Terugzetten oudere backup in nieuwere versie TB

Mozilla Thunderbird is het e-mailprogramma van Mozilla. Dit is gebaseerd op Mozilla MailNews. Met Lightning kun je hieraan een agenda toevoegen.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
HankPiano
Berichten: 152
Lid geworden op: 31 december 2004, 6:12
    Windows 10 Firefox

Terugzetten oudere backup in nieuwere versie TB

Bericht door HankPiano »

Voor dit probleem heb ik nog geen oplossing gevonden: ik maak van iedere nieuwe versie van TB een backup via gebruikers/naam/AppData/Roaming/Thunderbird/Profiles, die schrijf ik dan weg naar een externe schijf. Nu heb ik wel eens meegemaakt dat ik een backup had die ouder was dan de nieuwste versie van TB, toen ik het profiel van die nieuwste versie van TB overschreef met dat wat oudere profiel van TB startte TB niet meer op. Is er een manier om dit probleem dan op te lossen?
Gebruikersavatar
nirwana
Beheerder
Berichten: 11528
Lid geworden op: 19 september 2003, 5:09
    Android Firefox
Contacteer:

Re: Terugzetten oudere backup in nieuwere versie TB

Bericht door nirwana »

Met vriendelijke groet,

Martijn
[ Mede-oprichter + webmaster MozBrowser | beheerder Startpagina's over freeware, GIMP, Mozilla en OpenOffice.org / LibreOffice, Ubuntu
Gebruikersavatar
HankPiano
Berichten: 152
Lid geworden op: 31 december 2004, 6:12
    Windows 10 Firefox

Re: Terugzetten oudere backup in nieuwere versie TB

Bericht door HankPiano »

Nee, in TotalCommander heb ik via het hierboven aangegeven pad de twee mappen (.default en release) die in de map 'profiles' zitten via copy/paste op een externe schijf gezet. Terugzetten gaat eigenlijk net zo (alles overschrijven), nooit een probleem, zolang de profiles die je terugzet maar gemaakt zijn in dezelfde versie van TB als die waarin je ze terugzet. Maar als ik de links volg die jij geeft is deze methode misschien te simpel of gewoon fout (?). Ik zal alles nog eens goed bestuderen. Thanks voor je input :-)
Gebruikersavatar
HankPiano
Berichten: 152
Lid geworden op: 31 december 2004, 6:12
    Windows 10 Firefox

Re: Terugzetten oudere backup in nieuwere versie TB

Bericht door HankPiano »

Tamelijk verwarrend allemaal: op deze site https://www.groovypost.com/howto/recove ... le-backup/ wordt nog uitgegaan van de map .default terwijl in die map bijna niks meer zit, de hoofdmap is nu de release map geworden. Het klinkt allemaal nogal ingewikkeld; wat is nu eigenlijk HET verschil met mijn manier? Kun je op de manier, zoals aangegeven op de genoemde sites, een oud profiel in een nieuwere versie van TB plaatsen en werkt TB dan gewoon? Dat is eigenlijk mijn hamvraag.

Wat ik vreemd vond: toen ik in TotalCommander een ZIP-file maakte van TB (TB-rechtermuisknop-kopieren naar gecomprimeerde (gezipte) map) verschenen er ogenblikkelijk een stel andere bestanden: pcouffin.cat, inst.exe, pcouffin.inf, ezpinst.log, pcouffin.log en pcouffin.sys. Wat moet ik daarmee? Zijn ze nodig of kan ik ze gewoon verwijderen?
Bakstenen
Berichten: 101
Lid geworden op: 13 januari 2017, 22:21
    Windows 10 Chrome

Re: Terugzetten oudere backup in nieuwere versie TB

Bericht door Bakstenen »

Nirwana,
wat is het verschil?, ik kopieer nu de map Profiles, naar een externe schijf, maar nu lees ik dat je de map Thunderbird moet kopiëren
Plaats reactie