiten van ProMozilla en ThunderbirdNL of met de artikelen op MozBrowser.
Plaats reactie
KoenvanV
Berichten: 348
Lid geworden op: 29 november 2007, 14:39
Locatie: Den Haag
    Macintosh Firefox
Contacteer:

op zoek naar huishoudboekje

Bericht door KoenvanV »

Ik heb een iMac en ik zoek een eenvoudig gratis offline huishoudboekje. Gewoon om e.e.a. goed bij te kunnen houden! Dus geen contact met banken via internet.

Ik ben me suf aan 't zoeken op internet....maar kan het niet vinden.

Ik wil verschillende inkomsten- en uitgavenposten kunnen plaatsen en deze met de hand invoeren in categorieën.
Gebruikersavatar
adri
Moderator
Berichten: 11541
Lid geworden op: 5 maart 2005, 14:00
Locatie: Diessen
    Linux Firefox

Re: op zoek naar huishoudboekje

Bericht door adri »

Misschien is Simpel Huishoudboekje iets voor je?
Je moet dan wel MS Office (voor Mac uiteraard) of OpenOffice.org geïnstalleerd hebben.
Afbeelding
KoenvanV
Berichten: 348
Lid geworden op: 29 november 2007, 14:39
Locatie: Den Haag
    Macintosh Firefox
Contacteer:

Re: op zoek naar huishoudboekje

Bericht door KoenvanV »

Adri,

Dank voor het meedenken.

Ik heb het geprobeerd maar er zijn wat zaken die ik niet nodig heb en die voor extra werk zorgen dat niet nodig is. Zo is er steeds een kolom: te betalen' en een kolom ' betaald'. Ik wil graag alleen plaatsen wat ik heb betaald en waaraan en wat ik ontvangen heb. Dit is mij te ingewikkeld. Ik vergeet het maar helemaal.
Gebruikersavatar
nirwana
Beheerder
Berichten: 11528
Lid geworden op: 19 september 2003, 5:09
    Windows 8.1 Firefox
Contacteer:

Re: op zoek naar huishoudboekje

Bericht door nirwana »

Als het ook een online versie mag zijn, dan zou ik Afas Personal eens proberen.
Met vriendelijke groet,

Martijn
[ Mede-oprichter + webmaster MozBrowser | beheerder Startpagina's over freeware, GIMP, Mozilla en OpenOffice.org / LibreOffice, Ubuntu
Gebruikersavatar
nirwana
Beheerder
Berichten: 11528
Lid geworden op: 19 september 2003, 5:09
    Windows 8.1 Firefox
Contacteer:

Re: op zoek naar huishoudboekje

Bericht door nirwana »

Nanaab Finance draait ook onder Mac OS: www.naanab.nl/finance/
Wel zijn er licentiekosten aan dit programma verbonden, want het programmeren van software kost nu eenmaal tijd (en dus geld).
Met vriendelijke groet,

Martijn
[ Mede-oprichter + webmaster MozBrowser | beheerder Startpagina's over freeware, GIMP, Mozilla en OpenOffice.org / LibreOffice, Ubuntu
Gebruikersavatar
nirwana
Beheerder
Berichten: 11528
Lid geworden op: 19 september 2003, 5:09
    Windows 8.1 Firefox
Contacteer:

Re: op zoek naar huishoudboekje

Bericht door nirwana »

Er zijn wel meer huishoudboekjes in Excel-formaat (werken hopelijk ook in OpenOffice.org / LibreOffice):
www.spaarblog.nl/huishoudboekje/
http://www.spaarblog.nl/wp-content/uplo ... boekje.xls

Ik heb deze net in LibreOffice Calc (= het spreadsheet-programma) geprobeerd en moet zeggen dat ik dit redelijk recht-toe-recht-aan vind werken.
Maar goed, ik heb de suggestie van Adri nog niet geprobeerd. Op die site kon ik een .exe downloaden en dat lijkt mij toch iets meer dan een eenvoudige Excel-sheet.
Met vriendelijke groet,

Martijn
[ Mede-oprichter + webmaster MozBrowser | beheerder Startpagina's over freeware, GIMP, Mozilla en OpenOffice.org / LibreOffice, Ubuntu
KoenvanV
Berichten: 348
Lid geworden op: 29 november 2007, 14:39
Locatie: Den Haag
    Macintosh Firefox
Contacteer:

Re: op zoek naar huishoudboekje

Bericht door KoenvanV »

ik had die waarschuwing nog even apart gezet om mensen er op te wijzen.

gaat prima bij mij in LO. Programma's zien er hetzelfde uit. Ik ga eens aan de slag met spaarblog!

Ik krijg het spelletje Patience van Oberon (op W7 machines) dat ik tussendoor wel speel wanneer mijn hoofd te vol zit met computers maar niet op mijn Mac....
Plaats reactie