foto's opslaan op de iMac

In dit forum kun je ervaringen uitwisselen met Mozilla-producten onder Apple's Mac OS (zoals Firefox, Camino, etc).
Plaats reactie
KoenvanV
Berichten: 348
Lid geworden op: 29 november 2007, 14:39
Locatie: Den Haag
    Macintosh Firefox
Contacteer:

foto's opslaan op de iMac

Bericht door KoenvanV »

Ik fotografeer met een Canon 600D en ik verbind het SDHC-I kaartje uit de camera via een Hama USB 2.0 Card reader met de iMac.

Probleem is dat ik niet kan vinden hoe ik de card veilig er uit kan halen. Als ik hem er gewoon uithaal dan krijg ik na een paar minuten de mededeling dat dit niet op de juiste wijze is gebeurd.

Wie heeft een tip?
Gebruikersavatar
nirwana
Beheerder
Berichten: 11528
Lid geworden op: 19 september 2003, 5:09
    Macintosh Safari
Contacteer:

Re: foto's opslaan op de iMac

Bericht door nirwana »

Sleep het icoontje op het bureaublad eens naar de Prullenbak.
Zie ook http://www.onemorething.nl/community/to ... is-veilig/
Met vriendelijke groet,

Martijn
[ Mede-oprichter + webmaster MozBrowser | beheerder Startpagina's over freeware, GIMP, Mozilla en OpenOffice.org / LibreOffice, Ubuntu
KoenvanV
Berichten: 348
Lid geworden op: 29 november 2007, 14:39
Locatie: Den Haag
    Macintosh Firefox
Contacteer:

Re: foto's opslaan op de iMac

Bericht door KoenvanV »

Probleem is ook hoe ik de foto's eerst van de fotokaart op de computer kan opslaan; als ik een losse foto op mijn bureaublad wil bewaren heb ik een probleem: als ik rechtsklik op deze foto dan is er niet de optie tot opslaan (elders op de computer) zoals dat bij de pc wel mogelijk was.
Gebruikersavatar
nirwana
Beheerder
Berichten: 11528
Lid geworden op: 19 september 2003, 5:09
    Macintosh Safari
Contacteer:

Re: foto's opslaan op de iMac

Bericht door nirwana »

Voor het snel importeren is er Fotolader:
http://www.appletips.nl/fotolader-de-sn ... mporteren/

Verder kun je foto's importeren in iPhoto.

En je kunt vast ook wel de geheugenkaart openen, bestanden selecteren, kopiëren en dan plakken in een map op de Mac.
Met vriendelijke groet,

Martijn
[ Mede-oprichter + webmaster MozBrowser | beheerder Startpagina's over freeware, GIMP, Mozilla en OpenOffice.org / LibreOffice, Ubuntu
KoenvanV
Berichten: 348
Lid geworden op: 29 november 2007, 14:39
Locatie: Den Haag
    Macintosh Firefox
Contacteer:

Re: foto's opslaan op de iMac

Bericht door KoenvanV »

Fotolader kan ik nergens vinden, ook niet in de Apple shop. iPhoto is een programma dat te beperkt is in mogelijkheden en de hoeveelheid foto's die ik heb niet aan kan. Verder houd ik liefst mijn eigen indeling aan (daar ben ik jaren geleden mee begonnen; mappen maken stamt uit de tijd dat ik met computers begon: begin jaren 80).
Wanneer ik een foto heb op mijn bureaublad (van mijn eigen fototoestel of van internet geplukt) wil ik graag de mogelijkheid hebben deze in een map te plaatsen.
Plaats reactie