Div's maken en verwijderen in Kompozer

Nvu, Kompozer en Bluegriffon zijn open source (WYSIWYG) programma's waarmee je een website kunt maken en onderhouden (vergelijkbaar met FrontPage / Dreamweaver).
Plaats reactie
Greenhorn
Berichten: 7
Lid geworden op: 26 april 2015, 11:31
    Ubuntu Firefox

Div's maken en verwijderen in Kompozer

Bericht door Greenhorn »

Hallo,

Ik ben hier een tijd niet meer geweest en wil mijn website op het gebied van modelbouw opnieuw leven inblazen. Er zijn wat goede en nare dingen gebeurd in mijn prive leven en probeer alles nu weer beetje voor beetje op te pikken.
Mijn oude site heb ik, jawel, hier weer kunnen vinden dank zij Nirwana/Martijn (Dank hier voor!!!)

De eerste site: http://www.mozbrowser.nl/forum/viewtopi ... l&start=15 (Voorbeeld oude site met werkende links 2-1-2011 tijd:11:24)


De aangepaste site van Martijn: http://www.mozbrowser.nl/web/hankrol/nieuw/ (Voorbeeld nieuwe en gewenste site, met aanpassing mijn kant, 5-1-2011 tijd:21:26)

Als basis wil ik de "nieuw" nemen.
Vra(a)gen.
- Kan ik het menu uitbreiden en nieuwe tekst toevoegen (Home-Prop-Jet-Heli-Links-Contact) Menu: Horizontaal met 6 knoppen.
- Kan ik een nieuwe banner toevoegen? de 2 logoś (IPMS) en tekst vervallen in zijn geheel. Tekst reeds in de banner.
- Hoe verwijder ik en voeg ik nieuwe Div's toe? Ik begrijp dat de container alles omvat.
- Kan ik Div's maken met de KNOP "Body Text" en dan Generic container gebruiken?
Op de oude site, als je op de knop Galerij drukt, heb ik met tabellen de namen geplaatst van wat modellen. (wat naar beneden srollen)
Hoe zou ik dat kunnen integreren in de nieuwe site, die ik als template wil gebruiken.
Druk je op de naam van een model , opent zich een nieuw tabblad, deze pagina wil dol graag integreren in de nieuwe site.

http://www.mozbrowser.nl/web/hankrol/p_51d.html (Voorbeeld)

Alleen ik weet niet of de nieuwe site de CSS in embedded of extern is. (Hoe krijg ik het, eventueel extern)

Veel vragen en ik hoop,met recht, dat jullie me kunnen helpen met dat CSS verhaal. Heb al wat rond gekeken bij W3 schools.

Browser: Firefox
Systeem: Linux Mint 17.1

Ik wil , voor de duidelijkheid, ook wel een scan maken van mijn idee en hier plaatsen als bijlage.


Han Krol
Gebruikersavatar
nirwana
Beheerder
Berichten: 11528
Lid geworden op: 19 september 2003, 5:09
    Windows 7 Firefox
Contacteer:

Re: Div's maken en verwijderen in Kompozer

Bericht door nirwana »

Han,

We zijn inmiddels een paar jaar ouder, maar nog steeds present.

Als je een scan kunt maken van jouw idee en die hier (of elders op het Internet) wilt plaatsen, dan kan dat inderdaad wel helpen.

Alvast enkele antwoorden op jouw vragen:

Div's kun je inderdaad verwijderen of juist toevoegen. Deze zijn erg flexibel. Nadeel van een div is dat je wel alle eigenschappen zelf moet aangeven. Een div heeft namelijk van zichzelf geen standaard-gedrag, dus je zult hem met CSS-code moeten vertellen wat hij moet gaan doen.

De CSS-code zou ik overigens in 1 centraal CSS-bestand plaatsen. Elke pagina van de site kan daar dan gebruik van maken. Dat is wel zo handig.
Met vriendelijke groet,

Martijn
[ Mede-oprichter + webmaster MozBrowser | beheerder Startpagina's over freeware, GIMP, Mozilla en OpenOffice.org / LibreOffice, Ubuntu
Greenhorn
Berichten: 7
Lid geworden op: 26 april 2015, 11:31
    Ubuntu Firefox

Re: Div's maken en verwijderen in Kompozer

Bericht door Greenhorn »

Hoi Martijn,

Bedankt voor je antwoord. Ja, ik heb met hulp van wat video's over dit onderwerp wat meer kunnen verdiepen. Het wordt dus een externe style sheet. Dat heb ik vernomen als de beste oplossing.

De basis is simpel op die nieuwe opzet van jou met de grafische vorm van de oude. Simpel in mijn ogen.

Ik wil deze tijd eens wat meer gaan "rommelen" hiermee.

Sorry voor de dubbel post, er is iets mis gegaan.

Kan ik hier ook code plaatsen?

Han
Gebruikersavatar
nirwana
Beheerder
Berichten: 11528
Lid geworden op: 19 september 2003, 5:09
    Windows 7 Firefox
Contacteer:

Re: Div's maken en verwijderen in Kompozer

Bericht door nirwana »

Han,

Je kunt hier code plaatsen, maar er zijn websites die daarvoor beter zijn uitgerust.
Een bekende site om code te plaatsen is www.pastebin.com

Als voorbeeld heb ik de code onder hankrol/nieuw als http://pastebin.com/cEmKWKj5 geplaatst.
De code wordt daar dan netjes weergegeven.

Je kunt daar ook zelf eenvoudig code toevoegen. Je plakt de code daar in het grote vak en kunt dan nog wat opties aangeven. Vervolgens klik je op de knop Submit en daarna kopieer en plak je het webadres wat je dan in de locatiebalk van jouw browser ziet hier op het forum.
Met vriendelijke groet,

Martijn
[ Mede-oprichter + webmaster MozBrowser | beheerder Startpagina's over freeware, GIMP, Mozilla en OpenOffice.org / LibreOffice, Ubuntu
Greenhorn
Berichten: 7
Lid geworden op: 26 april 2015, 11:31
    Ubuntu Firefox

Re: Div's maken en verwijderen in Kompozer

Bericht door Greenhorn »

Goede site en bedankt hier voor. Heb ook wat zitten rommelen met template gehaald van zo'n free downloads site. Gewoon..... om het manipuleren van zo' n site .

Han
Plaats reactie