Achtergrond van mijn mails is verdwenen

Mozilla Thunderbird is het e-mailprogramma van Mozilla. Dit is gebaseerd op Mozilla MailNews. Met Lightning kun je hieraan een agenda toevoegen.
Gesloten
nonno
Berichten: 73
Lid geworden op: 8 januari 2007, 20:04
Locatie: HERENTALS
    Windows 10 Firefox

Achtergrond van mijn mails is verdwenen

Bericht door nonno »

Ik gebruik al jaren de mailclient van Firefox. Ik had toen (Windows 7) de achtergrond ingesteld als zwart, als ik dus mijn mailclient opende kwamen er witte letters op een zwarte achtergrond. Gisteren heb ik mijn nieuwe pc in gebruik genomen met Windows 10. Nu staan mijn mail ingesteld op een witte achtergrond wat pijn doet aan mijn ogen. Hoe kan ik die weer zwart krijgen?
Gebruikersavatar
nirwana
Beheerder
Berichten: 11528
Lid geworden op: 19 september 2003, 5:09
    Windows 10 Firefox
Contacteer:

Re: achtergrond van mijn mails is verdwenen

Bericht door nirwana »

Ik moet even gokken wat je bedoelt met "de mailclient van Firefox", want Firefox is geen mailclient. Uiteraard kun je in Firefox wel een webmail openen en dat dan zien als mailclient, maar ik denk eigenlijk dat je de mailclient van Mozilla bedoelt: Thunderbird.

Thunderbird kent tegenwoordig ook een donker thema (dark theme) net als Firefox, dus die kun je inschakelen via Add-ons > Thema's en dan het Dark-thema inschakelen.

Maar daarmee maak je Thunderbird nog niet helemaal donker, want het donkere thema van Thunderbird maakt alleen de menubalk, titelbalk, etc donker. Wil je Thunderbird echt donker krijgen, installeer dan een echt donker thema, zoals TT DeepDark. Dat thema wordt ook wel in dat artikel genoemd, maar vervolgens wordt naar de algemene thema-website van Thunderbird verwezen.

Op de websites van Mozilla verdwijnen de volledige thema's steeds meer naar de achtergrond. Mozilla heeft waarschijnlijk het liefst dat gebruikers geen volledige thema's meer gebruiken, maar enkel de menubalk met een kleurtje aanpassen. Dat is inderdaad wel zo eenvoudig voor Mozilla om te ondersteunen, maar ik denk dat het uiteindelijk voor gebruikers minder functionaliteit biedt.

Overigens is Thunderbird officieel geen onderdeel meer van Mozilla, maar wordt dit nu door de Thunderbird-gemeenschap verder ontwikkeld. Echter heeft Thunderbird natuurlijk nog altijd wel sterke banden met de Mozilla-organisatie.
Met vriendelijke groet,

Martijn
[ Mede-oprichter + webmaster MozBrowser | beheerder Startpagina's over freeware, GIMP, Mozilla en OpenOffice.org / LibreOffice, Ubuntu
nonno
Berichten: 73
Lid geworden op: 8 januari 2007, 20:04
Locatie: HERENTALS
    Windows 10 Firefox

Re: achtergrond van mijn mails is verdwenen

Bericht door nonno »

Dank je wel. Het is nu opgelost dankzij TT DEEPDARK. Dat was het wat ik voorheen had. Is dus opgelost.
Groetjes,
Nonno
Gesloten