bestaat die dan al, firefox NL?

Hier kun je je opmerkingen over de Nederlandse Firefox-vertaling kwijt.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
bertje
Berichten: 45
Lid geworden op: 17 november 2003, 12:41
Locatie: antwerpen
    unknown unknown

bestaat die dan al, firefox NL?

Bericht door bertje »

vreemd dat deze forumrubriek "nederlandse firefox-vertaling" heet, voor zover ik weet bestaat die nog niet.
iemand update? :?:
Gebruikersavatar
Z_God
Berichten: 410
Lid geworden op: 12 oktober 2003, 22:36
Locatie: Enschede
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door Z_God »

Ik gebruik hem om dit te posten dus het lijkt me wel :)
Irmen
Moderator
Berichten: 315
Lid geworden op: 3 november 2003, 23:09
Locatie: Woerden
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door Irmen »

Waar vinden we hem dan? Of kijk ik met mijn neus :P
Het is tijd ~ Firefox! ~ neem het web in eigen hand
Gebruikersavatar
nirwana
Beheerder
Berichten: 11528
Lid geworden op: 19 september 2003, 5:09
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door nirwana »

Z_god werkt onder Linux en mag daarmee van geluk spreken.

Er is al een Firebird 0.6 NLD en een Firebird 0.7 NLD. Ook een Firefox 0.8 NLD voor Linux. De Windows-versie komt zeer binnenkort, maar Martijn Ras van Mozilla-NL had nog wat probleempjes met de Windows-installer. Hij zou ook nog proberen een zip-build te maken of anders een XPI. Kortom, er wordt aan gewerkt om zo snel mogelijk Mozilla Firefox 0.8 onder alle systemen in het Nederlands te kunnen gebruiken.
Met vriendelijke groet,

Martijn
[ Mede-oprichter + webmaster MozBrowser | beheerder Startpagina's over freeware, GIMP, Mozilla en OpenOffice.org / LibreOffice, Ubuntu
skin
Berichten: 3
Lid geworden op: 27 februari 2004, 15:34
Locatie: Berlijn
    unknown unknown

Bericht door skin »

Net ff de nieuwe Firebird vertaling geinstalleerd :D. Bevalt me wel die vooruitstrevende vertaling, maar waarom wordt het alleen als zip-build en later misschien xpi aangeboden. Zou het niet veel makkelijk het direct als extensie te downloaden en te installeren of met ingebouwde languagepacks te werken, zoals veel IE-plugins doen (Avant etc)?
skin
Berichten: 3
Lid geworden op: 27 februari 2004, 15:34
Locatie: Berlijn
    unknown unknown

Bericht door skin »

Ik mis ook nog een beetje de installatieinstructies voor de vertaling van Firefox van Mozilla Suite zijn die er al wel. :idea:
Gebruikersavatar
nirwana
Beheerder
Berichten: 11528
Lid geworden op: 19 september 2003, 5:09
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door nirwana »

Skin,

Een XPI is een extensie voor Mozilla.

Installatie-instructies voor de Firefox-vertaling ? Die zijn er niet. Je download een Nederlandse Firefox via http://mozillanl.mozdev.org

Dat is veel makkelijker. Die wordt vooralsnog alleen als ZIP beschikbaar gesteld omdat Martijn Ras nog wat probleempjes heeft met de Windows-installer. Maar binnen afzienbare termijn zal er vast ook wel ook een vertaald installatie-programma bij komen.

De afgelopen dagen worden er weer de nodige bugs in de Firefox-installer opgelost, dus ook dat gaat de goede kant op.
Met vriendelijke groet,

Martijn
[ Mede-oprichter + webmaster MozBrowser | beheerder Startpagina's over freeware, GIMP, Mozilla en OpenOffice.org / LibreOffice, Ubuntu
cobnet
Berichten: 17
Lid geworden op: 12 december 2003, 9:45
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door cobnet »

Een XPI zou voor mij handig zijn, omdat ik bij enkele mensen al de Engelstalige Firefox geïnstalleerd heb en die zouden dat wel appreciëren mochten ze die ook in het Nederlands hebben.


Een nederlandstalige installer is dan weer handig voor die mensen die niet gewend zijn om met een .zip om te gaan, laat staan met het register, zodat Java ed. ook werkt in Firefox. Ik vermoed dat ik vr de .zip de instructies moet volgen op http://plugindoc.mozdev.org/phoenix.html, door het volgende .reg bestand uitvoeren:
REGEDIT4
[HKEY_LOCAL_MACHINE\Software\Mozilla\Mozilla Firebird]
"GeckoVer"="1.0.1"
[HKEY_LOCAL_MACHINE\Software\Mozilla\Mozilla Firebird\bin]
"PathToExe"="C:\\program files\\MozillaFirebird\\MozillaFirebird.exe"
[HKEY_LOCAL_MACHINE\Software\Mozilla\Mozilla Firebird\Extensions]
"Plugins"="C:\\Program Files\\MozillaFirebird\\Plugins"
"Components"="C:\\Program Files\\MozillaFirebird\\Components"
[HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\mozilla.org\Mozilla]
"CurrentVersion"="1.5"
Alleen moet 'MozillaFirebird' en 'Mozilla Firebird' waarschijnlijk vervangen worden door respectievelijk 'MozillaFirefox' en 'Mozilla Firefox' (en eventueel een pad wijziging). Is dit correct?

Mvg,
cobnet
Jabber, IM the world!
skin
Berichten: 3
Lid geworden op: 27 februari 2004, 15:34
Locatie: Berlijn
    unknown unknown

Bericht door skin »

Bedankt voor het snelle antwoord! 8) Mag ook weleens gezegd worden. :)
Plaats reactie