Weergave PDF-icon Firefox in de Verkenner

Mozilla Firefox is de webbrowser van Mozilla. Volg in geval van problemen eerst onze standaard diagnose.
Plaats reactie
SpeedyK
Berichten: 7
Lid geworden op: 1 december 2015, 23:46
    Android Firefox

Weergave PDF-icon Firefox in de Verkenner

Bericht door SpeedyK »

Hoi,
ik werk met FF 57 in Windows 10 PRO versie 1709 en stel vast dat de weergave van een PDF-bestand in de Verkenner, bij mij heel anders is dan bij een kennis van mij.
In bijlage vind je de 2 voorbeelden, het eerste is het icoontje zoals dit bij mij staat, en het tweede is het icoontje bij mijn kennis.
Wat is de reden dat er 2 soorten weergaven zijn en hoe kan ik dit van mij aanpassen.
Alvast bedankt op voorhand voor de nodige info en hulp.

Speedy
Bijlagen
My Icon FF_Explorer.JPG
My Icon FF_Explorer.JPG (10.05 KiB) 4477 keer bekeken
The other Icon PDF - Firefox.PNG
The other Icon PDF - Firefox.PNG (12.72 KiB) 4477 keer bekeken
Torzan
Berichten: 800
Lid geworden op: 16 januari 2016, 13:08
    Windows 7 Firefox

Re: Weergave PDF-icon Firefoix in de Verkenner

Bericht door Torzan »

Geldt dit alleen voor de pictogrammen van aan Firefox gekoppelde PDF-bestanden, of voor alle bestanden die aan Firefox zijn gekoppeld? Dat laatste lijkt logischer.

Als het voor alle typen geldt, is het korte antwoord wellicht dat je Firefox zou kunnen verwijderen en opnieuw installeren, of alleen al over de bestaande kunt installeren zonder het eerst te verwijderen. Werkt dat niet, kijk dan eens naar deze supportvraag; let vooral op de opmerkingen over het bestand IconCache.db.
SpeedyK
Berichten: 7
Lid geworden op: 1 december 2015, 23:46
    Windows 10 Firefox

Re: Weergave PDF-icon Firefox in de Verkenner

Bericht door SpeedyK »

dit geldt alleen voor de pictogrammen gekoppeld aan PDF-bestanden, dewelke te openen zijn via Firefox.
Doei
Gebruikersavatar
nirwana
Beheerder
Berichten: 11528
Lid geworden op: 19 september 2003, 5:09
    Windows 10 Firefox
Contacteer:

Re: Weergave PDF-icon Firefox in de Verkenner

Bericht door nirwana »

Speedy,

Een Windows-executable (zoals firefox.exe) kan iconen bevatten.

Je kunt aangeven welk van deze iconen je wilt gebruiken, bijvoorbeeld:
C:\Program Files\Mozilla Firefox\firefox.exe,3
3 is dan het derde icoon dat in een bepaald onderdeel van Firefox.exe gevonden kan worden.

Dit kun je aanpassen in het Windows-register volgens deze instructies:
http://www.winhelponline.com/blog/chang ... e-windows/
Met vriendelijke groet,

Martijn
[ Mede-oprichter + webmaster MozBrowser | beheerder Startpagina's over freeware, GIMP, Mozilla en OpenOffice.org / LibreOffice, Ubuntu
SpeedyK
Berichten: 7
Lid geworden op: 1 december 2015, 23:46
    Windows 10 Firefox

Re: Weergave PDF-icon Firefox in de Verkenner

Bericht door SpeedyK »

OKIDO, bedankt
ik bekijk dit eens grondig in de loop van volgende week
nu wat te druk met 't einde van 't jaar
'k hou je vast wel op de hoogte..

Met deze, een voorspoedig 2018 toegewenst!

Speedy
SpeedyK
Berichten: 7
Lid geworden op: 1 december 2015, 23:46
    Windows 10 Firefox

Re: Weergave PDF-icon Firefox in de Verkenner

Bericht door SpeedyK »

Hoi,
ik heb thans dit eens bekeken, doch veel snap ik er niet van.
Gewoon terug via 'Openen met' Firefox opnieuw aangeduid als opener van een PDF-bestand
doch ik blijf nog altijd een zwarte achtergrond zien met het logo van Firefox.

Het volgend antwoord kan ik niet zo goed volgen, hetzij:
Je kunt aangeven welk van deze iconen je wilt gebruiken, bijvoorbeeld:
C:\Program Files\Mozilla Firefox\firefox.exe,3
3 is dan het derde icoon dat in een bepaald onderdeel van Firefox.exe gevonden kan worden.

dan die link naar 'How to Change the Default Icon for a File Type in Windows?'.
Als ik dit goed begrijp zijn dit enkel de iconen dewelke te zien zijn via het klikken op een bepaalde map/bestand en waar je dan deze kan aanpassen - zie mijn bijlage.

Raar dat dit euvel slechts bij mij voorkomt, bij andere is het Firefox PDF-icon normaal.
Hopelijk krijg ik dit opgelost via jullie tips e.d.
Alvast bedankt
Speedy
Bijlagen
Eigenschappen van een bepaalde map e.d_ Aanpassen_Ander pictogram.JPG
Gebruikersavatar
nirwana
Beheerder
Berichten: 11528
Lid geworden op: 19 september 2003, 5:09
    Android Firefox
Contacteer:

Re: Weergave PDF-icon Firefox in de Verkenner

Bericht door nirwana »

Bij het screenshot dat je plaatst moet je in elk geval niet zijn, want daarmee geef je voor de geselecteerde map aan wat voor soort bestanden daar voornamelijk in staan.

Maar je wilt het niet instellen voor 1 map, maar voor al die bestanden.

Ik vermoed dat de nummering van de iconen in een exe of dll bij 0 begint, dus dan zou ,3 het 4e icoon aanduiden. Programmeertalen beginnen doorgaans bij 0 te tellen. Dat is van oudsher om wat ruimte te besparen in het computergeheugen.
Met vriendelijke groet,

Martijn
[ Mede-oprichter + webmaster MozBrowser | beheerder Startpagina's over freeware, GIMP, Mozilla en OpenOffice.org / LibreOffice, Ubuntu
Torzan
Berichten: 800
Lid geworden op: 16 januari 2016, 13:08
    Windows 7 Firefox

Re: Weergave PDF-icon Firefox in de Verkenner

Bericht door Torzan »

Het lijkt me sterk dat Firefox-pictogrammen voor PDF-bestanden in de verkenner er anders uitzien dan voor bv. HTML-bestanden, vandaar de eerdere vraag. Wilde je zeggen dat je voor de laatste dan wel het andere/juiste ziet?

Mogelijk heb je ooit het pictogram van de opstartsnelkoppeling van Firefox ingesteld op het andere type; voor .pdf-bestanden zou je denk ik hetzelfde pictogram moeten zien, maar dan in het klein. Anders gezegd: het pictogram voor een aan Firefox gekoppeld bestandstype wordt overgenomen van het standaardpictogram voor het opstarten ervan.

Je zou dit moeten kunnen corrigeren via opnieuw installeren, of via de rechtermuisknop op de Firefox-snelkoppeling op je bureaublad > Eigenschappen > Ander pictogram…, waarna je er 6 zou moeten zien; de 2 in je schermafbeelding zouden de 1e en de 3e kunnen zijn. Als je dat pictogram aanpast, moet denk ik hetzelfde voor alle gekoppelde bestandstypen gebeuren, dus zowel .html als .pdf - mogelijk moet je wel je systeem herstarten of zie je dit nog niet meteen terug in de verkenner (het iconcache-verhaal). Aanpassingen via het register lijken dus ook niet nodig. Je laatste schermafbeelding bevat deze knop overigens ook, maar dan voor een map met de naam 'LastigeSelectie'.

Zie ook deze supportvraag.
SpeedyK
Berichten: 7
Lid geworden op: 1 december 2015, 23:46
    Windows 10 Firefox

Re: Weergave PDF-icon Firefox in de Verkenner

Bericht door SpeedyK »

Hoi iedereen,
bedankt voor hét mee denken om mijn probleem op te lossen.

Ik heb deze narigheid in orde gekregen, dit door gewoon Firefox volledig te verwijderen via hun uninstaller (in de map van Mozilla Firefox C:\Program Files) + het verwijderen van de map in C:\Program Files(x86) + Opnieuw opstarten gedaan.
Nadien Firefox opnieuw geïnstalleerd en wederom het programma aangeduid om PDF-bestanden te openen.
Thans zie ik de perfecte icoon van FF - zie bijlage.

Speedy
Bijlagen
1.jpg
1.jpg (17.56 KiB) 4257 keer bekeken
Plaats reactie