Niet inloggen digid met FF70.0 (opgelost)

Mozilla Firefox is de webbrowser van Mozilla. Volg in geval van problemen eerst onze standaard diagnose.
Gesloten
Gebruikersavatar
Pettic
Berichten: 3828
Lid geworden op: 28 november 2004, 11:45
Locatie: Rotterdam
    Windows 10 Firefox

Niet inloggen digid met FF70.0 (opgelost)

Bericht door Pettic »

Als ik op mijn pc via www.digid.nl wil inloggen dan lukt dat niet, ik krijg de melding: "De pagina verwijst niet op een juiste manier door".
In veilige mode hetzelfde resultaat, cookies worden geaccepteerd. Via Opera en Edge heb ik geen probleem. Op de laptop werkt het wel goed.
Wat kan de oorzaak en de oplossing zijn?

AANPASSING:
Na zoeken naar een oplossing in het internet ben ik bij Tweakers een post tegen gekomen waarin hetzelfde probleem werd genoemd.
De uiteindelijke oplossing lag in het aanpassen van de tijd in de pc. Via Instellingen > Datum en Tijd bleek dat het automatisch instellen van de tijdzone op UIT stond. Hierdoor werd het einde van de zomertijd niet verwerkt en gaf de tijd een uur teveel aan. Na het aanzetten is het probleem opgelost.

Het is een raadsel waarom Edge en Opera daar geen probleem mee hebben. Misschien hanteren ze niet de pc-tijd maar een andere tijdregistratie.
Windows; Firefox; Thunderbird
Gebruikersavatar
nirwana
Beheerder
Berichten: 11528
Lid geworden op: 19 september 2003, 5:09
    Windows 10 Firefox
Contacteer:

Re: Niet inloggen digid met FF70.0 (opgelost)

Bericht door nirwana »

Of Opera en Edge gaan iets anders om met de geldigheid van cookies, want waarschijnlijk gaat het in dit geval daarom:
- je krijgt een cookie met een korte verlooptijd (expiry)
- op het moment dat je de cookie krijgt is die ook alweer verlopen, dus dan moet de browser deze direct afkeuren
Het is aan de browser-maker hoe ze daarmee omgaan.

Mooi dat je de oorzaak hebt weten te vinden. Nu maar hopen dat de politiek snel een oplossing vindt voor de zomer- en wintertijd, zodat we die niet meer 2x per jaar hoeven aan te passen (met alle gevolgen van dien).
Met vriendelijke groet,

Martijn
[ Mede-oprichter + webmaster MozBrowser | beheerder Startpagina's over freeware, GIMP, Mozilla en OpenOffice.org / LibreOffice, Ubuntu
Gesloten