Bladwijzer maken voor deze pagina

Mozilla Firefox is de webbrowser van Mozilla. Volg in geval van problemen eerst onze standaard diagnose.
Gesloten
Gebruikersavatar
FLAMINGO
Berichten: 290
Lid geworden op: 19 juni 2010, 15:51
Locatie: Belgie - Gent
    Android Firefox

Bladwijzer maken voor deze pagina

Bericht door FLAMINGO »

Besten,

Bij FF kan men een "bladwijzer opslaan" voor een webpagina.
Bovenaan "Bladwijzers" - " Bladwijzer maken voor deze pagina"
Dan verschijnt er een schermpje waarin men aangeeft WAAR en onder welke "benaming" men wilt opslaan.

Ik weet dat men dit schermpje kan laten verschijnen waar men wil : links - midden rechts - enz.
Ik weet ook dat men kan aanduidden in "MAP" naar welke map de Bladwijzer moet opgeslagen worden - Ik heb bvb een map "NAZICHT" waar ik belangrijke downloads opsla, om ze dan later te lezen en eventueel te verplaatsen naar een definitieve map.

Maar ik ben nu vergeten hoe ik beide kan doen !!!

Iemand een tip hiervoor .?

Flamingo :shock: :evil:
Gebruikersavatar
Pettic
Berichten: 3828
Lid geworden op: 28 november 2004, 11:45
Locatie: Rotterdam
    Windows 10 Firefox

Re: Bladwijzer maken voor deze pagina

Bericht door Pettic »

Dat doe je o.a. via menu Bladwijzers> Alle bladwijzers tonen (of control+shift+B).
Je zoekt de bewuste bladwijzer op en versleept hem naar de juiste plek.
Een andere manier met zelfde resultaat is door op de gevulde ster in de adresbalk (rechts) te klikken en daar op het pijltje naast Map te klikken enz.
Windows; Firefox; Thunderbird
Gebruikersavatar
FLAMINGO
Berichten: 290
Lid geworden op: 19 juni 2010, 15:51
Locatie: Belgie - Gent
    Windows 10 Firefox

Re: Bladwijzer maken voor deze pagina

Bericht door FLAMINGO »

Beste Pettic,

Ik denk dat we elkaar misverstaan.

Waar ik het over heb is gewoon het schermpje dat men verkrijgt wanneer men tipt op " Bovenaan - "Bladwijzers" - " Bladwijzer maken voor deze pagina"
Daarin kan men aangeven WAAR en onder welke "benaming" men wilt opslaan.

Dat mapje verschijnt bij mij steeds RECHTS van de balk waarin de URL staat van het opgezochte - met een puntje wijzend naar het vakje met 3 horizontale stipjes.
En daar ik een nieuwe monitorscherm heb in formaat 16:9 moet ik steeds volledig naar rechts gaan om dit in te vullen.
Ik zou het liever LINKS zien verschijnen, daar het gemakkelijker is dan om iets op te slaan.

Ook de map om in op te slaan "MAP" zou ik willen veranderen.
Nu staat daar steeds : " Andere bladwijzers".
Ik zou daar willen inbrengen : "NAZIEN" = dit is een map die ikzelf heb gemaakt en waarin ik alle URL's opsla van voor mijn interessante websites, die ik later wil bekijken wanneer ik meer tijd heb. Van daaruit verplaats ik die dan naar de juiste map, wanneer ik dit artikel wil bewaren.

Dank
Flamingo :shock: :)
Gebruikersavatar
FLAMINGO
Berichten: 290
Lid geworden op: 19 juni 2010, 15:51
Locatie: Belgie - Gent
    Windows 10 Firefox

Re: Bladwijzer maken voor deze pagina

Bericht door FLAMINGO »

Besten,

Sedert enkele dagen is er iets veranderd in TH.

Wanneer ik een website wil opslaan - voor mij is dat in mijn Map "NAZIEN" - zie hierboven - dat tip ik dit aan en deze map blijft staan.
Wanneer ik dus vele websites heb die ik wil opslaan in "NAZIEN" dan tip ik alleen nog op "Bladwijzers - Bladwijzer maken voor deze pagina" en automatisch verschijnt die in mijn "NAZIEN".

Wanneer men een website in een andere map wil opslaan moet men die natuurlijk veranderen.

Maar toch vindt ik dit een vooruitgang - voor mij alleszins - daar ik mijn binnenkomende mails nazie en alles wat mijn belangstelling heeft altijd vooreerst opslag in mijn "NAZICHT". Als ik dan eens tijd heb lees ik die en/of breng ze naar een map om te bewaren.

Dit is dus OPGELOST.

Flamingo
Gesloten