Ongelezen email niet meer vet

Mozilla Thunderbird is het e-mailprogramma van Mozilla. Dit is gebaseerd op Mozilla MailNews. Met Lightning kun je hieraan een agenda toevoegen.
Plaats reactie
gyros
Berichten: 1
Lid geworden op: 28 mei 2021, 9:17
    Macintosh Safari

Ongelezen email niet meer vet

Bericht door gyros »

Sinds vandaag worden plotseling mijn ongelezen emails niet meer vet weergegeven. Dat is nogal onhandig, je ziet een ongelezen mail zo over het hoofd. Ik heb gezocht op internet maar kon niks vinden. Ik heb add ons uitgezet, dat hielp niet. Ik vond een oude discussie op dit forum waar het ging over server instellingen en imap en pop. Het is allemaal imap, maar er zijn helemaal geen wijzigingen geweest oid. Wel heeft mijn MacBook vorige week een update gehad waarna de link naar thunderbird niet meer werkte. Dat moest ik herstellen, maar daarna heeft ie het eerst een week als vanouds gedaan. Het is plotseling sinds vanochtend opeens anders. Heeft iemand een idee wat ik eraan kan doen?
Gebruikersavatar
nirwana
Beheerder
Berichten: 11528
Lid geworden op: 19 september 2003, 5:09
    Windows 10 Firefox
Contacteer:

Re: Ongelezen email niet meer vet

Bericht door nirwana »

Helpt het als je de mappen van Thunderbird comprimeert?

Ik heb ook ergens gelezen dat dit te maken kan hebben met het lettertype dat door Thunderbird wordt gebruikt.
Dan wordt er bijvoorbeeld een lettertype gebruikt dat geen vetgedrukte letters ondersteunt.
Maar als je zegt dat je niets hebt aangepast, dan ligt dat niet voor de hand.
Met vriendelijke groet,

Martijn
[ Mede-oprichter + webmaster MozBrowser | beheerder Startpagina's over freeware, GIMP, Mozilla en OpenOffice.org / LibreOffice, Ubuntu
Gebruikersavatar
nirwana
Beheerder
Berichten: 11528
Lid geworden op: 19 september 2003, 5:09
    Windows 10 Firefox
Contacteer:

Re: Ongelezen email niet meer vet

Bericht door nirwana »

Als alternatief ben ik eens wat aan de slag gegaan met wat een userChrome.css-bestand kan bieden.

Op http://links.zero.eu.org/thunderbird/css.html en https://www.reddit.com/r/Thunderbird/co ... ad_emails/ vond ik wat CSS-instructies voor het kleuren van ongelezen mail en andere zaken.

In mijn userChrome.css staat nu bijvoorbeeld dit:

Code: Selecteer alles

/* 
* Do not remove the @namespace line -- it's required for correct functioning
*/
@namespace url("http://www.mozilla.org/keymaster/gatekeeper/there.is.only.xul"); 

treechildren::-moz-tree-cell-text { font-weight: normal !important; color: #000 !important }
treechildren::-moz-tree-cell-text(unread) { color: #f33 !important; font-weight: bold !important; background-color: #CCC !important;}
treechildren::-moz-tree-cell-text(hasUnreadMessages-true) { color: #f33 !important }
treechildren::-moz-tree-cell(selected) { background-color: #99f !important }
treechildren::-moz-tree-cell { padding-bottom: 2px !important }

/* Change background color of unread messages to slightly red */
treechildren::-moz-tree-cell(unread,selected) {
    background-color: #66fff0 !important;
}
Gecombineerd vanuit verschillende online bronnen en zelf nog ietsje verder aangepast.

Zie https://www.mozilla-nl.org/nl/ondersteu ... /edit.html voor instructies over hoe je een userChrome.css bestand aanmaakt in je profielmap. Let op dat je hiervoor tegenwoordig (net als bij Firefox) een extra instelling moet inschakelen: https://support.mozilla.org/questions/1307798

Via de configuratie-editor van Thunderbird moet je de instelling toolkit.legacyUserProfileCustomizations.stylesheets op true zetten als je wilt dat Thunderbird op zoek gaat naar een userChrome.css bij het opstarten.
Met vriendelijke groet,

Martijn
[ Mede-oprichter + webmaster MozBrowser | beheerder Startpagina's over freeware, GIMP, Mozilla en OpenOffice.org / LibreOffice, Ubuntu
Gebruikersavatar
nirwana
Beheerder
Berichten: 11528
Lid geworden op: 19 september 2003, 5:09
    Windows 10 Firefox
Contacteer:

Re: Ongelezen email niet meer vet

Bericht door nirwana »

Dit ziet er dan bijvoorbeeld als volgt uit:
Thunderbird-colors.png
Je mag het niet eens zijn met de keuze van mijn kleuren, maar dit is vooral bedoeld om aan te geven wat de mogelijkheden zijn met userChrome.css voor het aanpassen van Thunderbird.

Er zijn online voldoende kleurkiezers (colorpickers) beschikbaar die je kunnen helpen met het kiezen van betere kleuren:
https://htmlcolorcodes.com/color-picker/

Ook als Thunderbird de ongelezen mails om een of andere reden niet vetgedrukt weergeeft, dan kun je dit gebruiken om alsnog duidelijk te maken wat nog niet gelezen is. Mocht Thunderbird echter zelf niet meer het onderscheid kunnen maken tussen wat wel / niet gelezen is, dan wordt het vervelender. Als Thunderbird dat niet goed kan onderscheiden, dan kan die ook niet de juiste instructies doorgeven voor het tonen van de juiste kleuren.
Met vriendelijke groet,

Martijn
[ Mede-oprichter + webmaster MozBrowser | beheerder Startpagina's over freeware, GIMP, Mozilla en OpenOffice.org / LibreOffice, Ubuntu
nopea
Berichten: 9
Lid geworden op: 6 januari 2012, 15:33
    Android Firefox

Re: Ongelezen email niet meer vet

Bericht door nopea »

Bij mij hetzelfde probleem Ik laat een aantal mails bewust op ongelezen staan om later aan te pakken. Regelmatig staan ineens alle mails op gelezen zonder dat ik iets bijzonders doe.

Ik ben niet zo thuis in dat CSS gedoe .... is er een simpeler oplossing (behalve labelen enzo)? Is dit een bug??
Gebruikersavatar
Pettic
Berichten: 3828
Lid geworden op: 28 november 2004, 11:45
Locatie: Rotterdam
    Windows 10 Firefox

Re: Ongelezen email niet meer vet

Bericht door Pettic »

Het zou kunnen zijn dat je eerder je berichten op je telefoon of elders hebt bekeken, dan krijgen ze de status 'gelezen'.
Windows; Firefox; Thunderbird
Gebruikersavatar
Mad Maks
Berichten: 1446
Lid geworden op: 7 oktober 2003, 16:58
Locatie: Luzy, france
    Macintosh Firefox
Contacteer:

Re: Ongelezen email niet meer vet

Bericht door Mad Maks »

Hi
gaat het hier om een POP acount of IMAP?
groet
Tim Maks
Gebruikersavatar
markh
Berichten: 181
Lid geworden op: 1 januari 2010, 10:22
    Windows 10 Firefox

Re: Ongelezen email niet meer vet

Bericht door markh »

nopea schreef: 4 november 2021, 15:02 Bij mij hetzelfde probleem Ik laat een aantal mails bewust op ongelezen staan om later aan te pakken. Regelmatig staan ineens alle mails op gelezen zonder dat ik iets bijzonders doe.

Ik ben niet zo thuis in dat CSS gedoe .... is er een simpeler oplossing (behalve labelen enzo)? Is dit een bug??
Dat lijkt op een gevolg van e-mail als IMAP ingesteld hebben. Als je dezelfde e-mails wel op bijvoorbeeld je telefoon of webmail leest, dan ziet de server het bericht als gelezen en wordt dit bij synchronisatie overal zo getoond. Zorg er dan voor dat je de bewuste berichten overal waar je ze leest op Ongelezen laat staan.
Plaats reactie