Div's aanpassen met Kompozer

Nvu, Kompozer en Bluegriffon zijn open source (WYSIWYG) programma's waarmee je een website kunt maken en onderhouden (vergelijkbaar met FrontPage / Dreamweaver).
Gesloten
Greenhorn
Berichten: 7
Lid geworden op: 26 april 2015, 11:31
    Ubuntu Firefox

Div's aanpassen met Kompozer

Bericht door Greenhorn »

Hallo Allemaal,
Na een periode van up's en down's, ben ik van plan om mijn oude website aan te passen over modelbouw. Nirwana/Martijn heeft hier voor mij ooit eens een aanpassing gedaan. De nieuwe site is gewoon een 1 koloms, met een banner met tekst en foto en een horizontaal menu met 6 knoppen. En nieuw een footer met copyright etc.

Link aangepast door Martijn: http://www.mozbrowser.nl/web/hankrol/nieuw In Forum: Moz. 5 jan. 2011 tijd:21.26.


Dit zou, eventueel, een start punt kunnen zijn. Tekst en IPMS plaatjes er uit en deze vervangen door mijn eigen banner. Het menu met 2 knoppen uitbreiden en aanpassen met de nieuwe tekst die ik heb. De rest van de tekst kan, volgens mij in 1 div (iets over mij zelf) of zo laten. Plaatje blijft ook zo.
Link hoe het was: http://www.mozbrowser.nl/web/hankrol/index.html In Forum: Moz. 2 jan. 2011 tijd:11.24

Op de knop Galerij wil ik de plaatjes laten vervallen en direct naar de tabel met teksten gaan. Die worden iets aangepast. Als je op de tekst klikt kom men in de foto pagina. De gele tekst balk blijft en ik wil in totaal 5 plaatjes laten zien.

Ik heb het uitgetekend op papier en ik zoek wat hulp.
- Hoe pas ik de nieuwe site aan in Kompozer?
- Kan men makkelijk Div' verwijderen en nieuwe er in zetten?
- Hoe werkt het met tabellen, moet er een nieuwe Div komen?
- Hoe met de laatste pagina, met tekst balk en 5 foto's ?
- Kan ik het menu makkelijk aanpassen?
- Het moeilijkste voor mij: Het CSS verhaal, in de site zelf of apart in map?
De nieuwe index pagina wil ik dan als template gebruiken

Heel veel vragen en ik hoop op een beetje hulp.

Han Krol
Gebruikersavatar
nirwana
Beheerder
Berichten: 11528
Lid geworden op: 19 september 2003, 5:09
    Windows 7 Firefox
Contacteer:

Re: Div's aanpassen met Kompozer

Bericht door nirwana »

Ik sluit dit onderwerp hier, omdat het dubbel is met www.mozbrowser.nl/forum/viewtopic.php?f=41&t=23314
Met vriendelijke groet,

Martijn
[ Mede-oprichter + webmaster MozBrowser | beheerder Startpagina's over freeware, GIMP, Mozilla en OpenOffice.org / LibreOffice, Ubuntu
Gesloten