Hoe stel ik lightning in?

Dit forum is voor Mozilla Sunbird, Lightning en Calendar. Dit zijn de agenda-toepassingen van Mozilla. Zie het Calendar-project voor meer info.
Plaats reactie
Jan_Kol
Berichten: 143
Lid geworden op: 28 februari 2007, 8:07
Locatie: Steenwijkerwold
    Windows 8.1 Firefox

Hoe stel ik lightning in?

Bericht door Jan_Kol »

Gedurende flink wat jaren heb ik gebruik gemaakt van de Google agenda en in Thunderbird met Lightning gebruikt. Werkte perfect, maar sinds een herinstallatie is het hommeles. Als ik een agenda aanmaak mat het bedoelde gmail-adres krijg ik dit:
Afbeelding.
Hoe zorg ik dat de URL naar de agenda daar komt te staan? Wat ern nu staat laat zich niet aanpassen...

Ben benieuwd,

Jan
Gebruikersavatar
giant
Berichten: 140
Lid geworden op: 11 mei 2011, 15:11
Locatie: Oost Nederland
    Windows 8.1 Firefox

Re: Hoe stel ik lightning in?

Bericht door giant »

Ik begrijp dat je een google-agenda wilt toevoegen.

De addon "provider voor googlecalendar" werkt inmiddels weer naar behoren.
Door deze te installeren gaat de installatie in Lightning vanzelf. Ook worden nu de taken gesynchroniseerd.
Jan_Kol
Berichten: 143
Lid geworden op: 28 februari 2007, 8:07
Locatie: Steenwijkerwold
    Windows 8.1 Firefox

Re: Hoe stel ik lightning in?

Bericht door Jan_Kol »

Helaas werkt die Add-on juist niet meer.... ook de laatste versie niet. Het is en blijft overigens een vreemd verhaal want ik heb 2 identieke laptops en op beide nagenoeg dezelfde programmatuur en ook beide W8.1 incl. updates etc. Op de éne werkt Ligthning nog wel en op de andere niet

Nu schijn je met iets van DAV of CALDAV te moeten werken maar daarover kan ik maar bar weinig vinden.

Jan
menno47
Berichten: 237
Lid geworden op: 3 augustus 2007, 12:59
Locatie: Groningen
    Windows 7 Firefox

Re: Hoe stel ik lightning in?

Bericht door menno47 »

De laatste versie van Provider for Google Calendar is 1.0.3 en functioneert bij mij wel goed in combinatie met Thunderbird 31.3.0 !
Een dutje achter het stuur
Is soms van eeuwige duur !

Grouten oet Grunnen (Stad)
Jan_Kol
Berichten: 143
Lid geworden op: 28 februari 2007, 8:07
Locatie: Steenwijkerwold
    Windows 8.1 Firefox

Re: Hoe stel ik lightning in?

Bericht door Jan_Kol »

menno47 schreef:De laatste versie van Provider for Google Calendar is 1.0.3 en functioneert bij mij wel goed in combinatie met Thunderbird 31.3.0 !
Dank je Menno, maar kijk eens...

Afbeelding

Jan
JL
Berichten: 228
Lid geworden op: 28 februari 2008, 19:40
    Windows 7 Firefox

Re: Hoe stel ik lightning in?

Bericht door JL »

Jan,
Ikzelf heb op dit moment slechte ervaring met Lightning/CalDav op Google Calendar. Het werkt op zich goed maar bij het afsluiten van TB loopt iets niet goed waardoor een herstart van TB extreem traag wordt.

Alternatief 1: Provider: Bij mij werkt hij. Alleen: ik vertrouw hem niet omdat hij elke maximaal 1 keer per 30 min. ververst en wanneer 10 mensen in een agenda werken ben ik bang dat dit niet goed gaat.

Alternatief 2: Google calendar tab 3.9. Deze leest je google calendar in zoals je in een browser zou doen.

Mijn voorkeur heeft nog steeds een goed werkende caldav maar de calendar tab is een redelijk alternatief!
Jan_Kol
Berichten: 143
Lid geworden op: 28 februari 2007, 8:07
Locatie: Steenwijkerwold
    Windows 8.1 Firefox

Re: Hoe stel ik lightning in?

Bericht door Jan_Kol »

JL schreef:Alternatief 2: Google calendar tab 3.9. Deze leest je google calendar in zoals je in een browser zou doen.
Dank voor her advies. Werkt wel maar om nu elke keer als ik de agenda wil bekijken te moeten inloggen is ook zo iets.... Kan wellicht worden "vastgezet" maar dan zal ik ook wel elke keer ingelogd worden bij Google als ik de browser start en dat is niet mijn bedoeling.

Dus toch maar blijven zoeken naar dat CALDAV.

Mijn grootste probleem is en was dat ik geen kans zag het pad naar de agenda goed in Lightning te plaatsen of het voorgekookte pad te wijzigen. Als iemand mij kan zeggen hoe ik dat laatste, dus het pad wijzigen, moet doen dan ben ik er denk ik wel uit.

Jan
JL
Berichten: 228
Lid geworden op: 28 februari 2008, 19:40
    Macintosh Safari

Re: Hoe stel ik lightning in?

Bericht door JL »

Google cal tab hoef je maar 1 keer je wachtwoord in te geven
JL
Berichten: 228
Lid geworden op: 28 februari 2008, 19:40
    Macintosh Safari

Re: Hoe stel ik lightning in?

Bericht door JL »

Plaats reactie