Teller op indexpagina invoegen

Nvu, Kompozer en Bluegriffon zijn open source (WYSIWYG) programma's waarmee je een website kunt maken en onderhouden (vergelijkbaar met FrontPage / Dreamweaver).
Plaats reactie
Tom Nuijten
Berichten: 8
Lid geworden op: 7 juli 2015, 19:50
    Windows 8.1 Firefox

Teller op indexpagina invoegen

Bericht door Tom Nuijten »

Goedenavond,

Ik wil graag een bezoekersteller op mijn indexpagina zetten. Hoe doe ik dat en waar vind ik een goede teller?
Gebruikersavatar
nirwana
Beheerder
Berichten: 11528
Lid geworden op: 19 september 2003, 5:09
    Macintosh Safari
Contacteer:

Re: Teller op indexpagina invoegen

Bericht door nirwana »

Tom,

Allereerst welkom hier op het forum.

Bedoel je zoiets: www.webhelpje.nl/index.php?d=2 ?

Ook zijn er "tellers" die wel de bezoekers tellen, maar die niet zichtbaar zijn op jouw website, bijvoorbeeld Google Analytics.

Ongeacht welke dienst je daarvoor kiest, krijg je van hen code en instructies die je in de Html-code van jouw index-pagina kunt invoegen.
Met vriendelijke groet,

Martijn
[ Mede-oprichter + webmaster MozBrowser | beheerder Startpagina's over freeware, GIMP, Mozilla en OpenOffice.org / LibreOffice, Ubuntu
Tom Nuijten
Berichten: 8
Lid geworden op: 7 juli 2015, 19:50
    Windows 8.1 Firefox

Re: Teller op indexpagina invoegen

Bericht door Tom Nuijten »

nirwana schreef:Tom,

Allereerst welkom hier op het forum.

Bedoel je zoiets: http://www.webhelpje.nl/index.php?d=2 ?

Ook zijn er "tellers" die wel de bezoekers tellen, maar die niet zichtbaar zijn op jouw website, bijvoorbeeld Google Analytics.

Ongeacht welke dienst je daarvoor kiest, krijg je van hen code en instructies die je in de Html-code van jouw index-pagina kunt invoegen.

Dank je wel voor het adres. Dat is inderdaad wat ik wil. Maar hoe voeg ik een html-code in op mijn indexpagina? Ik ben een echte leek wat dat betreft.
Gebruikersavatar
nirwana
Beheerder
Berichten: 11528
Lid geworden op: 19 september 2003, 5:09
    Macintosh Safari
Contacteer:

Re: Teller op indexpagina invoegen

Bericht door nirwana »

In Kompozer kun je eenvoudig schakelen tussen de bron van de pagina (tabblad onderaan Html) en hoe de pagina eruit komt te zien.

Ga je naar die broncode toe, dan zie je een heleboel codes die jou niet veel zeggen. Laat je daar niet door afschrikken.

Scroll je helemaal naar onderen dan zie je daar ook <\body> staan.
Vlak daarboven kun je dan de code plaatsen die je hebt ontvangen.

Als je dan terug gaat naar de andere weergave dan zou de afbeelding al moeten verschijnen. Zo niet dan kun je de pagina in een webbrowser (zoals Firefox) openen.

Loop je ergens vast, geef dan hier aan wat je al hebt geprobeerd en wat er niet lukt.
Met vriendelijke groet,

Martijn
[ Mede-oprichter + webmaster MozBrowser | beheerder Startpagina's over freeware, GIMP, Mozilla en OpenOffice.org / LibreOffice, Ubuntu
Tom Nuijten
Berichten: 8
Lid geworden op: 7 juli 2015, 19:50
    Windows 8.1 Firefox

Re: Teller op indexpagina invoegen

Bericht door Tom Nuijten »

nirwana schreef:In Kompozer kun je eenvoudig schakelen tussen de bron van de pagina (tabblad onderaan Html) en hoe de pagina eruit komt te zien.

Ga je naar die broncode toe, dan zie je een heleboel codes die jou niet veel zeggen. Laat je daar niet door afschrikken.

Scroll je helemaal naar onderen dan zie je daar ook <\body> staan.
Vlak daarboven kun je dan de code plaatsen die je hebt ontvangen.

Als je dan terug gaat naar de andere weergave dan zou de afbeelding al moeten verschijnen. Zo niet dan kun je de pagina in een webbrowser (zoals Firefox) openen.

Loop je ergens vast, geef dan hier aan wat je al hebt geprobeerd en wat er niet lukt.
Martijn, dank voor je hulp.
Ik krijg de teller niet in beeld. Ik heb de code gekopieerd en geplakt net boven <\body> en dan krijg ik "script" te zien op mijn pagina die ik in bewerking heb. Als ik hem dan opsla en publiceer zie ik vervolgens niets.
Ik wil de teller trouwens graag plaatsen in de linkerkolom van mijn pagina, www.calishoek.nl, daar heb ik voldoende ruimte.

Met vriendelijke groet,

Tom Nuijten
Gebruikersavatar
nirwana
Beheerder
Berichten: 11528
Lid geworden op: 19 september 2003, 5:09
    Ubuntu Firefox
Contacteer:

Re: Teller op indexpagina invoegen

Bericht door nirwana »

Dat je daarna een blokje met Script in de Kompozer-pagina te zien krijgt, dat klopt op zich wel.

Wat mij betreft plaats je die aangepaste pagina wel op jouw website, want dan kunnen we even bekijken wat daar mogelijk fout gaat.

Als je de teller in de linkerbalk wilt plaatsen, dan kun je die hier tussen plaatsen:

Code: Selecteer alles

  <td style="vertical-align: top; width: 200px;"><br>
      </td>
Bijvoorbeeld:

Code: Selecteer alles

<td style="vertical-align: bottom; width: 200px;">
<script type="text/javascript">
...hier komt dan de script-code...
</script>
</td>
Tip: in Kompozer kun je via het menu Invoegen > HTML ook HTML-code invoegen. Daarmee kun je dan ook zelf de positie bepalen waar je het in de pagina wilt invoegen. Dan hoef je die positie niet nog zelf via mijn aanwijzingen in de code op te zoeken.

PS: Kun je de HTML-code die je hebt ontvangen eens hier op het forum plaatsen, zodat we die alvast kunnen bekijken ?
Met vriendelijke groet,

Martijn
[ Mede-oprichter + webmaster MozBrowser | beheerder Startpagina's over freeware, GIMP, Mozilla en OpenOffice.org / LibreOffice, Ubuntu
Tom Nuijten
Berichten: 8
Lid geworden op: 7 juli 2015, 19:50
    Windows 8.1 Firefox

Re: Teller op indexpagina invoegen

Bericht door Tom Nuijten »

nirwana schreef:Dat je daarna een blokje met Script in de Kompozer-pagina te zien krijgt, dat klopt op zich wel.

Wat mij betreft plaats je die aangepaste pagina wel op jouw website, want dan kunnen we even bekijken wat daar mogelijk fout gaat.

Als je de teller in de linkerbalk wilt plaatsen, dan kun je die hier tussen plaatsen:

Code: Selecteer alles

  <td style="vertical-align: top; width: 200px;"><br>
      </td>
Bijvoorbeeld:

Code: Selecteer alles

<td style="vertical-align: bottom; width: 200px;">
<script type="text/javascript">
...hier komt dan de script-code...
</script>
</td>
Tip: in Kompozer kun je via het menu Invoegen > HTML ook HTML-code invoegen. Daarmee kun je dan ook zelf de positie bepalen waar je het in de pagina wilt invoegen. Dan hoef je die positie niet nog zelf via mijn aanwijzingen in de code op te zoeken.

PS: Kun je de HTML-code die je hebt ontvangen eens hier op het forum plaatsen, zodat we die alvast kunnen bekijken ?
Martijn,

Ik heb de HTML code op de pagina geplaatst op de plaats waar ik hem wil.
dit is de code: <script type="text/javascript" language="JavaScript" src="http://www.webhelpje.nl/teller/teller.php?name=tnuyten">
</script>

Ik hoop dat het goed is zo.

met vriendelijke groet,

Tom Nuijten
Gebruikersavatar
nirwana
Beheerder
Berichten: 11528
Lid geworden op: 19 september 2003, 5:09
    Macintosh Safari
Contacteer:

Re: Teller op indexpagina invoegen

Bericht door nirwana »

Tom,

Ok, heb je de aangepaste pagina al online geplaatst ?
Met vriendelijke groet,

Martijn
[ Mede-oprichter + webmaster MozBrowser | beheerder Startpagina's over freeware, GIMP, Mozilla en OpenOffice.org / LibreOffice, Ubuntu
Tom Nuijten
Berichten: 8
Lid geworden op: 7 juli 2015, 19:50
    Windows 8.1 Firefox

Re: Teller op indexpagina invoegen

Bericht door Tom Nuijten »

nirwana schreef:Tom,

Ok, heb je de aangepaste pagina al online geplaatst ?
Ik heb die aangepaste pagina omline geplaatst, maar daarop is niets te zien.

www.calishoek.nl


Met vriendelijke groet,

Tom Nuijten
Gebruikersavatar
nirwana
Beheerder
Berichten: 11528
Lid geworden op: 19 september 2003, 5:09
    Macintosh Safari
Contacteer:

Re: Teller op indexpagina invoegen

Bericht door nirwana »

Tom,

In jouw gepubliceerde code is slechts teller.php terecht gekomen.
Dit had de volgende code moeten zijn:
http://www.webhelpje.nl/teller/teller.php?name=tnuyten

Misschien kun je dat nog in de code aanpassen en dan de pagina weer uploaden.
Met vriendelijke groet,

Martijn
[ Mede-oprichter + webmaster MozBrowser | beheerder Startpagina's over freeware, GIMP, Mozilla en OpenOffice.org / LibreOffice, Ubuntu
Tom Nuijten
Berichten: 8
Lid geworden op: 7 juli 2015, 19:50
    Windows 8.1 Firefox

Re: Teller op indexpagina invoegen

Bericht door Tom Nuijten »

Martijn,

Ik heb de complete code die ik gekregen heb van webhelpje geknipt en geplakt met bovenstaande als resultaat. Als ik dat gedeelte wat ik van jou kreeg knip en plak krijg ik tekst in beeld.
Waarom geven ze van webhelpje niet de goede kode en wat doe ik verkeerd?

Met vriendelijke groet,

Tom Nuijten
Gebruikersavatar
nirwana
Beheerder
Berichten: 11528
Lid geworden op: 19 september 2003, 5:09
    Macintosh Safari
Contacteer:

Re: Teller op indexpagina invoegen

Bericht door nirwana »

Tom,

Jij doet vast niets "verkeerd" en webhelpje heeft ook de goede code opgegeven.

Waarschijnlijk maakt iets in Kompozer hier een soort "lokaal" adres van, waardoor het volledige adres vervalt.

Maar goed, hoe nu op te lossen?
Als het je via Kompozer niet lukt om het volledige adres in de pagina te krijgen dan kun je de webpagina desnoods in een (eenvoudige) teksteditor (bijvoorbeeld Windows Kladblok (Notepad)) openen.

Daarin zoek je dan naar "teller.php" en dat vervang je door

Code: Selecteer alles

"http://www.webhelpje.nl/teller/teller.php?name=tnuyten"[\code]
Daarna sla je de pagina op en upload je deze naar jouw website.

Tip: je kunt de pagina het beste uploaden via een los FTP-programma. Doorgaans gebruik ik daarvoor het gratis Filezilla.
Met vriendelijke groet,

Martijn
[ Mede-oprichter + webmaster MozBrowser | beheerder Startpagina's over freeware, GIMP, Mozilla en OpenOffice.org / LibreOffice, Ubuntu
Plaats reactie