Link maken in nieuwsbrief

Plaats hier berichten die in eerste instantie niets te maken hebben met Mozilla, de activiteiten van ProMozilla en ThunderbirdNL of met de artikelen op MozBrowser.
Plaats reactie
PaulGJ
Berichten: 75
Lid geworden op: 30 juli 2010, 6:25
    Windows 8 Chrome

Link maken in nieuwsbrief

Bericht door PaulGJ »

Hallo,

Onze organisatie heeft momenteel 103 vrijwilligers.
Periodiek versturen wij hen een nieuwsbrief met daarin de kennismaking met nieuwe vrijwilligers.
Al deze vrijwilligers zijn met hun profiel vermeld op hun regiopagina op onze website..

Wat ik graag zou willen doen is het volgende:
In de nieuwsbrief, die in PDF wordt verzonden, wil ik een link opnemen die verwijst naar:
regiopagina (bijvoorbeeld Limousin)
vrijwilliger (bijvoorbeeld Paul Subelack)

Als de lezer op de link klikt, dan zal hij direct doorgaan naar de Limousin/Paul Subelack.

Kan dit gemaakt worden en hoe doe ik dit dan?

Ik hoop dat ik het goed heb verwoord.

Bij voorbaat hartelijk dank
Paul
Met vriendelijke groet,
Paul
Gebruikersavatar
nirwana
Beheerder
Berichten: 11528
Lid geworden op: 19 september 2003, 5:09
    Macintosh Safari
Contacteer:

Re: Link maken in nieuwsbrief

Bericht door nirwana »

Paul,

Mijn eerste vraag is waarom de nieuwsbrief in PDF wordt verstuurd.
Als je het in Html-formaat in Thunderbird zou opstellen dan zou de Mailmerge-extensie voor Thunderbird jou waarschijnlijk helpen.
Met vriendelijke groet,

Martijn
[ Mede-oprichter + webmaster MozBrowser | beheerder Startpagina's over freeware, GIMP, Mozilla en OpenOffice.org / LibreOffice, Ubuntu
Gebruikersavatar
Frederik
Moderator
Berichten: 4263
Lid geworden op: 1 juli 2004, 16:16
Locatie: Vriescheloo
    Ubuntu Firefox

Re: Link maken in nieuwsbrief

Bericht door Frederik »

Als je in LibreOffice Writer een nieuwsbrief maakt met een link of aantal linken en deze brief opslaat als PDF, heb je aanklikbare linken voor je lezers in je nieuwsbrief.
Gebruikersavatar
nirwana
Beheerder
Berichten: 11528
Lid geworden op: 19 september 2003, 5:09
    Macintosh Safari
Contacteer:

Re: Link maken in nieuwsbrief

Bericht door nirwana »

Frederik schreef:Als je in LibreOffice Writer een nieuwsbrief maakt met een link of aantal linken en deze brief opslaat als PDF, heb je aanklikbare linken voor je lezers in je nieuwsbrief.
Ik vermoed dat er afhankelijk van de ontvanger van de mail een andere link in de mail moet verschijnen. Ik denk dat niet gewenst is om voor elke ontvanger een aparte PDF te maken.
Met vriendelijke groet,

Martijn
[ Mede-oprichter + webmaster MozBrowser | beheerder Startpagina's over freeware, GIMP, Mozilla en OpenOffice.org / LibreOffice, Ubuntu
Plaats reactie